Gå til innhold

Mannen tok bilde av dame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg har grunn til å være sinna eller om jeg overreagerer.

Mannen (33 år) min sendte i går en snap. Bildet viste en dame fotografert bakfra, på avstand. Hun var overvektig (ikke spesielt mye, kanskje 20 kilo?) gikk i en liten rosa shorts og singlet. Han hadde lagt til teksten "det ekleste jeg noen gang har sett".

Jeg ble skikkelig forbanna.

Det ekleste jeg noen gang har sett? Rly?

Han har aldri uttrykt et lignende menneskesyn før, han er en veldig snill mann. Mulig han ble "revet med" fordi kameratene hans sender lignende snaps?

Jeg ble skikkelig sinna på ham, og han ble helt satt ut for at jeg reagerte på den måten. Hans reaksjon var å bli sint på MEG, nekte å svare på spm og si jeg måtte slutte å ta sånt personlig.

Det handlet ikke om det. Jeg tok det ikke personlig. Jeg er ikke overvektig. Men jeg kan jo BLI det, vil han elske meg da?

Det var uansett ikke grunnen til at jeg ble irritert.

Man går ikke rundt og fotograferer folk og sender rundt på sosiale medier. Det er en uting, og vi snakker om en voksen mann her!

Kunne han gått opp til henne og spurt henne om å få ta bilde og legge ut? Eller hadde han ikke turt det? Nei, så ikke knips!

Man skal være mot andre som man vil at andre skal være mot deg!

Hadde han vært irritert om det var hans mamma det skjedde med? Om damen led av eks. utslett og ikke fedme? Ellet var det den lettkledde bekledningen som var problemet?

Han nekter å svare på mine spm. Er furten. Så da gidder jeg ikke være med han. Blæ.

Overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: 60c79...a00

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du får åpne døra på do mens han sitter der, knipse han og sende det til kompisene, så kan du jo se hvor happy han blir for det :)

syns det rett og slett var umodent av han



Anonymous poster hash: bd9bb...497
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Mannen din (og sikkert alle kameratene også) bør bli voksne og forstå at det ikke er morsomt og ikke ok oppførsel. :(



Anonymous poster hash: 1ff30...cc6
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Lurer på om jeg har grunn til å være sinna eller om jeg overreagerer.

Mannen (33 år) min sendte i går en snap. Bildet viste en dame fotografert bakfra, på avstand. Hun var overvektig (ikke spesielt mye, kanskje 20 kilo?) gikk i en liten rosa shorts og singlet. Han hadde lagt til teksten "det ekleste jeg noen gang har sett".

Jeg ble skikkelig forbanna.

Det ekleste jeg noen gang har sett? Rly?

Han har aldri uttrykt et lignende menneskesyn før, han er en veldig snill mann. Mulig han ble "revet med" fordi kameratene hans sender lignende snaps?

Jeg ble skikkelig sinna på ham, og han ble helt satt ut for at jeg reagerte på den måten. Hans reaksjon var å bli sint på MEG, nekte å svare på spm og si jeg måtte slutte å ta sånt personlig.

Det handlet ikke om det. Jeg tok det ikke personlig. Jeg er ikke overvektig. Men jeg kan jo BLI det, vil han elske meg da?

Det var uansett ikke grunnen til at jeg ble irritert.

Man går ikke rundt og fotograferer folk og sender rundt på sosiale medier. Det er en uting, og vi snakker om en voksen mann her!

Kunne han gått opp til henne og spurt henne om å få ta bilde og legge ut? Eller hadde han ikke turt det? Nei, så ikke knips!

Man skal være mot andre som man vil at andre skal være mot deg!

Hadde han vært irritert om det var hans mamma det skjedde med? Om damen led av eks. utslett og ikke fedme? Ellet var det den lettkledde bekledningen som var problemet?

Han nekter å svare på mine spm. Er furten. Så da gidder jeg ikke være med han. Blæ.

Overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: 60c79...a00

Syns ikke du overreagerer i det hele tatt. Jeg hadde blitt målløs om en kjæreste hadde gjort noe lignende.

Utrolig ufint og særdeles frekt gjort. UFF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Var det meg han tok bilde av? I varmen må vi som har noen kg ekstra også få lov til å kle av oss litt uten at vi risikerer å bli hengt ut.

Veldig umodent av mannen din.

Anonymous poster hash: e74e6...56c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Tenk om hun som ble knipset får vite om det. Jeg hadde i hvert fall blitt utrolig såret og lei meg.

For en dustete og umoden ting å gjøre!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

Lurer på om jeg har grunn til å være sinna eller om jeg overreagerer.

Mannen (33 år) min sendte i går en snap. Bildet viste en dame fotografert bakfra, på avstand. Hun var overvektig (ikke spesielt mye, kanskje 20 kilo?) gikk i en liten rosa shorts og singlet. Han hadde lagt til teksten "det ekleste jeg noen gang har sett".

Jeg ble skikkelig forbanna.

Det ekleste jeg noen gang har sett? Rly?

Han har aldri uttrykt et lignende menneskesyn før, han er en veldig snill mann. Mulig han ble "revet med" fordi kameratene hans sender lignende snaps?

Jeg ble skikkelig sinna på ham, og han ble helt satt ut for at jeg reagerte på den måten. Hans reaksjon var å bli sint på MEG, nekte å svare på spm og si jeg måtte slutte å ta sånt personlig.

Det handlet ikke om det. Jeg tok det ikke personlig. Jeg er ikke overvektig. Men jeg kan jo BLI det, vil han elske meg da?

Det var uansett ikke grunnen til at jeg ble irritert.

Man går ikke rundt og fotograferer folk og sender rundt på sosiale medier. Det er en uting, og vi snakker om en voksen mann her!

Kunne han gått opp til henne og spurt henne om å få ta bilde og legge ut? Eller hadde han ikke turt det? Nei, så ikke knips!

Man skal være mot andre som man vil at andre skal være mot deg!

Hadde han vært irritert om det var hans mamma det skjedde med? Om damen led av eks. utslett og ikke fedme? Ellet var det den lettkledde bekledningen som var problemet?

Han nekter å svare på mine spm. Er furten. Så da gidder jeg ikke være med han. Blæ.

Overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: 60c79...a00

Nei, du overreagerer overhodet ikke! Dette er umodent og frekt. Fy faen, har ikke ord!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Fy f så umodent å frekt! Støtter det do-forslaget ja! Selv om det er å synke på samme nivå, men er vel bare slik han lærer..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg begynte å lure om jeg var skikkelig urimelig, men det er fint å se at andre her ville reagert på det.

Og ja: selvsagt skal overvektige få lov til å gå med shorts og singlet i varmen uten å risikere å bli knipset bilder av! Det er f*** meg over 30 grader ute, hva annet skal de gjøre?! Gå med langbukser? holde seg innendørs?! (sinnet er rettet mot mannen min, ikke dere altså! Jeg får bare ikke lov til å stille ham retoriske spørsmål, så da må jeg stille de til meg selv..)

Ghaa!!

Om jeg hadde knipset et bilde av ham på do, hadde han flippet. Sånn seriøst. Han hadde blitt VELDIG sur. Så da er det vel det som må til... For å få frem et poeng...

Anonymous poster hash: 60c79...a00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg har grunn til å være sinna eller om jeg overreagerer.

Mannen (33 år) min sendte i går en snap. Bildet viste en dame fotografert bakfra, på avstand. Hun var overvektig (ikke spesielt mye, kanskje 20 kilo?) gikk i en liten rosa shorts og singlet. Han hadde lagt til teksten "det ekleste jeg noen gang har sett".

Jeg ble skikkelig forbanna.

Det ekleste jeg noen gang har sett? Rly?

Han har aldri uttrykt et lignende menneskesyn før, han er en veldig snill mann. Mulig han ble "revet med" fordi kameratene hans sender lignende snaps?

Jeg ble skikkelig sinna på ham, og han ble helt satt ut for at jeg reagerte på den måten. Hans reaksjon var å bli sint på MEG, nekte å svare på spm og si jeg måtte slutte å ta sånt personlig.

Det handlet ikke om det. Jeg tok det ikke personlig. Jeg er ikke overvektig. Men jeg kan jo BLI det, vil han elske meg da?

Det var uansett ikke grunnen til at jeg ble irritert.

Man går ikke rundt og fotograferer folk og sender rundt på sosiale medier. Det er en uting, og vi snakker om en voksen mann her!

Kunne han gått opp til henne og spurt henne om å få ta bilde og legge ut? Eller hadde han ikke turt det? Nei, så ikke knips!

Man skal være mot andre som man vil at andre skal være mot deg!

Hadde han vært irritert om det var hans mamma det skjedde med? Om damen led av eks. utslett og ikke fedme? Ellet var det den lettkledde bekledningen som var problemet?

Han nekter å svare på mine spm. Er furten. Så da gidder jeg ikke være med han. Blæ.

Overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: 60c79...a00

Det som burde bekymre deg mest, er menneskesynet og kvinnesynet hans. Sier en god del om personligheten, og at han ikke har fått en oppdragelse der det ble vektlagt at alle mennesker er like mye verdt, eller at han fikk nettopp det, men velger å drite i det.

Skikkelig uspiselig å tenke slik om andre mennesker.

Unnskyld.. å VISE at du tenker slik om andre mennesker. For når det gjelder å se ned på andre, så har vel du selv og de fleste andre av oss nok av svin på skogen, eller hva?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig dette noe å reagere på? Ja jeg skjønner deg veldig godt men menn tar bilder av mye rart i håp om at mottakerene ser humorn i det. Her har han mest sannsynlig trodd at dette kom til å være humoristisk. Tviler på at det har noe med kvinnesyn å gjøre, kun en vits som har gått rett vest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig dette noe å reagere på? Ja jeg skjønner deg veldig godt men menn tar bilder av mye rart i håp om at mottakerene ser humorn i det. Her har han mest sannsynlig trodd at dette kom til å være humoristisk. Tviler på at det har noe med kvinnesyn å gjøre, kun en vits som har gått rett vest.

Ja, det er noe å reagere på. Tenk om vedkommende hadde fått med seg at hun ble tatt bilde av da? Ikke så jævlig kjekt for hun. Det er rett å slett frekt og respektløst. Dessuten er det ikke lov å ta bilde av andre folk uten å spørre dem først.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er så utrolig usjarmerende med menn som snakker nedsettende om andre kvinners utseende. Har aldri syntes noe om det. Hadde samboeren min kommentert negativt på utseende til en annen jente, eller sendt en sånn snap til meg, hadde jeg blitt sur. Heldigvis er jeg ikke sammen med noen som gjør slikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var så klart ikke pent gjort. Det var ikke pent gjort overfor den overvektige kvinnen, og det var heller ikke pent gjort overfor kjæresten (TS) å indirekte fore henne med kroppshysteri på den måten. Men samtidig kan man - rent etisk - argumentere for at handlingen ikke var så ille allikevel, ettersom den kvinnen det var snakk om neppe fikk det med seg og derfor ikke tok noen skade av det, og at det sånn sett er dårligere gjort av TS å fortelle om situasjonen på et åpent forum, hvor horder av andre overvektige kvinner nå vil bli paranoide over at umodne snørrvalper kanskje løper rundt og tar bilder av dem, deler med sine kompiser og ler av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du overreagerer. Bildet ble tatt bakfra, dama aner jo ingenting og kan neppe identifiseres ut i fra et bilde som forsvinner etter 10 sekunder.

Han skulle vel bare være morsom og tenkte seg ikke om.

Det bevøver da ikke bety at han har et dårlig kvinnesyn eller moral.

Enn om det hadde vært en mann, vill det betydd at han hadde dårlig mannesyn?

Jeg hadde ikke giddet å bry meg med dette.

Å ta bilde fofra av noen som sitter på do er litt verre synes jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Synes det var kjipt gjort av han. Greit nok at man synes det man synes, men å knipse bilde av en person, skrive frekke kommentarer og sende det til andre? Nei, ikke noe særlig hyggelig.

Det er vel kanskje ikke nødvendig å skape stor-drama av det (ikke at du har gjort det, men om du tenker å krangle med han om det). Jeg ville uttrykt MIN mening, så får han tenke sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du overreagerer. Bildet ble tatt bakfra, dama aner jo ingenting og kan neppe identifiseres ut i fra et bilde som forsvinner etter 10 sekunder.

Han skulle vel bare være morsom og tenkte seg ikke om.

Det bevøver da ikke bety at han har et dårlig kvinnesyn eller moral.

Enn om det hadde vært en mann, vill det betydd at han hadde dårlig mannesyn?

Jeg hadde ikke giddet å bry meg med dette.

Å ta bilde fofra av noen som sitter på do er litt verre synes jeg. ;)

varer det bare 10 sekunder? rekker noen å se det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Flott med damer som tør rydde opp i egne rekker !

Mannen din trenger ingen unnskyldning i rettnin av " kompisene hans bla bla bla og han ble revet med"... Da nedgraderer du mannen din til en guttunge som ikke klarer å tenke selv. Mannen din er sikkert en smart og intelligent fyr, han vet selvfølgelig hva han gjorde av fri vilje. Hva sier forresten mannen din til sitt forsvar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
Bbc_tromvik, on 31 Jul 2014 - 15:24, said:

Å sende bilder på snapchat som forsvinner etter noen sekunder kan vanskelig kalles å publisere et bilde.

Bilder på snap forsvinner ikke dersom man har lastet ned an app som gjør at det blir lagret på mottagers telefon. Er det umodne gutter det er snakk om så er veien ganske kort fra telefonen til bildet florer på internett med en eller annen dårlig humoristisk beskrivelse, noe som vi ser på nettet daglig.

evnukken, on 31 Jul 2014 - 15:47, said:

Det var så klart ikke pent gjort. Det var ikke pent gjort overfor den overvektige kvinnen, og det var heller ikke pent gjort overfor kjæresten (TS) å indirekte fore henne med kroppshysteri på den måten. Men samtidig kan man - rent etisk - argumentere for at handlingen ikke var så ille allikevel, ettersom den kvinnen det var snakk om neppe fikk det med seg og derfor ikke tok noen skade av det, og at det sånn sett er dårligere gjort av TS å fortelle om situasjonen på et åpent forum, hvor horder av andre overvektige kvinner nå vil bli paranoide over at umodne snørrvalper kanskje løper rundt og tar bilder av dem, deler med sine kompiser og ler av dem.

Ts tar opp et tema til diskusjon ut fra en personlig opplevelse. Det finnes ikke kritikkverdig.

AnonymBruker, on 31 Jul 2014 - 15:58, said:

HUN VET INGENTING OM DET! Ingen skade skjedd. Bilde høres uansett harmløst ut. Men er dette en grunn for deg å dumpe mannen din, så har dere nok større problemer enn dette.

Du er bare vrang og vanskelig og leter bare etter en grunn til å gå.

Anonymous poster hash: c4d20...8bc

Du fantaserer om ts sine motiver. Hun har ikke skrevet noe om dette i det hele tatt. Snakk om å ha fri fantasi og lyve såpass at man tror på det selv. Ingen skade skjedd ? Hva vet du om det når plutselig bildet florerer fritt på internett.

Handlingen til ts er ikke mindre eller mer krenkende om vedkommende vet om det eller ikke. Handlingen forblir akkurat det samme. Er for eksempel diskriminering mer greit så lenge vi ikke vet om det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts tar opp et tema til diskusjon ut fra en personlig opplevelse. Det finnes ikke kritikkverdig.

Jeg mener ikke det heller, men når folk først skal argumentere nytteetisk for det, liksom, så gjør det større skade enn det at typen tok et bide som den overvektige kvinnen uansett ikke visste om.

Endret av evnukken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...