Gå til innhold

Er det feil å bli irritert på dette? Kjøkkenutstyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da foreslår jeg at du setter bort et sett. Bruker det andre en stund. Så bytter du. Jeg hadde aldri i livet giddet å gjøre som du mener han skal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg hørt alt! Rullering av tallerkener? :laugh: Latterlig urimelig og meningsløst!

Jeg har aldri sittet ved ett kjøkkenbord i mitt liv hvor halvparten av tallerkenene er mer slitt enn de andre.

Du får kjøpe hvitt når halvparten er slitt og resten som har sterke farger må kastes. :fnise:



Anonymous poster hash: bcde4...0d1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha hæ, er det noen som faktisk rullerer tallerkenene? Gjør du det samme med glass osv?

Ja, gadd ikke nevne det men samme gjelder der. Glass fra oppvaskmaskinen bør legges innerst slik at man bruker glassene omtrent like mange ganger, slik jeg ser det.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er hans oppgave så setter han det inn slik det passer best for ham. Hvis du har så spesielle krav til innsetting av servise i skapene så får du ta over den oppgaven selv.



Anonymous poster hash: 4eefc...b8b
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hørt alt! Rullering av tallerkener? :laugh: Latterlig urimelig og meningsløst!

Jeg har aldri sittet ved ett kjøkkenbord i mitt liv hvor halvparten av tallerkenene er mer slitt enn de andre.

Du får kjøpe hvitt når halvparten er slitt og resten som har sterke farger må kastes. :fnise:

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

Hvorfor er det meningsløst? Det blir som når man soler seg, best å sole alle sider av kroppen omtrent like mye, synes jeg.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at vi har en arbeidsfordeling og det å ta ut av oppvaskmaskina er hans ansvarsområde.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Hvis det er du som har som ansvarsområde å sette på bordet, og om du ikke har det, ta det, også tar du fra bunnen en uke og toppen neste uke eller hvordan i all verdens logistikken på talerken-rullering blir.

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden dette er hans oppgave så setter han det inn slik det passer best for ham. Hvis du har så spesielle krav til innsetting av servise i skapene så får du ta over den oppgaven selv.

Anonymous poster hash: 4eefc...b8b

Vi har fordelt husarbeidet slik at han har fått velge de tingene han helst vil gjøre, jeg kan vel ikke be ham ta over klesvaskingen heller.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter om på bunkene sånn ca en gang i halvåret, maks. Det er for å rullere dem så de blir ca like mye slitte.

Ja, er jo blitt til at jeg gjør sånt som dette men det ville jeg jo ha sluppet om han hadde gjort som jeg vil med en gang.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er du som har som ansvarsområde å sette på bordet, og om du ikke har det, ta det, også tar du fra bunnen en uke og toppen neste uke eller hvordan i all verdens logistikken på talerken-rullering blir.

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

Joda, blir jo til at jeg føler meg nødt til å gjøre denslags men hadde jo vært greit å bare sette de inn nederst så ville man sluppet å tenke på dette.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fordelt husarbeidet slik at han har fått velge de tingene han helst vil gjøre, jeg kan vel ikke be ham ta over klesvaskingen heller.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Nei vel, men da får han sette inn oppvasken slik han (og andre normale mennesker) gjør og så får du gå og flytte på den etterpå.

Anonymous poster hash: 4eefc...b8b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo blitt til at jeg gjør sånt som dette men det ville jeg jo ha sluppet om han hadde gjort som jeg vil med en gang.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Det er jo mye mindre arbeid for deg å bytte om en gang i halvåret enn for mannen din å skulle gjøre det hver eneste gang han tar ut av maskinen.

Anonymous poster hash: b404f...d83

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er urimelig. Om du mener han skal gjøre dette får du ta over hans ansvarsområde da.. Så slipper han litt billigere unna enn deg. Forholdet varer ikke lenge om man hele tiden skal være helt 50/50..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo mye mindre arbeid for deg å bytte om en gang i halvåret enn for mannen din å skulle gjøre det hver eneste gang han tar ut av maskinen.

Anonymous poster hash: b404f...d83

Ikke sikkert det funker, det varierer jo hvor mange fat som er i hver vask.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være slik at den som er åpenbart urimelig kan bestemme hvordan ulike oppgaver gjøres hjemme.

Om du mener det er viktig å bytte, da får du gjøre det hver morgen om du vil. Du kan jo bytte om rekefølgen av tallerkene helt uavhengig av oppvaskmaskinen om det er såpass viktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I og med at den kjedelig oppgaven å ta ut av oppvaskmaskinen er hans, foreslår jeg at du tar over den oppgaven. Slik at det tilfredstiller prinsessen.



Anonymous poster hash: b6b0d...3a0
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som deg, TS, så synes ikke det er rart i det hele tatt. Det som derimot ikke er bra er å kreve at andre skal gjøre ting på akkurat samme måte. Vi har alle våre egne metoder - noen mer effektive enn andre - men så lenge jobben faktisk blir gjort, har det ikke så mye å si hvordan den gjøres. Det blir unødvendig detaljstyring å klage på det, med mindre det er snakk om at han bruker dokosten til oppvask, liksom.

Jeg kan forstå irritasjonen (for alle synes vel egen metode er best), men dette er noe du bare må slutte å henge deg opp i. Du kan godt komme med tips, typ; "Jeg synes det er mer effektivt å gjøre ditt og datt sånn og slik", men du må bare respektere det dersom han fortetrekker å gjøre det på sin måte. Evt. så må den som har spesielle krav til hvordan noe skal utføres rett og slett gjøre jobben selv.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det meningsløst? Det blir som når man soler seg, best å sole alle sider av kroppen omtrent like mye, synes jeg.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Det synes ikke jeg, jeg soler bare baksiden for jeg klarer ikke å lese hvis jeg ligger på ryggen. Jeg er praktisk innstilt, ikke estetisk.

For meg blir det meningsløst arbeide å dra ut både tallerkener og glass som allerede står i skapet for så å fylle fra bunnen av. Det har simpelthen ingen mening for meg. Som jeg skrev, jeg har aldri, aldri sittet ved ett matbord hvor noen plutselig utbryter, med lin-servietten foran munnen, "Men gu Turid, rullerer du ikke tallerkenene dine? Denne var blass!"

Det er så enkelt at du tar over denne oppgaven selv. At du skal gå og tenke på at halvparten av tallerkenene dine blir blasse er faktisk litt...trist....

Gjør heller jobben selv så kan du tenke på noe annet.

Anonymous poster hash: bcde4...0d1

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at vi har en arbeidsfordeling og det å ta ut av oppvaskmaskina er hans ansvarsområde.

Anonymous poster hash: 760f6...b76

Da må han få gjøre det på sin måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...