Gå til innhold

Hvilken personlighetstype har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

INFJ-typer er ofte innsiktsfulle, omhyggelige og prinsippfaste personer som liker å hjelpe andre til å få oppfylt sine behov og ønsker. Deres talent ligger i å utvikle og veilede andre. De har ofte en sterk fornemmelse av hva saken dreier seg om før andre rundt dem vet det, og er derfor dyktige til å hjelpe andre med sin personlige utvikling. Den indre verden av visjoner og ideer er ofte deres foretrukne arena, og de kan derfor virke komplekse og vanskelige for andre å forstå.

For INFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er noenlunde strukturert og velorganisert slik at det kan bygges opp et harmonisk arbeidsmiljø rundt dem. Denne typen har behov for ro og fred rundt seg slik at det er mulighet for refleksjon. Ofte finner man INFJ-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skape innsikt, samtidig som de kan utvikle og veilede andre. Derfor finnes de ofte i stillinger der de har mulighet til å bruke sin kreativitet i forbindelse med å utvikle andres potensial.

Hmm. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din typekode: INFP

Fokus på å skape enighet og felles verdier

INFP-typer er ofte lojale, nysgjerrige og idealistiske personer som liker å undersøke og avdekke det som ligger under overflaten hos dem selv og andre. Deres talent ligger i å hjelpe andre mennesker med å avklare spørsmål, verdier og identitet. Siden deres indre verdier og overbevisninger i høy grad styrer alt de foretar seg i livet, betyr det mye at de jobber med noe som er meningsfylt og betydningsfullt for dem.

For INFP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten har en løsere struktur med få regler. Ofte finner man INFP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å hjelpe andre mennesker med å avklare spørsmål, verdier og identitet. Derfor finnes de ofte i stillinger der de kan være med på å fremme personlig utvikling og vekst hos andre mennesker. Ofte er de å finne innenfor:

•psykologi og psykiatri Se stillingsannonser

•journalistikk Se stillingsannonser

•skribentvirksomhet Se stillingsannonser

•undervisning Se stillingsannonser

•arkitektur Se stillingsannonser

•kunst Se stillingsannonser

•sosialforskning Se stillingsannonser

•rådgivning Se stillingsannonser

Følgende kjente personer har typen INFP: Albert Schweitzer, Prinsesse Diana, Aldous Huxley

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din typekode: ISFJ

Fokus på å prioritere oppgavene avhengig av personlige behov

ISFJ-typer er ofte private, lojale og omsorgsfulle personer som virker beskjedne og liketil. Deres talent ligger i å sørge for at alt er tilrettelagt slik at andre rundt dem kan nå sine mål. Det er ofte de som av seg selv tilbyr å hjelpe andre når de merker at det er behov for hjelp, og de er ofte bedre til å fornemme andres behov før sine egne. De er ofte vennlige og forståelsesfulle personer som forsøker å unngå konfrontasjoner og konflikter.

For ISFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er strukturert og velorganisert slik at det kan skapes trygge rammer for utførelsen av arbeidet. Man ser derfor ofte at denne typen fungerer godt i hierarkiske organisasjoner. Ofte finner man ISFJ-er i jobber der de kan bruke sin lojalitet, respekt for tradisjoner og evne til samvittighetsfullt å støtte andre personer. Ofte jobber de som:

lærere Se stillingsannonser

sykepleierfag (hvor det er muligheter for mye pasientkontakt) Se stillingsannonser

assistenter Se stillingsannonser

bibliotekarer Se stillingsannonser

sosialrådgivere Se stillingsannonser

personlig service Se stillingsannonser

Følgende kjente personer har typen ISFJ: Mother Teresa, Jimmy Stewart, Tsar Nicholas II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENTP, dønn stabil, vært det siden jeg oppdaget testene for 5-6 år siden. Det er en sjelden personlighetstype har jeg forstått, 3% av befolkningen eller noe slikt. Og det er vel kanskje for det beste. :gjeiper:

Kjente eksempler er Robert Downey Jr. (han er ca. definisjonen av en ENTP), Barack Obama, Richard Feynman (han er vel nesten arketypen han også), John Stuart Mill, Marquis de Sade (hehe), George Bernard Shaw, Socrates osv.

ENTP-typer er ofte entusiastiske, utadvendte og idérike personer som interesserer seg for mye forskjellig og liker å diskutere. Deres talent ligger ofte i å utvikle og bygge opp idégrunnlaget for nyskapende prosjekter som de får satt i gang. De er ofte svært uavhengige personer som liker å finne nye måter å bruke teorier på slik at de kan effektivisere de eksisterende prosessene i organisasjonen eller produksjonen. De ser ikke problemer, bare muligheter for utvikling.

For ENTP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er ubyråkratisk og har en løs struktur med få regler som muliggjør raske forandringer. Ofte finner man ENTP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skape fornyelse og forandring slik at de kan overvinne hindringer og løse oppgavene på en ny og smartere måte. Siden de er interessert i nesten alt, finner man dem i mange ulike typer stillinger som karakteriseres ved at deres analytiske personlighet blir utfordret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din typekode: ENTP

Fokus på innovasjon og å overvinne hindringer

ENTP-typer er ofte entusiastiske, utadvendte og idérike personer som interesserer seg for mye forskjellig og liker å diskutere. Deres talent ligger ofte i å utvikle og bygge opp idégrunnlaget for nyskapende prosjekter som de får satt i gang. De er ofte svært uavhengige personer som liker å finne nye måter å bruke teorier på slik at de kan effektivisere de eksisterende prosessene i organisasjonen eller produksjonen. De ser ikke problemer, bare muligheter for utvikling.

For ENTP-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er ubyråkratisk og har en løs struktur med få regler som muliggjør raske forandringer. Ofte finner man ENTP-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skape fornyelse og forandring slik at de kan overvinne hindringer og løse oppgavene på en ny og smartere måte. Siden de er interessert i nesten alt, finner man dem i mange ulike typer stillinger som karakteriseres ved at deres analytiske personlighet blir utfordret. Ofte er de å finne innenfor:

Stemmer godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISFJ :)

Fokus på å prioritere oppgavene avhengig av personlige behov

ISFJ-typer er ofte private, lojale og omsorgsfulle personer som virker beskjedne og liketil. Deres talent ligger i å sørge for at alt er tilrettelagt slik at andre rundt dem kan nå sine mål. Det er ofte de som av seg selv tilbyr å hjelpe andre når de merker at det er behov for hjelp, og de er ofte bedre til å fornemme andres behov før sine egne. De er ofte vennlige og forståelsesfulle personer som forsøker å unngå konfrontasjoner og konflikter.

For ISFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er strukturert og velorganisert slik at det kan skapes trygge rammer for utførelsen av arbeidet. Man ser derfor ofte at denne typen fungerer godt i hierarkiske organisasjoner. Ofte finner man ISFJ-er i jobber der de kan bruke sin lojalitet, respekt for tradisjoner og evne til samvittighetsfullt å støtte andre personer. Ofte jobber de som:

lærere Se stillingsannonser

sykepleierfag (hvor det er muligheter for mye pasientkontakt) Se stillingsannonser

assistenter Se stillingsannonser

bibliotekarer Se stillingsannonser

sosialrådgivere Se stillingsannonser

personlig service Se stillingsannonser

Følgende kjente personer har typen ISFJ: Mother Teresa, Jimmy Stewart, Tsar Nicholas II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Din typekode: ISTJ

Fokus på fakta, detaljer og resultater

ISTJ-typer er ofte stille, seriøse og ansvarlige personer som liker konsentrasjon og nøyaktighet. Deres talent ligger i administrasjon, systematikk og planlegging. De er ofte svært lojale og verdsetter tradisjoner og strukturer. De har behov for trygghet og stabilitet for å kunne fungere optimalt. De er praktiske ordensmennesker som sørger for å ha styr på ting ved å planlegge og strukturere.

For ISTJ-er er det viktig at organisasjonen eller virksomheten er strukturert og velorganisert. Hvis det ofte skjer forandringer rundt en ISTJ-er, kan det føre til stress og frustrasjon og dermed nedsatt arbeidsglede. Disse typene fungerer ofte godt i byråkratiske organisasjoner og finner ofte raskt en rolle som passer til dem, enten det er som leder eller som medarbeider. Man finner dem ofte i:

administrative stillinger (både innenfor det offentlige og det private) Se stillingsannonser

teknisk orientert jobb Se stillingsannonser

teknisk produksjon Se stillingsannonser

undervise ved tekniske skoler Se stillingsannonser

politi og forsvar Se stillingsannonser

faglærte Se stillingsannonser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENTP, dønn stabil, vært det siden jeg oppdaget testene for 5-6 år siden. Det er en sjelden personlighetstype har jeg forstått, 3% av befolkningen eller noe slikt. Og det er vel kanskje for det beste. :gjeiper:

Kjente eksempler er Robert Downey Jr. (han er ca. definisjonen av en ENTP), Barack Obama, Richard Feynman (han er vel nesten arketypen han også), John Stuart Mill, Marquis de Sade (hehe), George Bernard Shaw, Socrates osv.

Jeg har lest mengder om dette, så jeg husker ikke helt hvor jeg har det fra, men mannlige ENTP-er er ikke veldig sjeldne. Jeg tror jeg leste 6-8%, noe som jo stemmer forholdsmessig til antall typer. Vi kvinnelige ENTP-er er derimot temmelig sjeldne, rundt 2%, hvis jeg ikke husker helt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Din typekode: ENFP

ENFP-typer er ofte kreative, dynamiske og inspirerende personer som liker å hjelpe andre mennesker med å oppdage sitt potensial og sine ressurser. Deres talent ligger i å kunne avdekke en dypere mening, finne fram til sannheten og motivere andre. For dem finnes det en mening og betydning i enhver handling som skjer rundt dem, noe andre kan finne merkelig og uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

underveis på der du enten er S eller N skjønte jeg ikke mye, men ble INFJ.

Fokus på å skape innsikt og sterke verdier

INFJ-typer er ofte innsiktsfulle, omhyggelige og prinsippfaste personer som liker å hjelpe andre til å få oppfylt sine behov og ønsker. Deres talent ligger i å utvikle og veilede andre. De har ofte en sterk fornemmelse av hva saken dreier seg om før andre rundt dem vet det, og er derfor dyktige til å hjelpe andre med sin personlige utvikling. Den indre verden av visjoner og ideer er ofte deres foretrukne arena, og de kan derfor virke komplekse og vanskelige for andre å forstå.

For INFJ-er er det derfor viktig at organisasjonen eller virksomheten er noenlunde strukturert og velorganisert slik at det kan bygges opp et harmonisk arbeidsmiljø rundt dem. Denne typen har behov for ro og fred rundt seg slik at det er mulighet for refleksjon. Ofte finner man INFJ-er i jobber der de kan bruke sin evne til å skape innsikt, samtidig som de kan utvikle og veilede andre. Derfor finnes de ofte i stillinger der de har mulighet til å bruke sin kreativitet i forbindelse med å utvikle andres potensial. Ofte er de å finne innenfor:

undervisning Se stillingsannonser

språk Se stillingsannonser

kunst Se stillingsannonser

departementer Se stillingsannonser

arkitektur Se stillingsannonser

medisin Se stillingsannonser

psykologi Se stillingsannonser

markedsføring Se stillingsannonser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest mengder om dette, så jeg husker ikke helt hvor jeg har det fra, men mannlige ENTP-er er ikke veldig sjeldne. Jeg tror jeg leste 6-8%, noe som jo stemmer forholdsmessig til antall typer. Vi kvinnelige ENTP-er er derimot temmelig sjeldne, rundt 2%, hvis jeg ikke husker helt feil.

Jeg har også lest det som er av lese om dette når jeg var veldig interessert i det for noen år siden, men statistikken spriker en del ja. Men da ender nok snittet opp på rundt 4-5%, så det kan stemme det du sier. Når det er fordelt på 16 typer er 5% ikke veldig spesielt heller, men alle stedene jeg har lest om det sa at det var en sjelden type. Det er vel sjelden det er pålitelig statistikk de viser til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...