Gå til innhold

Test en hobby-tråden: blir du med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet fram til at jeg må bli flinkere til å få tid til ting som ikke er jobb-relaterte i livet mitt. Etter mange år med fokus på studier og jobb, så har liksom konseptet hobby blitt like eksotisk og fremmed som drager og hobbiter. Problemet er at jeg er fryktelig flink til å avvise ting før jeg i det hele tatt har prøvd, fordi jeg regner med at jeg kommer til å være elendig til det.

Jeg har derfor tenkt å utfordre meg selv til å prøve forskjellige hobbyer og tidsfordriv, og hadde håpet at flere ville være med. For om jeg begynner på dette på egenhånd har jeg sikkert gått lei før helga er over.:ler:

Reglene er enkle, alle som vil være med tester en hobby i et par uker. Etter at ukene er over, så kommer man med en dom. Hvordan gikk det? I de tilfellene hvor det er snakk om kreative hobbyer, så er det flott om man viser frem et resultat. Det er hyggelig om noen kommer med forslag til ting som skal testes, litt utfordring utenfra er bare fint. Det er også veldig lov å være elendig på tingene man prøver. Her er fokuset å prøve nye ting, ikke å være verdensmester. :)

Her er noen av tingene jeg har tenkt å teste:

- Fargelegging

- Foto

- Tegning (digital og/eller på papir)

- Matlaging (noe litt mer fancy enn brødskiver og frossen pizza)

- Strikking

- Baking

- Lyrikk

- Kreativ skriving

- Tegneserie (lage, ikke lese)

- Aktivitet ute

- Lesing

- Klatring

Lista oppdateres fortløpende og er ikke endelig. Rekkefølgen er også tilfeldig. Om noen ER verdensmester i aktuelle øvelser, så er det veldig lov å komme med tips og triks.

Målet er rett og slett å teste nye ting og ha det gøy med det. Undertegnede kan garantere at hun suger på mange av de nevnte aktivitetene, og får litt dødsangst ved tanken på minst to av dem. Så her er det rom for alle, uavhengig av evner og talent.:)

Noen som vil være med?

Anonymous poster hash: 7c295...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra!:)

Flere som vil være med?

Anonymous poster hash: 7c295...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til ute aktivitet, mange kommuner/fylker har et opplegg som er litt lavterskelopplegg. Ringsaker har ti topper, ti forskjellige topper hvert år og med kart og stemplingsopplegg så man ka vinne gavekort. I oppland har man stolpejakt, er det noe slikt der dere bor så er det lettere å komme seg ut enn å planlegge noe helt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres gøy ut!! Jeg har heller ikke noe hobbyer, men har alltid ønsket og hatt en, men har ikke helt funnet motivasjonen ennå. Kanskje dette kan være en døråpner til noe kjempegøy?

Anonymous poster hash: 70be4...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til ute aktivitet, mange kommuner/fylker har et opplegg som er litt lavterskelopplegg. Ringsaker har ti topper, ti forskjellige topper hvert år og med kart og stemplingsopplegg så man ka vinne gavekort. I oppland har man stolpejakt, er det noe slikt der dere bor så er det lettere å komme seg ut enn å planlegge noe helt selv..

Det er stolpejakt i Oslo, Akershus og Hordaland også :) Veldig kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med. Tegning er mitt neste prosjekt. Det og lage fine duppeditter av gammelt skrot som ledninger, ødelagte el-ting. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 4b213...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig at flere vil være med.:) Hva tror dere om å teste fargelegging først? Det virker som en enkel start.

Anonymous poster hash: 7c295...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig at flere vil være med. :) Hva tror dere om å teste fargelegging først? Det virker som en enkel start.

Anonymous poster hash: 7c295...abe

 

Jaa, fargelegging høres bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet fargelegging. Det er koselig, men det tar tid med disse tegningene som er for voksne. Får litt vondt i fingrene om jeg holder på lenge og så blir det ikke sånn superfint. :P

Anonymous poster hash: c0baa...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med. Tegning er mitt neste prosjekt. Det og lage fine duppeditter av gammelt skrot som ledninger, ødelagte el-ting. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 4b213...6da

Blir sikkert spennende og fint! Jeg prøvde å google etter noe lignende (pga at jeg har sett miniskulpturer av tannlegestoler o.l. laget av skruer bolter m.m.) , men jeg fant noe annet:

http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=4095&temasider.tid=#.VcYa5vlWIkA

 

Anonymous poster hash: 64af9...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er med. Tegning er mitt neste prosjekt. Det og lage fine duppeditter av gammelt skrot som ledninger, ødelagte el-ting. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 4b213...6da

Evt lag noe slikt med flate runde skiver? https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1292&bih=630&q=lager+skulpturer+av+skruer&oq=lager+skulpturer+av+skruer&gs_l=img.3...2782.2782.0.3850.1.1.0.0.0.0.76.76.1.1.0....0...1ac.1.64.img..1.0.0.5H-t1hxTbJk#tbm=isch&q=abstrakt+skulptur+metall&imgrc=RSkRqEbGn9uMnM%3A

Anonymous poster hash: 64af9...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med. Tegning er mitt neste prosjekt. Det og lage fine duppeditter av gammelt skrot som ledninger, ødelagte el-ting. Forstå det den som kan.

Anonymous poster hash: 4b213...6da

Ledningskulptur https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1292&bih=630&q=lager+skulpturer+av+skruer&oq=lager+skulpturer+av+skruer&gs_l=img.3...2782.2782.0.3850.1.1.0.0.0.0.76.76.1.1.0....0...1ac.1.64.img..1.0.0.5H-t1hxTbJk#tbm=isch&q=abstrakt+skulptur+metall&imgrc=-7NCQ2n3r_1--M%3A

Er det slike ting du lager?

Anonymous poster hash: 64af9...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...