Gå til innhold

ting som ikke kommer i ditt hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Haaploes

 

Ok. Så tøyet lå bare i vaskemaskinen til det ble tørt, da, eller? 

Eller finnes det en alternativ, men meget hemmelig og lur, måte/sted å tørke tøy på som ikke er nevnt her? Blunkesmiley'en din mer enn antyder at du vet noe jeg ikke vet..?

Anonymous poster hash: 01d15...db8

 

 

Den der skjønner jeg ikke jeg heller.

Her er valget tørketrommel eller klær til tørk i stua .

Hva slags alternativ har du ?!?!

Anonymous poster hash: da4f7...67d

Ja, jeg gikk i muggluktende klær hele oppveksten... :ironi:

Det er jo så enkelt som at folk har forskjellige planløsninger i husene sine, og i barndomshjemmet mitt var det en gang i overetasjen der det var plass til et stort nok tørkestativ. Og nei, huset var ikke spesielt stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

disse stygge "live laugh love " skilt /rammer /plakater

 

Kunstige blomster.

 

Daue dyr på veggen

 

 

alle vegger i hvitt.. grøss

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tar det absolutt ikke personlig, jeg tror bare det er en del misforståelser ute og går, når det gjelder tørketrommel og miljø..

Kjempefint å tørke tøy ute (selv om ikke alle har muligheten til det, hvis man ikke har uteplass, eller man har pollenallergi), men hva gjør du med klesvaska på vinterstid? (Spør fordi jeg oppriktig lurer, altså!)

Anonymous poster hash: 01d15...db8

Det er ikke problem å tørke klær ute på vinter.

Anonymous poster hash: 119d9...ab5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste:

  • Home, love, etc bokstaver
  • Ugler
  • Hagenisser/gnomer
  • Dyr som ikke er allgerivennlige
  • Veggklistremerker.
  • Hvite møbler
  • Klovner
  • Helt hvit stil på ALT
  • Alt som er fotball-relatert.
  • Englepynt/kors
  • Jonas Gahr Støre
  • Mummikopper (til barn er de sikkert helt ok, men til voksne? Nei takk!)
  • TV

Har forøvrig både skinnsofa, antikviteter, vintage- og retro-møbler, mor/datter-lampe og mye sort :fnise:  Glad folk har forskjellig smak jeg! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mummikopper

Har noen på hytta, men der er det jo litt som det skal være på hytter, litt blandings på bestikk og tallerkener.

 

Ikke hjemme nei :)

Anonymous poster hash: ca647...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har noen på hytta, men der er det jo litt som det skal være på hytter, litt blandings på bestikk og tallerkener.

 

Ikke hjemme nei :)

Anonymous poster hash: ca647...4e3

 

Det skal jeg ikke si meg uenig i, men synes likevel ikke noe om koppene selv. Hummer og kanari passer godt i to situasjoner:

  1. Etableringsfasen (så gleder meg til å bli kvitt en del hummer og kanari selv når vi har litt bedre råd. 2 av noe er jeg ikke spesielt begeistret for!)
  2. En hytte.

Så vi er egentlig enige ser jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei skikkelig samling med mummikopper, synes de er koselige jeg :) Får en sånn kopp hver gang jeg gir blod, og to kopper pr gang jeg gir blodplater (siden det tar så lang tid)

 

Har såklart andre kopper også som jeg dekker bordet med, men sånn til en kaffekopp alene i sofaen så er mummikoppene fine. Dessuten blir de hyppig brukt av tenåringen i huset når hun har venninnene sine på besøk, siden alle koppene har forskjellig motiv så er det lettere å ikke blande kopper og ta feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempelyst på mummikopper! Syns de kan komme til mitt hus!

Her gjelder:

Bokstaver av ymse slag

Frityrkoker

Mor/datter-lampe

Glitrende ting

Sånn fat man har på bordet med masse dilldall/lys i.

Kommer ikke på så mye, jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker tørketrommelen min!
(Og jeg elsker diktet ditt, Pawn Hearts, fikk nesten lyst til å printe det ut og henge det opp ved trommelen  :fnise: )
Til tross for hva enkelte sier - det ER en stor forskjell på å putte ting i tørketrommelen og å henge dem på stativ, særlig når man er kronisk syk og har en dårlig dag.

Har i tillegg en allergisk mann, og han merker stor forskjell på om tøyet har hengt til tørk inne (ute er uaktuelt pga pollen) eller om det er tromlet - tromling tar mye støv og midd. 

 

Ting jeg ikke vil ha i huset:
Edderkopper 

De kleine bokstavene som bare tar opp plass og ser dumme ut

Persiske tepper

Alt som har med alternativ medisin å gjøre - vidunderjuicer, sukkerpiller, apparater som fjerner negativ energi eller whatnot.

Kliniske, spinkle møbler i stål og hvit plast etc

Porselensfigurer av ymse slag.
De mest tacky greiene fra f.eks Dragens Hule, type dragedorullholder og heavy metal-hodeskaller osv.

Airbrush-maleri-postere av ulver og indianere og delfiner og måner. Grøss....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Statusjegere

-Fordomsfulle mennesker

-Irriterende dumme mennesker (kan gå inn under de øvrige)

-Pinlig ryddige mennesker, med mindre de tilbyr ryddehjelp

Bare en fordel at de ikke driver å kommer i mitt hus, men de må gjerne komme andre steder. Sex er jo sunt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokstaver, veggskrift og skilt med diverse setninger.

Mye hvitt og sølv og "slitte" møbler. Altså, shabby chic stilen sliter jeg litt med når det er alt.

Mye pynt. Type nips, duker/løpere og lysestaker.

Veggtepper.

Helst minimalt med planter. De dør bare i mitt nærvær uansett, så trenger bare et par grønne som holder seg bra selv.

Generelt rom fulle av ting. Kan være fine ting de har, men med en gang det er noe langs alle vegger og på golvflaten blir det for mye.

Endret av Moonwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The girl next door

Skinnsofa

Furumøbler

3seter + 2seter sofasett

Nipsfigurer

Wallstickers og slike homebokstaver

Mørkt møblement

Disse koppene med 1 bokstav på

Dolokk med kumotiv

Sånne "gøyale" ting som vaskekost formet som en solsikke, pingvinskohorn o.l

Cdstativ og cder

Persiske tepper

Og egentlig mye mer😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omaggiovaser

Piratkopierte møbler

Drivved

Shabby chic

Missoni

Anonymous poster hash: 524fa...622

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Home, love osv.

Stelton kaffekanne

Engler

Beige sofa

Det meste fra Black design

Keramikk

Glasskunst

Skinn, pels, utstoppede dyr

Sure folk

Spisestuestoler med/i stoff eller skinn

Perfect home

Svart, fake "smijern"

Fluesmekker

Dospray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ODE TIL TØRKETROMMELEN

Trofaste trommel! Du står i din krok

og summer som en sverm av lubne humler

mens jeg kan raspe ball og lese bok.

Du tromler.

 

Kall meg gjerne lat,

men det er ikke særlig gøy

å bruke hårføner på klissvått tøy

mens magen rumler.

Da vil jeg heller spise mat:

Jeg gomler mine komler mens du tromler.

 

Jeg skulle gjerne hengt den opp ved siden av min trommel også :ler: . Det går selvsagt fint an å tørke klær ute også på vinterstid for dem som har uteplass, men i min lille leilighet så er valget trommel eller stua full av tørkestativ. Jeg velger trommel any time. (Har uansett et tørkestativ som ofte står i gangen siden jeg ikke vil tromle dongeribukser eller diverse klær med elastikk i. 

 

Vil forøvrig føye til "taranteller" på min opprinnelige liste over "ikke ha i hus". :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-biler er mer miljøfiendtlige enn tørketromler. 

El-bil er forøvrig en annen ting som aldri kommer i mitt hus. 

 

Heller ikke katt, røyk, og taranteller. 

Det gir ikke mening å sammenligne klestørk og biler. Man må sammenligne alternative metoder som kan erstatte hverandre; biler sammenlignes med el-biler, busser, tog. Transportmidler er generelt svært forurensende. 

Tørketrommel sammenlignes med å henge klær opp på tørkestativ. 

Anonymous poster hash: f37f7...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har lange lister over ting dere ikke vil ha i hus, går det rett i søpla hvis dere får det i gave? Eller prøver dere gi det bort til noen andre?

 

Ellers har denne tråden lært meg at jeg tydeligvis vet null og niks om klesvask. Jeg trodde det var vanlig å ha vaskemaskin og tørketrommel i ett? Men virker som folk her enten har en separat trommel de putter tøyet inn i, eller er fullstendig motstandere av tromling? 



Anonymous poster hash: fc2e4...e01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

 

Dere som har lange lister over ting dere ikke vil ha i hus, går det rett i søpla hvis dere får det i gave? Eller prøver dere gi det bort til noen andre?

 

Ellers har denne tråden lært meg at jeg tydeligvis vet null og niks om klesvask. Jeg trodde det var vanlig å ha vaskemaskin og tørketrommel i ett? Men virker som folk her enten har en separat trommel de putter tøyet inn i, eller er fullstendig motstandere av tromling? 

Anonymous poster hash: fc2e4...e01

 

 

Jeg gir det meste bort - gjerne til organsisasjoner og foreninger som gir det videre bort uten å forlange penger av det. Eller til venner jeg vet ønsker seg slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...