Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Øverst er det jeg prøver å venne meg til, det mest basic og allround blyantgrepet (tripodgrep tror jeg det heter) Nederst er grepet jeg har hatt i alle år, som ga meg kramper hele veien fra fingrene til skulderen, nakken og nedover i ryggen om jeg måtte bruke en blyant (eller penn) i mer enn ti minutter. Skriftlig eksamen var et helvete... Ubrukelig arm flere dager etterpå!

post-33738-113742_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst er det jeg prøver å venne meg til, det mest basic og allround blyantgrepet (tripodgrep tror jeg det heter) Nederst er grepet jeg har hatt i alle år, som ga meg kramper hele veien fra fingrene til skulderen, nakken og nedover i ryggen om jeg måtte bruke en blyant (eller penn) i mer enn ti minutter. Skriftlig eksamen var et helvete... Ubrukelig arm flere dager etterpå!

 

Merker du noe bedring? Jeg har riktig grep, men får allikevel fort smerter, og hvis jeg holder på for lenge får jeg senebetennelse. Tror det kanskje kan komme av at jeg innimellom holder litt for hardt, men selve grepet er akkurat som på det øverste bildet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, men det er enda bedre når jeg bruker silikongrep rundt blyanten, for da får jeg ikke trykket så hard uansett. Ulempen er at jeg må venne til huden på fingrene til å gnis mot blyanten på nye steder (silikongrep hjelper der og). Psoriasis og fibro får jeg ikke gjort så mye med da, de dikterer hovedsaklig nå hvor lenge jeg kan sitte om gangen.

Endret av Auri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Vet det ihvertfall er ei her inne som har dem. Men hvis du ikke får svar så venter jeg også på disse. Kan oppdatere deg når dem kommer om en uke ca. :-)

Anonymous poster hash: 02874...41e

 

 

Jeg har rainforest-settet, og gleder meg VILT til jeg har råd til å kjøpe de to andre settene og. Jeg elsker de! :D Mye bedre enn Lyra-blyantene jeg har, men jeg vet ikke hvordan de er ift til Derwent, Faber Castell osv.

 

 

Skal ta bilder ^_^

 

 

Jeg fikk mitt sett i går, tenkte jeg kunne skrive en liten sammenligning med litt forskjellige blyanter (siden jeg nå tester litt forskjellig)

, hvis det er interessant? Altså sett fra en nybegynner perspektiv. Så får de som synes det blir for mye utstyrsprat helleristninger scrolle forbi.

 

Tusen takk for svar alle sammen. Og ja, jeg er i allefall interessert i en sammenligning, så det hadde vært supert. 

 

Har Polychromos fra Faber Castell og er fornøyd som bare det med de, men forelsket meg litt i forpakninga til Irojiten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mine ligger ikke i eskene sine, de er lagt bort i en skuff. Men selve blyantene er helt nydelige. Skal finne posten hvor jeg la ut et bilde som bare var fargelagt med de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt, men det er enda bedre når jeg bruker silikongrep rundt blyanten, for da får jeg ikke trykket så hard uansett. Ulempen er at jeg må venne til huden på fingrene til å gnis mot blyanten på nye steder (silikongrep hjelper der og). Psoriasis og fibro får jeg ikke gjort så mye med da, de dikterer hovedsaklig nå hvor lenge jeg kan sitte om gangen.

 

Kanskje jeg skal investere i et slikt trekk. Hadde en penn med fastlimt silikongrep en gang, og det var favorittpennen min, så det kan nok ha noe for seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kosta 20kr eller noe for 4 stykk på Norli :P Veldig billige og ikke veldig vakre (og de tiltrekker seg veldig mye kattehår og lo :P ) men de gjør jobben!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst er det jeg prøver å venne meg til, det mest basic og allround blyantgrepet (tripodgrep tror jeg det heter) Nederst er grepet jeg har hatt i alle år, som ga meg kramper hele veien fra fingrene til skulderen, nakken og nedover i ryggen om jeg måtte bruke en blyant (eller penn) i mer enn ti minutter. Skriftlig eksamen var et helvete... Ubrukelig arm flere dager etterpå!

Tusen takk :-) Bruker de visst om hverandre jeg :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det var kjempefint Auri! 

 

Jeg tror du akkurat ledet meg inn i fristelsen  :fnise:

 

Unnskyld? :ler:

 

Og takk :nigo:

 

Tusen takk :-) Bruker de visst om hverandre jeg :-p

 

Ja jeg skifter jo grep innimellom jeg og, men jeg prøver nå hvertfall å lære hånda mi å naturlig falle inn i riktig grep, istedet for feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok meg en tur på loftet i dag jeg 😍

En del fra formgivningsfag på videregående på slutten av 90-tallet, og litt samla opp i gjennom åra. Noe av dette er nesten ikke brukt, men det tenker jeg skal få en annen status nå :jepp:

post-36678-0-78166000-1438377650_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Øverst er det jeg prøver å venne meg til, det mest basic og allround blyantgrepet (tripodgrep tror jeg det heter) Nederst er grepet jeg har hatt i alle år, som ga meg kramper hele veien fra fingrene til skulderen, nakken og nedover i ryggen om jeg måtte bruke en blyant (eller penn) i mer enn ti minutter. Skriftlig eksamen var et helvete... Ubrukelig arm flere dager etterpå!

Ser at jeg har noe å lære  :ler: Jeg klamrer meg til blyanten som om livet mitt avhenger av det. Eller noe. Kan faktisk ikke vise bilde av det, for det ser ut som om det er noe galt med hånden min  :grinele: Skal se etter et sånt grep for å teste! 

Jeg tok meg en tur på loftet i dag jeg 😍
En del fra formgivningsfag på videregående på slutten av 90-tallet, og litt samla opp i gjennom åra. Noe av dette er nesten ikke brukt, men det tenker jeg skal få en annen status nå :jepp:

attachicon.gif1438377606451.jpg

Å, så gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt skuffa i dag, kjøpte et sett med 50 (billige) fargeblyanter på Clas Ohlson og det er to av hver farge. Så i praksis er det jo bare 25 farger.

Er jeg forresten litt sær som legger blyantene ut i "regnbue" foran meg på bordet? Synes det er lettere å finne riktig farge når jeg gjør det på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har laget fargekart og buntet mine sammen i tilhørende farger (lys blå, mørk blå (har så mange blå), grønn, rød, gul, orange, rosa, lilla, brun, hvit/grå/sort), det er sånn jeg sorterer mine. Kikker på fargekartet etter hvilken farge jeg vil ha og finner den i riktig bunt. Lar de jeg har valgt ut bli liggende ved siden av meg så lenge de er i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi diskuterer grep og sånn: Er det bare jeg som snurrer på blyantene hele tiden? Altså, jeg fargelegger litt, også snurrer jeg litte grann på blyanten når siden som vender mot papiret ikke er så skarp, og sånn fortsetter jeg. Så blyanten går rundt og rundt frem til jeg har behov for å spisse den ordentlig.

 

Jeg er så glad i polychromos blyantene, men jeg må nesten finne meg ett sett med harde blyanter også for detaljarbeid. Noen forslag til harde, gode blyanter av god kvalitet og som kommer i sett med mange farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...