Gå til innhold

Hvilken personlighetstype har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

3b3de7f0103cd8e0fdc27a4539e9618e.png

JEPP, dette er definitivt meg! Uten stramme planer og trygghet blir jeg stressa, bekymra, nervøs og alt mulig. Hehe... Det er som å lese om meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din typekode: INTP

Fokus på logisk, intellektuell innsikt i problemer

INTP-typer er ofte logiske, nysgjerrige og ettertenksomme personer som liker å fordype seg i ideer, sammenhenger og abstrakt tenkning. Deres talent ligger i å kunne fornemme de bakenforliggende sammenhengene og finne fram til kjernen. De er ofte svært dyktige til å analysere og forstå komplekse systemer og sammenhenger, men mest for forståelsens skyld og ikke så mye for å bruke det til noe i praksis. De kan ofte virke litt verdensfjerne og distré på andre typer.

For INTP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften har en løsere struktur med få regler. Ofte finner man INTP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skaffe seg logisk og intellektuell innsikt i problemstillingene slik at oppgaven blir løst. Derfor finner man dem ofte i stillinger der de kan arbeide selvstendig med ideer og foreta inngående analyser av komplekse, abstrakte prinsipper og teoretiske problemstillinger. Ofte er de å finne innenfor:

vitenskap

utvikling

sosiologi

arkitektur

lovgivning

IT-bransjen

programmering

skribentvirksomhet

journalistikk

ingeniørvitenskap

medisin

Følgende kjente personer har typen INTP: Albert Einstein, Charles Darwin, Marie Curie

Stemmer ganske bra :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din typekode: ESFJ ESFJ10pct.png

Fokus på å organisere forholdene slik at personlige behov oppfylles

ESFJ-typer er ofte omsorgsfulle, meddelsomme og varme personer som gjerne sørger for at ting blir gjort ordentlig. Deres talent ligger i å sørge for å gi hjelp og støtte slik at andre får sine behov oppfylt. De er pliktoppfyllende og oppmerksomme på andre menneskers behov og søker å skape harmoni og trivsel. De følger som oftest regler og prosedyrer på arbeidsplassen og kan ofte sette egne behov til side for å få samarbeidet til å fungere og bevare harmonien.

For ESFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller bedriften er strukturert og velorganisert slik at arbeidsforholdene gir mulighet for å utføre arbeidet grundig og ordentlig. Ofte finner man ESFJ-er i jobber der de kan bruke sin organisasjonsevne slik at personlige behov blir oppfylt. Derfor finner man dem ofte i stillinger som krever en høy grad av kommunikasjon og i kombinasjon med at man er pliktoppfyllende og yter personlig service innenfor noen veldefinerte rammer. De vil derfor være å finne innenfor:

Følgende kjente personer har typen ESFJ: George Washington, Ray Kroc, J.C. Penney

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble INFJ.

Synes sånne tester er så vanskelige jeg, vet liksom ikke hva jeg skal svare. Føler at det ideelle for meg er å ha struktur og orden i arbeidet, men jeg får det aldri til og ender opp med å jobbe intenst med å bli ferdig i stedet...:P

samme her, ble også INFJ.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...