Gå til innhold

Naboer som røyker på sin terasse - røyklukt sprer seg til oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor ytterst i rekka, rekkehus. Noen på siden av oss sitter titt og ofte ute på sin terasse og røyker. Desverre så siger røyklukta over til vår terasse til tross for ganske god skjerming med levegg. Når naboen sitter ute er det helt pyton for oss å sitte ute. Ikke kan vi ha oppe terassedør eller vindu på noen av soverommene heller fordi det stinker sånn røyk. Det er vel ikke stort å gjøre med dette heller siden vi ikke kan legge oss bort i hva naboen gjør på sin egen terasse heller? Gleder meg til vi en vakker dag får råd til enebolig..!

Anonymous poster hash: 5281f...734

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SykkelJenny

Vi bor ytterst i rekka, rekkehus. Noen på siden av oss sitter titt og ofte ute på sin terasse og røyker. Desverre så siger røyklukta over til vår terasse til tross for ganske god skjerming med levegg. Når naboen sitter ute er det helt pyton for oss å sitte ute. Ikke kan vi ha oppe terassedør eller vindu på noen av soverommene heller fordi det stinker sånn røyk. Det er vel ikke stort å gjøre med dette heller siden vi ikke kan legge oss bort i hva naboen gjør på sin egen terasse heller? Gleder meg til vi en vakker dag får råd til enebolig..!

Anonymous poster hash: 5281f...734

Nei, det er ingenting du kan gjøre med det. Naboene kan røyke så mye de vil på sin terrasse, selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre naboen oppmerksom på problemet og spørre pent om de kan gjøre noe for å ta hensyn.

Naboen her gikk ut, etter å ha fått en slik henvendelse.

Anonymous poster hash: 3abb9...5d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler så inderlig med deg, TS! Men det er dessverre ikke så mye å gjøre med det :( Personlig skjønner jeg ikke at røykere ikke får dårlig samvittighet. Sprer den giften inn til naboer hele døgnet..



Anonymous poster hash: 15dba...42a
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Du kan gjøre naboen oppmerksom på problemet og spørre pent om de kan gjøre noe for å ta hensyn.

Naboen her gikk ut, etter å ha fått en slik henvendelse.

Anonymous poster hash: 3abb9...5d6

Vet du - det synes ikke jeg er riktig. Naboen eier sin bolig like mye som dere. Går du bort og sier fra til naboen når han griller, har gjester eller hører på radioen og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sette en vifte på din terrasse og blåse røyken tilbake til naboen igjen. 
Hans røyk, hans problem. Du kan selvfølgelig gjøre det du må for å slippe å kjenne på naboens stank. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å spørre om naboen kan gå lenger ut på plenen, litt vekk fra vinduer og terrasse, når han/hun skal røyke. Men det er helt opp til dem om de sier ja til å gjøre det. De kan fritt velge å blåse i hensynet til naboen. Det gjenstår å se...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke kreve at folk ikke skal røyke på sin terrasse nei, men en kommer langt med å spørre pent som regel:) De handler jo litt om hva slags nabo-forhold en ønsker.



Anonymous poster hash: a6d07...b06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du - det synes ikke jeg er riktig. Naboen eier sin bolig like mye som dere. Går du bort og sier fra til naboen når han griller, har gjester eller hører på radioen og? 

 

Grilling, besøk, og radio har så langt ikke forårsaket dødelige sykdommer, så det var en rimelig latterlig sammenligning.... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk lov å snakke med naboer! Men, diktere dem, er ikke lov. Presenterer du problemet på en rolig måte, skal du se at dem vil prøve å være snille.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling, besøk, og radio har så langt ikke forårsaket dødelige sykdommer, så det var en rimelig latterlig sammenligning.... 

Grillmat er ofte kreftfremkallende, besøk tja, mange som har lidd en brå og brutal død av besøkende. Radio? Man kan jo snuble i ledningen. Er ikke bare røyk som fører til død....

 

 

Sorry, måtte bare :plystre:

Endret av Pinkee
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykere er og blir de største egoistene.

De bryr seg ikke om de stinker ned alle rundt seg, så lenge de får røyken sin.

Ser hver dag folk som står rett ved siden av røyking forbudt skilt, og røyker.

Forbud mot røyk hadde virkelig vært digg!

Anonymous poster hash: e0a6f...1d6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Føler så inderlig med deg, TS! Men det er dessverre ikke så mye å gjøre med det :( Personlig skjønner jeg ikke at røykere ikke får dårlig samvittighet. Sprer den giften inn til naboer hele døgnet..

Anonymous poster hash: 15dba...42a

 

 

Hvor leser du at naboen til TS sitter ute og røyker hele døgnet?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grilling, besøk, og radio har så langt ikke forårsaket dødelige sykdommer, så det var en rimelig latterlig sammenligning.... 

 

Kan du linke til forskning som viser at røyklukt forårsaker dødelige sykdommer? 

Anonymous poster hash: 7b3c8...956

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du - det synes ikke jeg er riktig. Naboen eier sin bolig like mye som dere. Går du bort og sier fra til naboen når han griller, har gjester eller hører på radioen og?

Faktisk var ikke dette en nabo som eide, han leide, vi eier.

Han fikk spørsmål om å ta litt hensyn på en pen måte, og valgte å gå utenfor. Han kunne sagt nei, og fortsatt. Røyker du selv kanskje?

Anonymous poster hash: 3abb9...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Grilling, besøk, og radio har så langt ikke forårsaket dødelige sykdommer, så det var en rimelig latterlig sammenligning.... 

Men det har naboens sigarett utendørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SykkelJenny

Faktisk var ikke dette en nabo som eide, han leide, vi eier.

Han fikk spørsmål om å ta litt hensyn på en pen måte, og valgte å gå utenfor. Han kunne sagt nei, og fortsatt. Røyker du selv kanskje?

Anonymous poster hash: 3abb9...5d6

Har dette noe med om jeg røyker eller ei? 

Om naboen leier så har han akkurat like rettigheter som om han eide boligen. Han betaler leie for å bo der.

Endret av SykkelJenny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk var ikke dette en nabo som eide, han leide, vi eier.

Han fikk spørsmål om å ta litt hensyn på en pen måte, og valgte å gå utenfor. Han kunne sagt nei, og fortsatt. Røyker du selv kanskje?

Anonymous poster hash: 3abb9...5d6

 

Hvem var det som eide hans leilighet/rekkehusdel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du - det synes ikke jeg er riktig. Naboen eier sin bolig like mye som dere. Går du bort og sier fra til naboen når han griller, har gjester eller hører på radioen og?

Om naboen spiller veldig høyt, lager unormalt mye støy med besøket eller røyklegger halve boretslaget. Så ja, da sier jeg i fra.

De fleste bygg hvor man bor veldig tett, som i blokker og bygårder er det ikke lov med kule grill. Nettopp fordi røyken er til sjenanse for naboene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

Om naboen spiller veldig høyt, lager unormalt mye støy med besøket eller røyklegger halve boretslaget. Så ja, da sier jeg i fra.

De fleste bygg hvor man bor veldig tett, som i blokker og bygårder er det ikke lov med kule grill. Nettopp fordi røyken er til sjenanse for naboene.

Jeg bor i blokk selv og her kan man heldigvis leve sitt normale liv. Om man har gjester til sent på natt så er det noe som skjer en sjelden gang og jeg har aldri opplevd at noen klager på snakking, sigarettrøyk og musikk. 

Jeg har hverken folk på besøk utendørs så sent, ei heller røyker jeg ... men når jeg vet at naboen har betalt 6 millioner for leiligheten sin og har gjester i hagestuen noen ganger i løpet av sesongen så sier jeg ikke fra av den grunn. Jeg lukker vinduet om natten for å få sove i ro så kan naboen kose seg med gjestene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...