Gå til innhold

Ufattelig vanskelig situasjon å være i


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen uker siden ble det slutt mellom meg og kjæresten min gjennom litt under to år. Vi ble enige om å avslutte forholdet grunnet store forskjeller som gjorde det for problematisk, men jeg er ikke helt over ham ennå. Vi har delt for mye.

For noen dager avslørte min aller beste venninne sin største hemmelighet til meg. Hun har følelser for eksen min og har hatt det lenge, altså også mens jeg var sammen med ham. Jeg ble utrolig sint og såret, men innså etterpå at jeg skulle oppført meg mer voksent. Hun kan tross alt ikke noe for det og har aldri gjort noe for å splitte meg og ham. Likevel er det vanskelig å tenke rasjonelt når det er så mange følelser i bildet.

Har ikke snakket med henne siden hun fortalte det til meg. Jeg er så redd for at hun er ute etter "min velsignelse" for å gå etter ham. Det kan jeg rett og slett ikke gi henne selv om vi har kjent hverandre i så mange år og er så nære at hun bør være viktigere for meg enn en mann jeg ikke engang passer sammen med. Jeg bare gråter, dette er så vanskelig.

Noen som har råd eller lignende erfaringer?

Anonymous poster hash: 225ff...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere er gode venner blir det vel fort litt opp til deg? Enige om å gjøre det slutt? Er vel alltid en som tar slikt hardere..?



Anonymous poster hash: 9ae7f...1e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck henne! Fuck han og fuck henne :fnise:



Anonymous poster hash: 934a1...baa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
AnonymBruker, on 30 Jul 2014 - 12:55, said:

For noen uker siden ble det slutt mellom meg og kjæresten min gjennom litt under to år. Vi ble enige om å avslutte forholdet grunnet store forskjeller som gjorde det for problematisk, men jeg er ikke helt over ham ennå. Vi har delt for mye.

For noen dager avslørte min aller beste venninne sin største hemmelighet til meg. Hun har følelser for eksen min og har hatt det lenge, altså også mens jeg var sammen med ham. Jeg ble utrolig sint og såret, men innså etterpå at jeg skulle oppført meg mer voksent. Hun kan tross alt ikke noe for det og har aldri gjort noe for å splitte meg og ham. Likevel er det vanskelig å tenke rasjonelt når det er så mange følelser i bildet.

Har ikke snakket med henne siden hun fortalte det til meg. Jeg er så redd for at hun er ute etter "min velsignelse" for å gå etter ham. Det kan jeg rett og slett ikke gi henne selv om vi har kjent hverandre i så mange år og er så nære at hun bør være viktigere for meg enn en mann jeg ikke engang passer sammen med. Jeg bare gråter, dette er så vanskelig.

Noen som har råd eller lignende erfaringer?

Anonymous poster hash: 225ff...2af

Enkelt og greit, venninnen din bør ha såpass respekt for deg at hun holder seg borte fra eksen din. Det er dårlig stil og skaper grobunn for konflikt, uansett om man vil eller ikke. Følelser er ikke alltid rasjonelle. Derfor bør hun holde seg borte. Er ikke du viktigere enn ham for venninna di ? Kunne aldri tenkt meg å gå etter eksdamen til en kompis av meg. Det er dårlig brorskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med henne. Si at du setter pris på at hun er så voksen at hun ikke prøvde å splitte dere mens dere var sammen, men at bruddet er altfor ferskt til at du kan takle at hun skal begynne å involvere seg med ham enda. At hvis hun ønsker å bevare vennskapet, så holder hun seg på matta en god stund til. Du "eier" ham ikke for alltid, men de første månedene etter et brudd må du kunne forvente at venninner holder seg langt unna ham.



Anonymous poster hash: 1bb84...168
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med henne. Si at du setter pris på at hun er så voksen at hun ikke prøvde å splitte dere mens dere var sammen, men at bruddet er altfor ferskt til at du kan takle at hun skal begynne å involvere seg med ham enda. At hvis hun ønsker å bevare vennskapet, så holder hun seg på matta en god stund til. Du "eier" ham ikke for alltid, men de første månedene etter et brudd må du kunne forvente at venninner holder seg langt unna ham.

Anonymous poster hash: 1bb84...168

Enig i dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min verden er ekser og den slags til venninner off-limits uansett om det er 1 eller 3 år siden det ble slutt. Hadde det vært en ungdomskjæreste man var sammen med for 10 år siden hadde det vært en annen sak. Men i dette tilfellet er det kun noen uker siden det ble slutt, så etter min mening må hun venninnen din bare glemme hele fyren, eller iallefall ha den tankegangen om at han er off-limits. Hun er tross alt venninnen din, og bør velge deg fremfor ham. Hun bør tenke rasjonelt, altså legge sine følelser for ham til side, ikke mate disse følelsene, og heller prioritere å være en god venninne for deg nå mens du har det vondt. Jeg kunne aldri funnet på å fortelle en venninne om slike følelser for en eks av henne kun uker etter bruddet. Om det hadde vært tilfelle at jeg hadde hatt slike følelser hadde jeg iallefall ikke fortalt noe før det hadde gått noen år, og jeg visste at hun helt klart var 110% over ham. I bunn og grunn synes jeg dette er dårlig oppførsel av venninnen din. Du bør prate med henne og få henne til å forstå dine følelser, noe hun bør respektere til det fulle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av mine beste venninner opplevde at den ene ble sammen med den andres eks. Det var da riktignok over tre år etter at det ble slutt, men hun syntes det var litt vanskelig i begynnelsen.

Nå er dette paret gift og har to barn. De var rett og slett helt perfekte for hverandre.

Vennskapet tok seg opp igjen og de er fremdeles bestevenninner. Begges menn og barn går bra sammen og de drar på turen sammen.

Altså kan slike ting gå helt fint. Men da bør de "finne hverandre" langt om lenge. Ikke midt oppi bruddet.



Anonymous poster hash: 60010...efc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å sparke en som ligger nede. Slikt holder man for seg selv, eller så slutter man å late som om man er en venninne og går for mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor i all verden hun skulle ville fortelle dette til deg nå i underkant av 2 uker etter bruddet. Enhver jente med et snev av fornuft ville visst at dette var noe hun burde holdt for seg selv, om ikke i overskuelig fremtid så hvertfall lenge nok til at du hadde rukket og komme deg videre og leges etter bruddet. Derfor klarer jeg ikke helt å fri meg fra tanken om at noe allerede har skjedd eller er på vei til å skje mellom dem og at dette er hennes lille "forvarsel" til deg.

Jeg ville tatt en skikkelig prat med henne og forklart at din exs er hennes off limit, selv om hun strengt tatt burde visst dette allerede.



Anonymous poster hash: ad030...4c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra hun var ærlig. Likevel bør hun holde seg unna. Har opplevd noe lignende, da ei venninne ble kjæreste med eksen min etter en tilfeldig ONS med han 1,5 år etter. Tenkte jeg ikke skulle reagere på det, men ble så weird at jeg måtte trekke meg unna. Der var vennskapet over, de ble faktisk sure på meg. Involverer de seg skal alle tre være hardhuda og meget store mennesker for å unngå konflikt.

Anonymous poster hash: 3809a...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...