Gå til innhold

Menn som gråter og er følsomme


Gjest Jon blund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Idollet

Husker forrige tråd om dette, for et par måner siden. Der kom sannheten frem, nemlig at menn ikke gråter fordi det faktisk er patetisk og at det i realiteten er ingen vits i. Ingen bryr seg heller. En mann gråter under dyna når ingen hører, fordi det er best :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter altfor lett...

  • Jeg druknet nesten i mine egne tårer da jeg så Titanic :grine: Generelt filmer egentlig...
  • Jeg ville helt sikkert grått i begravelsen til en helt fremmed bare på grunn av stemningen.
  • Ser jeg dyr lide griner jeg garantert.
  • Forrige uke leste jeg et innlegg i "Vi som sørger" forumet. Skulle jeg ikke gjort...
  • Leste en sak om en gutt i barnehagen som ikke ble hentet ved endt dag. Var et tegning av en gutt som stod gråtende med hengende hode med spaden sin hånda. Blir på griner'n bare av å tenke på saken.
  • Da jeg hadde dame kunne jeg felle en tåre bare av å se henne bli kjempeglad for et eller annet :)

Jeg misunner egentlig de som aldri eller sjelden griner. Det må være sånn en enkel tilværelse :)

Synes det siste punktet ditt der var rimelig søtt:)

Jeg har ikke noe problem med at menn gråter, men det kommer an på hvor ofte det skjer, og hvordan man gråter. Er det hysterisk gråting hver gang man prater om følelser eller ser en film kan det være litt turn-off. Gråter man en liten skvett fordi man er rørt eller oppriktig trist så synes jeg det er helt naturlig og menneskelig.

For meg er det viktig at kjæresten min vet at han kan gråte dersom han føler for det. Hva er meningen med et forhold dersom han ikke skal kunne være seg selv, og må gå å gjemme seg i klesskapet når han skal gråte bare fordi han er redd for å "miste maskuliniteten sin"? Alle menn gråter en og annen gang, men det er ikke alle som er "mandige" nok til å vise det ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte vil jeg si...!

Jeg har vokst opp i et hus med 80% menn/gutter som ikke lett tok til tårene, så i dag blir jeg stresset om jeg er sammen med en mann som lettere gråter. Hvordan skal man oppføre seg akseptabelt?!

Det lange forholdet jeg var i gråt eksen ca 3 ganger. Ene gangen var når barnet vårt ble født, andre gangen når han fikk en psykisk knekk og tredje gang var det fordi mora hans døde.

Jeg var i en periode på 2 mnd sammen med en svært koselig mann, men han gråt når han så på meg, han gråt når vi hadde hatt sex og han gråt generelt ytterst mye.

Jeg visste ikke mine arme råd ang hva jeg skulle gjøre når han gråt. Jeg var vel ikke mammaen hans og dermed skulle stryke han på håret.



Anonymous poster hash: 9604b...050
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med måte vil jeg si...!

Jeg har vokst opp i et hus med 80% menn/gutter som ikke lett tok til tårene, så i dag blir jeg stresset om jeg er sammen med en mann som lettere gråter. Hvordan skal man oppføre seg akseptabelt?!

Det lange forholdet jeg var i gråt eksen ca 3 ganger. Ene gangen var når barnet vårt ble født, andre gangen når han fikk en psykisk knekk og tredje gang var det fordi mora hans døde.

Jeg var i en periode på 2 mnd sammen med en svært koselig mann, men han gråt når han så på meg, han gråt når vi hadde hatt sex og han gråt generelt ytterst mye.

Jeg visste ikke mine arme råd ang hva jeg skulle gjøre når han gråt. Jeg var vel ikke mammaen hans og dermed skulle stryke han på håret.

Anonymous poster hash: 9604b...050

Du trenger ikke å stryke han på håret. Du kan gi han en lang klem, stryke han på ryggen, bare sitte ved siden av han i stillhet, ha den ene armen rundt han...

Jeg vet at samboeren min liker å bli holdt rundt når han er lei seg/gråter. Så kanskje det er lurt å spørre kjæresten sin så er man forberedt. Da blir man en god skulder å gråte på ;)

Anonymous poster hash: c54a2...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deg på bildet? Hvis: Kjekk!

Anonymous poster hash: c54a2...578

Enig!

Hot lips! Men for ung... Sukk 😂😂😂

Anonymous poster hash: a0f48...781

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor normalt er det egentlig at menn gråter? Kommer fra et hjem med en supermacho far. Han gråt ikke, fortrakk ikke en mine da han fikk sjokkbeskjeden om at yngstebroren sin var død. Mamma ga beskjeden gråtende over telefon. Pappa sa bare "åh" og ble stille. Har aldri sett han felle en eneste tåre (bortsett fra når han skjærer løk :P )

Føler at kjæresten min gråter alt for lett/for mye. Og vet ikke helt hvordan jeg skal reagere til tider. Han blir rørt til tårer av noe på tv eller film. Han blir rørt til tårer om jeg steller i stand en koselig overraskelse, eller da jeg kjøpte en rose til han på valentinsdagen, for han hadde aldri fått blomster før av noen. Men særlig av filmer. Og de sjeldne gangene vi har kranglet fordi han var så redd for å miste meg.

Jeg får litt den "skjerp deg!" tanken i hodet når det skjer. Men har begynt å akseptere det/mer vant med det i det siste da :P



Anonymous poster hash: 12bcf...cd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vist en kjæreste den siden en gang i livet mitt, og aldri mer. Reaksjonen og latterliggjøringen fra henne tyder på at mange kvinner fortsatt ikke takler å se kjæresten sin vise en sårbar side, selv om de ønsker at vi skal ta vare på de når de er lei seg.

Nei. Menn bør nok gå hjem når de trenger å felle noen tårer fortsatt.

Anonymous poster hash: 30d07...6cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Menn kan vise følelser, men grining blir nok hakke for mye for de aller fleste. Tipper det har med at en maskulin verdi er å ha ro og kontroll i kritiske situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det vitner om styrke å tørre å vise seg svak så jeg har ingen motforestillinger mot at menn gråter.

For hva og i hvilke settinger kan jeg umulig bestemme eller mene noe om da det er følelser vi snakker om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Er mann, var med en venninne da hun fikk vite at broren hadde dødd(han var 16 år) Hun ble selvsagt helt hysterisk, jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre, så bestemte meg for å gråte. Endte med at hun trøstet meg og syntes det var så fint at jeg viste følelsene mine for henne og hadde så stort hjerte.

Vet ikke om det funker på alle jenter.

Anonymous poster hash: b2b4c...88b

Morsomt innlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter sjelden, og hadde nok ikke likt en mann som gråter veldig ofte. I en begravelse - ja, det er normalt. Jeg har aldri sett faren min virkelig gråte, men jeg har sett ham med tårer/blanke oyne et par ganger.

Når jeg gråter over noe irrasjonelt holder jeg det også for meg selv. For et par uker siden hadde jeg mye hormoner rundt pms, hadde drukket en flaske vin og så en trist film og da trillet tårene. Jeg hadde nok fremstått noe hysterisk om det var foran en mann, selv om det er en av veldig sjeldne ganger jeg gråter.

Det er helt menneskelig å gråte men det handler jo litt om at man "bryter sammen" i fortvilelse og ikke har kontroll over situasjonen. Dersom man har mistet noen er det vanlig, fordi det er en rell og uhåndterbar sorg. Men dersom man tyr til tårene hver gang livet går en imot så hadde jeg sett det som en slags mangel på styrke.



Anonymous poster hash: 1eb6f...a7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er grunn til det er det greitt, men jeg var i forhold med en "sippefyr" for den minste ting det varte ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tassen10

Jeg syns bildene som ble postet i starten av tråden er ganske illustrerende på hva som er ok, og hva som ikke er ok.

Det er ok at det renner noen tårer, uten at man mister kontrollen over situasjonen. Tror jeg.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det like normalt å gråte for en mann som for en kvinne. Når begge kjønn gråter fordi agurken datt på gulvet og tacoen er ødelagt synes jeg det blir rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vist en kjæreste den siden en gang i livet mitt, og aldri mer. Reaksjonen og latterliggjøringen fra henne tyder på at mange kvinner fortsatt ikke takler å se kjæresten sin vise en sårbar side, selv om de ønsker at vi skal ta vare på de når de er lei seg.

Nei. Menn bør nok gå hjem når de trenger å felle noen tårer fortsatt.

Anonymous poster hash: 30d07...6cc

Håper ikke dere er sammen lenger. De fleste kvinner latterligjør ikke mannen sin når han gråter. Herregud liksom.. jeg lover deg at den dagen du finner en snill og god jente så vil du ikke angre når du kommer i en situasjon hvor du føler for å gråte og hun er tilstede.

Anonymous poster hash: c54a2...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det er noe maskulint og flott over menn som f.eks bærer en kiste mens tårene renner, uten at de gjør noe forsøk på å skjule det.

Det at de gjør det de må gjøre i situasjonen, og bare lar tårer være tårer.

Den absolutte motsetning er en mann som setter seg ned og gråter ved motgang uten å forsøke å beseire motgangen.

Anonymous poster hash: 70600...239

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Syns det er noe maskulint og flott over menn som f.eks bærer en kiste mens tårene renner, uten at de gjør noe forsøk på å skjule det.

Det at de gjør det de må gjøre i situasjonen, og bare lar tårer være tårer.

Den absolutte motsetning er en mann som setter seg ned og gråter ved motgang uten å forsøke å beseire motgangen.

Anonymous poster hash: 70600...239

Nettopp. Maskulinitet er å fungere uavhengig av situasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
AnonymBruker, on 01 Aug 2014 - 00:15, said:

Turn off!

Anonymous poster hash: 010a6...08f

Ja. Menn bør stort sett alltid være trygg, sexy og se bra ut. Gud forby at vi skal få lov å vise følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...