Gå til innhold

Tørketrommelkjøp- trenger din hjelp


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Har du tørketrommel? I såfall tar jeg gladlig i mot noen tips og anbefalinger.

 

Vi skal kjøpe trommel for første gang, og det må bli en kondenstrommel.

Vi er 2 voksne og 2 små barn, og har igrunn kun tenkt å tørke håndkler og sengetøy  her. (og kanskje vinterdresser/dyner nå og da).

Kan betale en 8-9000 om det er en god maskin. (men tar gjerne noe billigere).

 

Hvilke merker er gode?

Hvilke merker blir fort defekte og trøblete?

Noen som bråker fælt? ønsker helst en stillegående maskin.

 

hva med selvrensing, energi osv osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte en billig trommel av merket Candy på Elkjøp for 7 år siden. I 3 år ble den brukt på alt av klær, da snakker vi 6-7 tromlinger minimum per uke pga at vi bodde trangt i påvente av husbygging og hadde ikke plass å tørke klær. De siste 4 årene har vi brukt den hovedsakelig til sengklær, håndklær og undertøy, ca 3-4 tromlinger pr uke.

Den har gått som en klokke i alle år, og er fortsatt som ny.

Trenger ikke kjøpe trommel til nærmere 10K

Anonymous poster hash: 7f430...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miele er også alltid til å anbefale, de holder lenge... De skal vare i 20 år iflg elkjøp.



Anonymous poster hash: f64ec...fa3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips: ta høyde for at du kan komme til å bruke tørketrommelen mye mer enn du tror når du får den i hus, selv om du i utgangspunktet tenker å bruke den hovedsaklig til sengetøy og håndklær. Jeg tenkte akkurat som deg, men nå tromler jeg nesten alt, og jeg har hørt maange si det samme. Er utrolig glad for at jeg kjøpte en trommel med bl.a. ullprogram og mulighet for å stille ned temperaturen, slik at det går an å tromle det aller meste!

Ville heller ikke kjøpt noe annet en trommel med varmepumpeteknologi i dag. De bruker veldig lite strøm, og slipper ut veldig lite varme og fukt i rommet. Det kan også være en fordel å velge en som kan kobles til uttaksslange dersom du har mulighet for det, så du slipper å tømme vanntanken. Og pass på at den har fuktsensor! Nesten alle maskiner har det i dag, slik at man egentlig tar det som en selvfølge, men så finnes det en og annen uten sensor slik at man kan brenne seg på den...

Helst ikke kjøp lavere kapasitet på tørketrommel enn du har på vaskemaskin. Jeg ville gått for åtte eller ni kilo på tørketrommelen, selv om du skulle ha lavere kapasitet enn det på vaskemaskina.

Av merker er min personlige favoritt Electrolux. Erfaringsmessig har man ofte fått mer for pengene på Electrolux enn hos de andre kjente merkene. Holdbarheten på Electrolux pleier også å være god, men det gjør den strengt tatt for de fleste kjente merker. Miele er nok eksepsjonell når det gjelder holdbarhet, men de koster også deretter. Går du opp i den prisklassen du snakker om, er også tromlene så stillegående som de blir, så det burde ikke bli et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/torketrommel/WTW87449SN/bosch-avantixx-6-torketrommel-wtw87449sn#og er meget fornøyd. Stillegående, selvrensende og den er koblet på avløp, slik at jeg slipper å tømme beholder. Den slipper ikke ut noe varme eller fukt, og bruker minimalt med strøm. Men, jeg har bare hatt den i noen måneder da, så holdbarheten kan jeg ikke si noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne og har hatt den i +1,5 år nå.

Fungerer helt utmerket. Har eget ullprogam, program for sensible tekstiler og program for treningsklær, kan forhåndsinnstilles på starttid, og er energiklasse A++

Litt lyd lager den. Oppgitt til 65dbA, men ikke mer enn den gamle som var fra AEG.

 



Anonymous poster hash: b28e9...be8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen hjertlig takk for fine tips og anbefalinger: fikk bestilt meg maskin idag.

valget falt på denne:http://www.whiteaway.no/product/bosch-wtw875m8sn/

 

passet på å få med 8 kg kapasitet, det hadde jeg igrunn ikke planlagt. Og med det meste av nyeste finesser, tenker jeg. varmepumpe, sensor og ulike program. satser på  at fremtiden på vaskerommet blir lys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...