Gå til innhold

Hvilken personlighetstype har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ENTP med svak e, stemmer rimelig godt med min egen oppfatning av meg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din typekode: ENFP

ENFP-typer er ofte kreative, dynamiske og inspirerende personer som liker å hjelpe andre mennesker med å oppdage sitt potensial og sine ressurser. Deres talent ligger i å kunne avdekke en dypere mening, finne fram til sannheten og motivere andre. For dem finnes det en mening og betydning i enhver handling som skjer rundt dem, noe andre kan finne merkelig og uforståelig.

:5:

Moren til samboeren min, som er veldig inne på disse greiene, pleier å mumle "ENFP" hvis jeg gjør noe spesielt merkelig, så jeg vet ikke hvor bra det er. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

ISFJ :)

Fokus på å prioritere oppgavene avhengig av personlige behov

ISFJ-typer er ofte private, lojale og omsorgsfulle personer som virker beskjedne og liketil. Deres talent ligger i å sørge for at alt er tilrettelagt slik at andre rundt dem kan nå sine mål. Det er ofte de som av seg selv tilbyr å hjelpe andre når de merker at det er behov for hjelp, og de er ofte bedre til å fornemme andres behov før sine egne. De er ofte vennlige og forståelsesfulle personer som forsøker å unngå konfrontasjoner og konflikter.

For ISFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er strukturert og velorganisert slik at det kan skapes trygge rammer for utførelsen av arbeidet. Man ser derfor ofte at denne typen fungerer godt i hierarkiske organisasjoner. Ofte finner man ISFJ-er i jobber der de kan bruke sin lojalitet, respekt for tradisjoner og evne til samvittighetsfullt å støtte andre personer. Ofte jobber de som:

lærere Se stillingsannonser

sykepleierfag (hvor det er muligheter for mye pasientkontakt) Se stillingsannonser

assistenter Se stillingsannonser

bibliotekarer Se stillingsannonser

sosialrådgivere Se stillingsannonser

personlig service Se stillingsannonser

Følgende kjente personer har typen ISFJ: Mother Teresa, Jimmy Stewart, Tsar Nicholas II

Fikk det samme som deg. ISFJ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andronym

Din typekode: INTP

Fokus på logisk, intellektuell innsikt i problemer

INTP-typer er ofte logiske, nysgjerrige og ettertenksomme personer som liker å fordype seg i ideer, sammenhenger og abstrakt tenkning. Deres talent ligger i å kunne fornemme de bakenforliggende sammenhengene og finne fram til kjernen. De er ofte svært dyktige til å analysere og forstå komplekse systemer og sammenhenger, men mest for forståelsens skyld og ikke så mye for å bruke det til noe i praksis. De kan ofte virke litt verdensfjerne og distré på andre typer.

For INTP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten har en løsere struktur med få regler. Ofte finner man INTP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skaffe seg logisk og intellektuell innsikt i problemstillingene slik at oppgaven blir løst. Derfor finner man dem ofte i stillinger der de kan arbeide selvstendig med ideer og foreta inngående analyser av komplekse, abstrakte prinsipper og teoretiske problemstillinger. Ofte er de å finne innenfor:

vitenskap Se stillingsannonser

utvikling Se stillingsannonser

sosiologi Se stillingsannonser

arkitektur Se stillingsannonser

lovgivning Se stillingsannonser

IT-bransjen Se stillingsannonser

programmering Se stillingsannonser

skribentvirksomhet Se stillingsannonser

journalistikk Se stillingsannonser

ingeniørvitenskap Se stillingsannonser

medisin Se stillingsannonser

Følgende kjente personer har typen INTP: Albert Einstein, Charles Darwin, Marie Curie i godt selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Imponert

ISTJ (Innadvent, sansende, tenkende og vurderende)

""""""""""""

ISTJ-typer er ofte stille, seriøse og ansvarlige personer som liker konsentrasjon og nøyaktighet. Deres talent ligger i administrasjon, systematikk og planlegging. De er ofte svært lojale og verdsetter tradisjoner og strukturer. De har behov for trygghet og stabilitet for å kunne fungere optimalt. De er praktiske ordensmennesker som sørger for å ha styr på ting ved å planlegge og strukturere.

For ISTJ-er er det viktig at organisasjonen eller virksomheten er strukturert og velorganisert. Hvis det ofte skjer forandringer rundt en ISTJ-er, kan det føre til stress og frustrasjon og dermed nedsatt arbeidsglede. Disse typene fungerer ofte godt i byråkratiske organisasjoner og finner ofte raskt en rolle som passer til dem, enten det er som leder eller som medarbeider. Man finner dem ofte i:

* administrative stillinger (både innenfor det offentlige og det private) Se stillingsannonser

* teknisk orientert jobb Se stillingsannonser

* teknisk produksjon Se stillingsannonser

* undervise ved tekniske skoler Se stillingsannonser

* politi og forsvar Se stillingsannonser

* faglærte Se stillingsannonser

""""""""""""""""""

Nesten skummelt hvor bra den testen stemmer. Kunne se "trenden" i spørsmålene, men konlusjonen som beskriver min personlighet stemmer på prikken. Blir ikke stresset av forandringer, men ellers stemmer det på prikken. Det virker som testen kan si mye mer om meg, enn de svarene jeg gav i testen. Jeg her også trivdes best i jobber som er på listen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er en link til mer informasjon, også hvilke typer du passer sammen med:

www.personalitypage.com

Jeg er ENTP, og mannen min er INTJ, og vi er den perfekte match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både samboeren min og jeg er ENTJ. Så her i gården er det "like barn leker best", selv om personalitypage.com ikke mener at det er den optimale matchen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Jeg er ENTJ og min særboer er ENFJ. Fin kombinasjon med mye positivitet, idemyldring, eventyrlyst, samarbeid, har aldri kranglet på 7 år men får alt til likevel. Andre damer er trøbbel for meg i nære relasjoner men hun er bare perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Okusan

ISTJ (Innadvent, sansende, tenkende og vurderende)

""""""""""""

ISTJ-typer er ofte stille, seriøse og ansvarlige personer som liker konsentrasjon og nøyaktighet. Deres talent ligger i administrasjon, systematikk og planlegging. De er ofte svært lojale og verdsetter tradisjoner og strukturer. De har behov for trygghet og stabilitet for å kunne fungere optimalt. De er praktiske ordensmennesker som sørger for å ha styr på ting ved å planlegge og strukturere.

Her også.

Høres jo ut som rene festen av kreativitet og utadvendthet :ler:

Mye stemmer, men jeg er overhodet ikke spesielt teknisk anlagt, så der er det full skjærings. Bytter vi derimot ut "teknisk" med "teoretisk" (om jeg kanskje ubevisst gjorde da jeg svarte) er det ganske dekkende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ENFJ! Synes noen av valgalternativene var litt vanskelige jeg, kunne like gjerne svar den ene som den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ENTP-typer er ofte entusiastiske, utadvendte og idérike personer som interesserer seg for mye forskjellig og liker å diskutere. Deres talent ligger ofte i å utvikle og bygge opp idégrunnlaget for nyskapende prosjekter som de får satt i gang. De er ofte svært uavhengige personer som liker å finne nye måter å bruke teorier på slik at de kan effektivisere de eksisterende prosessene i organisasjonen eller produksjonen. De ser ikke problemer, bare muligheter for utvikling.

For ENTP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er ubyråkratisk og har en løs struktur med få regler som muliggjør raske forandringer. Ofte finner man ENTP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skape fornyelse og forandring slik at de kan overvinne hindringer og løse oppgavene på en ny og smartere måte. Siden de er interessert i nesten alt, finner man dem i mange ulike typer stillinger som karakteriseres ved at deres analytiske personlighet blir utfordret.

---

Men jeg er ikke en utpreget E, en del av svarene pekte på I, selv om E var overvekten. Jeg tror nok ikke jeg oppfattes som så veldig entusiastisk for eks, og kan kjenne meg litt igjen i INTP som beskrevet ovenfor. Liker å løse en del oppgaver på egenhånd, men trives i selskap med andre og blir visstnok oppfattet som utadvendt og pratsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din typekode: ENFP

Fokus på å undersøke alle muligheter

ENFP-typer er ofte kreative, dynamiske og inspirerende personer som liker å hjelpe andre mennesker med å oppdage sitt potensial og sine ressurser. Deres talent ligger i å kunne avdekke en dypere mening, finne fram til sannheten og motivere andre. For dem finnes det en mening og betydning i enhver handling som skjer rundt dem, noe andre kan finne merkelig og uforståelig.

For ENFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er ubyråkratisk slik at det er mulighet for å handle raskt. Ofte finner man ENFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å undersøke alle muligheter og motivere andre. Derfor finner man dem ofte i stillinger der de kan arbeide med mennesker og være med på å fremme deres personlige utvikling og vekst slik at disse menneskene finner fram til sine ressurser og sitt potensial. Ofte er de å finne innenfor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ENFP.

Ifølge testen er jeg det helt klart, og føler vel det stemmer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker sånne tester, fordi de alltid kommer med en dipomatisk analyse på slutten som kan leses som uhemmet skryt, uansett testresultat.

Dette er da mitt resultat:

Din typekode: INTJ

Fokus på å utvikle metoder og endre status quo

INTJ-typer er ofte uavhengige, innovative og innsiktsfulle personer som med stor utholdenhet drives av et indre univers med ideer og muligheter. Deres talent ligger i å definere mål, tenke ut detaljerte planer og strukturer for det uforutsette. De er overbevist om at den nåværende situasjonen kan endres, og at de dermed kan være med på å forme framtiden. De er flinke til å tenke gjennom tingene, og når de har fått en idé, forsøker de med stor utholdenhet å gjennomføre denne gjennom komplekse planer som kan føre dem til målet.

Å ja, det er meg! Jeg mener, indre univers, ideer, detaljerte planer, strukturer og stor utholdenhet... dette er som å se inn i et speil! :ler:

For INTJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er strukturert og velorganisert slik at de innenfor disse rammene kan arbeide selvstendig med å omsette ideer til konkrete handlingsplaner. Denne typen har behov for å kunne sitte isolert i ro og fred slik at det er mulighet for refleksjon. Ofte finner man INTJ-er i jobber der de kan bruke sin evne til å utvikle metoder og utpønske forbedringer slik at målene nås på en smartere måte. Ofte er de å finne innenfor:



  1. lovgivning

  2. ingeniørfag

  3. arkitektur

  4. psykologi

  5. IT

  6. skribentvirksomhet

  7. kunst

  8. rådgivning


Så arbeidsgiver, gi meg fred og hold orden i sakene, så vil jeg lære dere alle å "arbeide smartere, ikke hardere". Innen omtrent alt som ikke innebærer at jeg blir for skitten på hendene, ser det ut til.

Følgende kjente personer har typen INTJ: Niels Bohr, Isaac Newton, Dwight D. Eisenhower

Jeg er X, og de kjente personene A, B og C var også X. Da må jeg uten videre kunne sammenlignes med A, B og C. Det er klart som blekk.

Så kan jeg jo ta med at den eneste bokstaven som var veldig tydelig var "T" (helt i ytterenden av skalaen), ellers lå de i grenseland alle sammen. Jeg kan bare håpe at Bohr, Newton og Eisenhower hadde det samme.

Endret av Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stjal den fra en annen tråd fordi den var så interessant :fnise:

http://www.jobbsafari.no/cgi/typeindikator.cgi

ENTJ. Noe som ikke kommer som en overraskelse, jeg har tatt slike tester fra tid til annen fra slutten av tenårene og har alltid endt opp på ENTJ. Selv når jeg har gått gjennom på nytt og krysset av annerledes på de spørsmålene der jeg i prinsippet likegodt kunne svare det ene som det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten aldri noen som er det samme som meg på forum. *venter i spenning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...