Gå til innhold

Naboer som røyker på sin terasse - røyklukt sprer seg til oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Du kan ikke sammenligne bil og røyk i denne tråden. Med mindre bilen står under vinduet til ts og plager dem med eksos i huset.

Denne tråden handler ikke om hva som er mest skadelig globalt, men om hva som plager ts til daglig der hun bor,

Anonymous poster hash: 0e4f8...674

 

 

Selvfølgelig kan man det! Går ut i fra at det er biltrafikk der de bor!?

Anonymous poster hash: 9919d...e49

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjører noen av dere bil? Da påfører dere andre mye mer skadelige stoffer med tanke på kreft og astma enn hvilken som helst kjederøykende nabo.

Anonymous poster hash: 0a511...8b6

 

Nei. Utrolig hvor mye dumt dere har for dere.

Anonymous poster hash: 243ca...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom jeg står på min veranda og sprayer luftfriskner mot soveromsvinduet til naboen, slik at det blir plagsomt for h*n å være på soverommet, er det helt ok og ikke noe naboen kan spøre om jeg kan la være?



Anonymous poster hash: c6d84...ca7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyken siver inn på TS sin terrasse. Altså TS må innånde naboens giftstoffer. 

 

Les også forøvrig hva anonym over her har skrevet om innvirkningen på andre. Er lov å ta littegrann hensyn også, i stedet for å trampe frem med sin rett til å forsure omgivelsene for alle andre. 

 

Går ikke det begge veier da? Står naboen ute døgnet rundt og røyker, eller kan det være mulig å være en smule smidig og eventuelt gå inn de 10 min. han tar en røyk?

Anonymous poster hash: 9919d...e49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så jævli skadelig er det ikke. Skjønner ikke at folk blir så opphengt i det? Sjangsen for at det påvirker deg helsemessig nokk til at du faktisk får problemer, er jo knøttliten. Det er jo større sjans at du kjører utenfor og dauer. Føler at det er mer hat mor røykere, en enn faktisk frykt. Om du ikke tåler slike ting, så får du flytte på landet da for deg selv uten naboer, for tingen er at så å si alt idag er skadelig på forskjellige måter.  

Anonymous poster hash: a49f9...45f

 

 

Den er ikke knøttliten når jeg blir syk og dårlig av å kjenne røyken. Man blir tung i hodet, puster tregere, og får  generelt nedsatt allmenntilstand av å bli utsatt for det. Det kombinert med å skulle lese til eksamener og lignende, så kan du tenkte deg hvor skadelig og hvor mye det ødelegger for hverdagen, og da regner jeg ikke med skadene lungene mine blir påført av å puste det inn en gang. Nek.

Anonymous poster hash: 243ca...db0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så dersom jeg står på min veranda og sprayer luftfriskner mot soveromsvinduet til naboen, slik at det blir plagsomt for h*n å være på soverommet, er det helt ok og ikke noe naboen kan spøre om jeg kan la være?

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

 

 

Da går du jo inn for å irritere naboen. Det er jo ikke sikkert naboen til TS er klar over bryderiet med røykingen. Det er også foresten flere som har foreslått å ta en prat med naboen her, så den kommentaren syns jeg var totalt ubrukelig. 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Da går du jo inn for å irritere naboen. Det er jo ikke sikkert naboen til TS er klar over bryderiet med røykingen. Det er også foresten flere som har foreslått å ta en prat med naboen her, så den kommentaren syns jeg var totalt ubrukelig. 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

 

 

Nå er det flere her som påstår at TS er frekk som vurdrer å snakke med naboen, fordi naboen kan gjøre hva h*n vil på sin egen veranda. Et hvert litt oppegående menneske ville skjønt dette.

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den er ikke knøttliten når jeg blir syk og dårlig av å kjenne røyken. Man blir tung i hodet, puster tregere, og får  generelt nedsatt allmenntilstand av å bli utsatt for det. Det kombinert med å skulle lese til eksamener og lignende, så kan du tenkte deg hvor skadelig og hvor mye det ødelegger for hverdagen, og da regner jeg ikke med skadene lungene mine blir påført av å puste det inn en gang. Nek.

Anonymous poster hash: 243ca...db0

 

 

Hvis du puster inn røyken direkte, ja, men helseplager som fucker deg opp for resten av livet? tvilsomt. Mange får vondt i hodet av å røyke, og grunnen til at du blir tung i hodet er pga du ikke er vandt til nikotinen eller hva enn det er som gjør det, isåfall. I norge er det "desverre" slik at vi har rettigheter når det kommer til egen eiendom, og da må du som blir plaget eventuelt prøve å komme til enighet med naboen, eller så går det også ant å sette opp ei vifte eller være litt fleksibel selv. Kan ikke forstå heller at naboen sitter ute 24/7. Det må jo ja da, faktisk kunne gå ann og gå inn mens han røyker? 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er det flere her som påstår at TS er frekk som vurdrer å snakke med naboen, fordi naboen kan gjøre hva h*n vil på sin egen veranda. Et hvert litt oppegående menneske ville skjønt dette.

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

 

 

Ja, men det er ikke røykerens problem. Om hun er redd hun er frekk, og da redd for å prøve å komme til enighet, så får hun også da slutte å sutre over røyklukten. Det nytter ikke sitte å grine og forvente hjelp, hvis man ikke forteller hva problemet er. Kansje naboen bare ikke tenker over det, og beklager seg og faktisk går ett annet sted for å røyke? Da er jo problemet utav verden. Om ikke, da får man finne en annen løsning. 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis du puster inn røyken direkte, ja, men helseplager som fucker deg opp for resten av livet? tvilsomt. Mange får vondt i hodet av å røyke, og grunnen til at du blir tung i hodet er pga du ikke er vandt til nikotinen eller hva enn det er som gjør det, isåfall. I norge er det "desverre" slik at vi har rettigheter når det kommer til egen eiendom, og da må du som blir plaget eventuelt prøve å komme til enighet med naboen, eller så går det også ant å sette opp ei vifte eller være litt fleksibel selv. Kan ikke forstå heller at naboen sitter ute 24/7. Det må jo ja da, faktisk kunne gå ann og gå inn mens han røyker? 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

 

 

ja, og når man lukte røyken så puster man den også inn, er det så fryktelig vanskelig å forstå? at det skal gå an å ha så tungt for det om disse folkene. 

Anonymous poster hash: 243ca...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, men det er ikke røykerens problem. Om hun er redd hun er frekk, og da redd for å prøve å komme til enighet, så får hun også da slutte å sutre over røyklukten. Det nytter ikke sitte å grine og forvente hjelp, hvis man ikke forteller hva problemet er. Kansje naboen bare ikke tenker over det, og beklager seg og faktisk går ett annet sted for å røyke? Da er jo problemet utav verden. Om ikke, da får man finne en annen løsning. 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

 

 

Det er jo det TS ville høre om var innafor!?!? TS får så høre at det ikke er ok fordi naboen kan gjøre hva faenn h*n vil. Derfor burde det, ifølge disse menneskene, være ok å stå med luftfriskner og spraye inn mot naboens soveromsvindu også. Du kan jo PRØVE å skjønne det.

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ja, og når man lukte røyken så puster man den også inn, er det så fryktelig vanskelig å forstå? at det skal gå an å ha så tungt for det om disse folkene. 

Anonymous poster hash: 243ca...db0

 

 

Men når man bare lukter røyken, så er sjansen så liten, at om du tror du blir dødssyk av det, så lurer jeg på hvordan du i det hele tatt kommer deg igjennom dagen uten å få nervesammenbrudd. Kan forstå at lukten er plagsom, men å bruke argumentet at man kan bli syk og det er skadelig osv, er sammenspikka tøv. Så framt du ikke får røyken direkte opp i ansiktet, så skal det svært mye til. 

 

Du har jo også tydeligvis tungt for å skjønne hva som er skadelig og ikke skadelig. De fleste blir ikke fysisk dårlig av litt røyklukt ute i friluft, da skal det oftest mye til. Beklager om du har det problemet, men det er fint lite du kan gjøre med det. 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo det TS ville høre om var innafor!?!? TS får så høre at det ikke er ok fordi naboen kan gjøre hva faenn h*n vil. Derfor burde det, ifølge disse menneskene, være ok å stå med luftfriskner og spraye inn mot naboens soveromsvindu også. Du kan jo PRØVE å skjønne det.

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

 

 

MEN DET ER JO FORTSATT IKKE NABOENS PROBLEM AT HUN IKKE HAR BALLER NOKK TIL Å SI IFRA HELLER?! Er den jævla røykeren en fuckings tankeleser eller?! Hvem bryr seg om noen vil si det er frekt, det ER mulig å prøve å komme til enighet, om hun da ikke tør å spørre, så får hun slutte å grine! Det vil alltids være forskjellige meninger om ting, så da får TS finne ut hva HUN mener da, og mener hun det er frekt, ja da får hun sitte i den jævla røyklukten da. 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er jo det TS ville høre om var innafor!?!? TS får så høre at det ikke er ok fordi naboen kan gjøre hva faenn h*n vil. Derfor burde det, ifølge disse menneskene, være ok å stå med luftfriskner og spraye inn mot naboens soveromsvindu også. Du kan jo PRØVE å skjønne det.

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

 

 

Og du å den jævla luftfriskeren din, det er jo for å provosere naboen. Det er jo en HELT annen sak. Er du frekk og irriterende med vilje mot naboen, hvist faen har han da rett til å be deg dra til helvete. Røykeren sitter jo ikke der å risikerer helsa bare for å plage naboene sine. Det kan DU prøve å skjønne.

Anonymous poster hash: a49f9...45f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

MEN DET ER JO FORTSATT IKKE NABOENS PROBLEM AT HUN IKKE HAR BALLER NOKK TIL Å SI IFRA HELLER?! Er den jævla røykeren en fuckings tankeleser eller?! Hvem bryr seg om noen vil si det er frekt, det ER mulig å prøve å komme til enighet, om hun da ikke tør å spørre, så får hun slutte å grine! Det vil alltids være forskjellige meninger om ting, så da får TS finne ut hva HUN mener da, og mener hun det er frekt, ja da får hun sitte i den jævla røyklukten da. 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

 

 

DET ER JO IKKE DET SOM ER POENGET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Her går vi ut ifra de som mener at det ikke er innafor å snakke med naboen om problemet, ettersom naboen kan gjøre hva som helst på sin veranda på sin eiendom. Ifølge den logikken kan også TS det. Det var LANGT ifra et tips til TS om at dette er greit (har faen aldri sagt det heller), det var en tanke for å prøve å få de som ikke synes at røyklukt er plagsomt til å skjønne at noen synes faktisk det.

 

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

DET ER JO IKKE DET SOM ER POENGET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Her går vi ut ifra de som mener at det ikke er innafor å snakke med naboen om problemet, ettersom naboen kan gjøre hva som helst på sin veranda på sin eiendom. Ifølge den logikken kan også TS det. Det var LANGT ifra et tips til TS om at dette er greit (har faen aldri sagt det heller), det var en tanke for å prøve å få de som ikke synes at røyklukt er plagsomt til å skjønne at noen synes faktisk det.

 

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

 

 

MITT poeng, var at så lenge man ikke gidder å si ifra til naboen, så løser heller ikke problemet seg. Om TS blir så påvirket av svarene her, at hun ikke tør å ta ansvar, så har man heller ikke noe å grine for. Det er riktig at naboen kan gjøre hva han vil på sin eiendom, og for de som ikke gidder å være fleksibel selv, burde da bare holde tåta, enkelt og greit. 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er selvfølgelig greit å spørre naboen veldig pent om de kan ta litt hensyn. Mannen min ble spurt om han kunne la vær å røyke på verandaen etter et visst klokkeslett på kvelden om sommeren - gikk helt fint, det. Han er redd for å være til sjenanse, så han setter pris på at folk gir beskjed i stedetfor at de irriterer seg i skjul. Det er ikke så lett å vite hvor langt røyklukta strekker seg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

MITT poeng, var at så lenge man ikke gidder å si ifra til naboen, så løser heller ikke problemet seg. Om TS blir så påvirket av svarene her, at hun ikke tør å ta ansvar, så har man heller ikke noe å grine for. Det er riktig at naboen kan gjøre hva han vil på sin eiendom, og for de som ikke gidder å være fleksibel selv, burde da bare holde tåta, enkelt og greit. 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

 

 

Tror nok de fleste her er enige om det altså...

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med tidligere leiligheten. Røyklukten sivet inn i stua og kjøkkenet tross vi hadde vinduene lukket... Det ble så ille at vi flyttet på grunn av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror nok de fleste her er enige om det altså...

Anonymous poster hash: c6d84...ca7

 

 

Men da er det jo greit da ;) 

Anonymous poster hash: a49f9...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...