Gå til innhold

Er det feil å bli irritert på dette? Kjøkkenutstyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Allergikeren

En ting er jeg enig i mannfolkene i: fortell meg hva som skal gjøres og la meg gjøre det på min måte, eller gjør det selv!

Edit; ja, det er feil å bli irritert på dette. Hvis dette nå er så viktig for deg, er det bedre at du dekker på, og plukker fram fat nederst i bunken, og tar glassene bakerst i skapet. Hvis han konsekvent stabler oppå og foran(slik de fleste gjør), mens du like konsekvent plukker underfra og bakerst(som faktisk er lettere enn å flytte på det som er øverst/fremst for å sette under/bak), blir det jo en slags rullering på det likevel. Men ikke be ham gjøre det på din måte. Eller syns du det er greit at han forteller deg hvordan du skal dekke på eller vaske?

Endret av Allergikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere må innse at dere har ulik standard på rydding/vedlikehold og slike ting. Bli klar over alle forskjeller, og møtes en plass på halvveien. Om man har ansvar for en oppgave må man få gjøre det på sin måte. Er det ikke bra nok for den andre, så omfordeler man oppgaver og gjør den spesifikke oppgaven selv.

Anonymous poster hash: 3b80c...05b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes ikke jeg, jeg soler bare baksiden for jeg klarer ikke å lese hvis jeg ligger på ryggen. Jeg er praktisk innstilt, ikke estetisk.

For meg blir det meningsløst arbeide å dra ut både tallerkener og glass som allerede står i skapet for så å fylle fra bunnen av. Det har simpelthen ingen mening for meg. Som jeg skrev, jeg har aldri, aldri sittet ved ett matbord hvor noen plutselig utbryter, med lin-servietten foran munnen, "Men gu Turid, rullerer du ikke tallerkenene dine? Denne var blass!"

Det er så enkelt at du tar over denne oppgaven selv. At du skal gå og tenke på at halvparten av tallerkenene dine blir blasse er faktisk litt...trist....

Gjør heller jobben selv så kan du tenke på noe annet.

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

Jeg soler meg bare med ryggen ned. Har for store pupper til å ligge på magen. :(

Anonymous poster hash: 590d5...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør jeg hele tiden selv med servise jeg har flere av, setter altid nyvasket nederst. Hverdagsglassene blir som regel brukt alt i skapet av, noen ganger snur jeg om på glass som vi bare bruker de fremste av.

Bestikk som kniver bruker vi oftest tomt fra skuffa før vask eller mellom vask og tømming av maskin, så det gjør jeg det ikke med. Men gafler og skjeer ligger stablet etterhverandre slik at vi bruker de bakerste og legger nyvaskede fremst.

TW bokser ol. Har vi noe som brukes mer enn andre ting der og prøver vi å få jevn slitasje.

Dette systemet er vi enige om selv om oppvaskmaskinen er mitt ansvarsområde.

Og, nei, jeg er ikke et petimeter som har et hjemmsom er et utstillingslokale.

Anonymous poster hash: a92b7...2fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg soler meg bare med ryggen ned. Har for store pupper til å ligge på magen. :(

Anonymous poster hash: 590d5...a95

Da er det jaggu godt du ikke er en tallerken! Hmmm, men om du var flat som en tallerken så kunne du rulleres. Livet er urettferdig! :fnise:

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mann som setter ting som krever at man tar noe ut av skapet for å få plassert dem (f eks boller som skal opp i en annen bolle), OPPÅ kjøkkenskapet! DA mener jeg at jeg har rett til å si i fra, jeg rekker ikke opp en gang og må klatre på en stol for å få dem ned igjen! Oh, jeg blir irritert bare jeg tenker på det!!! :kjempesinna:



Anonymous poster hash: 4eefc...b8b
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må han få gjøre det på sin måte.

Hva om han hadde hatt ansvaret for klesvasken og bare kjørt absolutt alt på 50 grader også? Hadde det vært greit?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han tar ut av oppvaskmaskina, så setter han alltid fatene oppå de som allerede er i skapet.

Altså, tenk at vi har 8 stk i det samme serviset. La oss si at det er 4 i oppvaskmaskina, da vil jeg at han skal ta de 4 og legge de under de 4 i skapet, slik at det blir slik at man bruker alle fatene like mye, at det ikke blir sånn at de som ligger underst aldri blir brukt og dermed mindre slitt.

Er det urimelig å mene at det bør gjøres på den måten? Hvordan gjør dere sånt med kjøkkenutstyr?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Altså, om 2 av 8 fat blir slitt før tiden: kjøp 2 nye. Problem løst.

Alt jeg eier er bruksgjennstander. De er kjøpt for å brukes. Når de er slitt kaster jeg dem. Knuser de kjøper jeg nye. Om noen fat er mer slitt og andre mindre er virkelig ikke et problem, ts. Kaste dem når de blir stygge må du uansett.

Anonymous poster hash: ce183...b5d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det meningsløst arbeide å dra ut både tallerkener og glass som allerede står i skapet for så å fylle fra bunnen av. Det har simpelthen ingen mening for meg. Som jeg skrev, jeg har aldri, aldri sittet ved ett matbord hvor noen plutselig utbryter, med lin-servietten foran munnen, "Men gu Turid, rullerer du ikke tallerkenene dine? Denne var blass!"

Det er så enkelt at du tar over denne oppgaven selv. At du skal gå og tenke på at halvparten av tallerkenene dine blir blasse er faktisk litt...trist....

Gjør heller jobben selv så kan du tenke på noe annet.

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

Jeg har flere venner og enkelte familiemedlemmer som ikke rullerer. Det er selvsagt ikke noe jeg legger meg opp i, og ikke plager det meg på noen som helst måte, men jeg legger jo merke til at det står fire slitte og to fine og blanke tallerkener på bordet, når de en sjelden gang dekker på til flere. Sånn vil ikke jeg ha det hjemme, fordi det ville irritert meg dersom mine tallerkener var sånn. Det er null problem å løfte tallerknene med en hånd mens jeg legger de nyvaskede under med den andre.

Gjør det samme med glass (setter de nye bakerst), etter en ekkel opplevelse med et av de bakerste og lite brukte glassene som plutselig fikk vannet til å smake rart. Koster meg heller ikke mange ekstra kalorier å skyve glassene fremover med en hånd, slik at jeg kan sette inn de nye bakerst, fra siden.

Forventer som sagt ikke at andre skal gjøre det på samme måte, men helt meningsløst er det faktisk ikke. Spesielt ikke når det gjelder glass.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo blitt til at jeg gjør sånt som dette men det ville jeg jo ha sluppet om han hadde gjort som jeg vil med en gang.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Så, dette kan egentlig løses ved at du tar ett grep èn gang i halvåret istedet for at han må ta ta grep hver eneste gang han tar ut av maskinen?

Først måtte jeg le for jeg har aldri hørt noen gjøre dette, men nå synes jeg at du er ekstremt urimelig i ditt krav så lenge det finnes like gode metoder du kan gjøre selv for å få resultatet du vil ha.

Høres mer ut som om du vil ha kontroll over hvordan han gjør det hver gang enn at du bruker en løsning som ikke involverer ham og som kun tar 10 minutter i halvåret.

For det er resultatet som teller, ikke sant?

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men helt meningsløst er det faktisk ikke.

Derfor skrev jeg "For meg..." Jeg har aldri hørt om noen som jeg kjenner som rullerer på tallerker men har skjønt at dette er viktig for noen gjennom denne tråden....så altså....."For meg...."

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Hva om han hadde hatt ansvaret for klesvasken og bare kjørt absolutt alt på 50 grader også? Hadde det vært greit?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Det var ikke meg du siterte, men jeg svarer likevel. Nei, det hadde ikke vært greit for meg. Jeg er flittig bruker av ull, som jeg vil ha lengst mulig, og jeg har fått ødelagt favorittplagg tidligere pga "gidder ikke sortere". Men nettopp av den grunn tar jeg klesvasken. Jeg er mest pirkete på hvordan jeg vil ha det = mitt ansvarsområde. Han er flinkest ute og har flest prosjekt og meninger der = hans ansvarsområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jaggu godt du ikke er en tallerken! Hmmm, men om du var flat som en tallerken så kunne du rulleres. Livet er urettferdig! :fnise:

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

Ikkesant. Det er nesten så jeg tror livet hadde vært lettere som en tallerken.

Anonymous poster hash: 590d5...a95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, om 2 av 8 fat blir slitt før tiden: kjøp 2 nye. Problem løst.

Anonymous poster hash: ce183...b5d

Nei, serviset produseres ikke lenger så det går ikke. Da må man bare kaste og bytte ut hele serviset og det er dyrt!

Anonymous poster hash: 760f6...b76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Når han tar ut av oppvaskmaskina, så setter han alltid fatene oppå de som allerede er i skapet.

Altså, tenk at vi har 8 stk i det samme serviset. La oss si at det er 4 i oppvaskmaskina, da vil jeg at han skal ta de 4 og legge de under de 4 i skapet, slik at det blir slik at man bruker alle fatene like mye, at det ikke blir sånn at de som ligger underst aldri blir brukt og dermed mindre slitt.

Er det urimelig å mene at det bør gjøres på den måten? Hvordan gjør dere sånt med kjøkkenutstyr?

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Jøss. Sånt tenker jeg ikke på engang jeg da! :-)))

Minner meg om svigersønnen min,han tenker slik. Syns det er sjarmerende og blir sånn...wow :-)

Men han blir ikke oppbragt over at andre ikke tenker sånn da. Haha,mye rart en tenker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal ta en tallerk så får du heller ta den underste da. Det er ikke mer arbeid enn det er for han å måtte legge dem underst. :) Tallerknene må begge måter løftes på.

Anonymous poster hash: f1aa1...572

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en tvangstanke.



Anonymous poster hash: 54379...073
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke gjort. Hos oss er det slik at om du har en helt spesifikk preferanse når det gjelder hvordan det skal gjøres så må du gjøre det selv. Min mann skal på død og liv ha klærne sine bretta som i militæret. Da får han gjøre det selv.

Anonymous poster hash: 3866e...d6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er feil å bli irritert på dette. Du får enten leve med det, gå og stable om på tallerknene et par ganger i uka eller ta over hans oppgave totalt uten å gi han andre ting dersom det plager det så mye.



Anonymous poster hash: 43052...9af
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ferskvarer som skal rulleres på den måten, ikke tallerkener. Gjør det sjæl to ganger i året, så blir alle fornøyde.

Anonymous poster hash: 9c710...969

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...