Gå til innhold

Ekkel lukt på rommet...


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Jeg blir SPRØ. Det lukter så vondt på rommet mitt! Jeg har ryddet meg ned til minste detalj: det ligger ingen gammel matrest/sur sokk/whatever her inne. Jeg har bodd her i tre mnd, og fra jeg åpnet døren første gang syntes jeg det luktet litt rart - men ikke så ille. Bare den "jaja, er sikkert bare lukten av innestengt"...

Nå har det bare blitt verre og verre... Etter at jeg har støvsuget og vasket gulv blir det bare ENDA VERRE! Nå har jeg nettopp skrubbet gulvet på alle fire. Så gikk jeg ut for å slå ut vannet på badet og da jeg kom tilbake luktet det kvalmende ekkelt... En blanding av rent og skittent, på en måte. Lukten blir altså bare verre og verre... Hva gjør jeg?! Skal jeg rett og slett flytte ut alle møblene mine en dag og skrubbe ALT med klor, vegger, gulv, tak, lister osv?

Jeg skjønner ikke hva dette kan komme av? Jeg prøver å lufte så mye som mulig med åpent vindu, men det kan jeg jo ikke til vinteren...

Kan det være ventilasjonsanlegget som lukter? Det lukter ikke på samme måte som hos de andre jeg bor med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være mugg/råte i veggene? Det lukter surt.

Anonym poster: 6cd3399f876f33be6eb0cca437c6dda6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også som ab, mugg e.l. Tidligere, når jeg leide, var det vann og mugg i veggen i den ene leiligheten jeg bodde i. Det luktet vondt, og etterhvert begynte det å lukte vått (vet ikke helt åssen jeg skal beskrive det), kanskje nesten litt kjellerlukt. Vansklig å beskrive lukten.

Få målt vannprosenten i veggen, det er en veldig grei måte å finne ut om det er stor sansynlighet for mugg i veggen.

Anonym poster: 75ded528fed165181b9ed51643753c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget er tre år gammelt, så tror ikke at mugg er problemet... :( Er vel ikke vanlig med mugg i så "unge" bygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget er tre år gammelt, så tror ikke at mugg er problemet... :( Er vel ikke vanlig med mugg i så "unge" bygg?

Nei, ikke normalt ville jeg tro, det kommer jo ann på hvor nøye jobben er utført, om det har oppstått skader etc.

Anonym poster: 75ded528fed165181b9ed51643753c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Død rotte i veggen? De lukter forferdelig ubehagelig. :(

SÅ ille er det ikke. Det er en snert av fæl lukt i rommet. Jeg har blitt litt vant til den, men den kommer og går for min del også. Min kjære kommenterte den da han kom hit i forrige uke, jeg sa at jeg lukter den jeg og, men at jeg ikke får den bort! Har skrubbet opptil fler ganger... Men denne gangen ble lukten verre av at jeg vasket... Skjønner ikke hva som skjer?!

Tror jeg skal prøve meg på litt klor/amoniakk neste gang.... Ta veggene ordentlig. Blir en drittjobb, men må jo prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være overfylte søppeldunker utendørs? Jeg merket en skikkelig ekkel lukt i stua for et par uker siden, men skjønte ikke hvor det kom fra. Det viste seg etterhvert at det var naboens overfylte søppeldunk, og det at den lille ventilasjonsgreia på vinduet var åpen, var nok til at lukten kom inn i stua. Den kvalmende lukta forsvant når dunken ble tømt og det var plass til å legge på lokket igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være overfylte søppeldunker utendørs? Jeg merket en skikkelig ekkel lukt i stua for et par uker siden, men skjønte ikke hvor det kom fra. Det viste seg etterhvert at det var naboens overfylte søppeldunk, og det at den lille ventilasjonsgreia på vinduet var åpen, var nok til at lukten kom inn i stua. Den kvalmende lukta forsvant når dunken ble tømt og det var plass til å legge på lokket igjen.

Men da burde vel det ikke ha luktet vondt over så lang tid som det har gjort hos meg? Vi snakker to og en halv måned...

Nå har jeg kontaktet SiT som leier ut, så håper de kan komme og hjelpe meg i løpet av de nærmeste dagene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da burde vel det ikke ha luktet vondt over så lang tid som det har gjort hos meg? Vi snakker to og en halv måned...

Nå har jeg kontaktet SiT som leier ut, så håper de kan komme og hjelpe meg i løpet av de nærmeste dagene!!!

Det kommer jo an på hvor du bor. Noen steder står dunkene alltid fulle (gjerne der hvor man har en stor fellesdunk), og man stapper nedi forrige ukes søppel som man ikke fikk plass til sist gang, hver gang det endelig blir tømt. Men ser du ingen dunker med lokket på snei i nærheten så er det nok noe annet som er problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Det kan også være malingen det er malt med. Mamma måtte nettopp skrape malingen av veggen i spisestuen og male på nytt fordi malingen gjorde at hele stuen luktet død gubbepung når det var varmt i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor du bor. Noen steder står dunkene alltid fulle (gjerne der hvor man har en stor fellesdunk), og man stapper nedi forrige ukes søppel som man ikke fikk plass til sist gang, hver gang det endelig blir tømt. Men ser du ingen dunker med lokket på snei i nærheten så er det nok noe annet som er problemet :)

Vi har søppelsjakt, og den står ganske langt borte fra blokken min. Men som sagt: da burde det ha luktet i resten av kollektivet + de andres rom + området rundt, og det gjør det ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan også være malingen det er malt med. Mamma måtte nettopp skrape malingen av veggen i spisestuen og male på nytt fordi malingen gjorde at hele stuen luktet død gubbepung når det var varmt i rommet.

Igjen: da burde det ha luktet det samme i hele kollektivet da det er brukt samme maling der også. Det lukter kun inne på mitt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med husverten og klag.

Anonym poster: 6cd3399f876f33be6eb0cca437c6dda6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bygget er tre år gammelt, så tror ikke at mugg er problemet... :( Er vel ikke vanlig med mugg i så "unge" bygg?

Jo, hvis det er en kontruksjonsfeil eller det er gjort feil under oppføring.

Anonym poster: a67ba246080a732f051b2f17529eebf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare slipper noen skikkelige brakere om natta? :fnise:

Ganske søkt at det skulle ha skjedd hver natt i over to måneder, men litt avhengig av hva man har spist/om alt er i orden med magen, kan lukten henge såpass igjen at man helst ikke vil slippe andre inn på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardiner? har du sjekket dem?

Har ikke gardiner, kun persienner. Men lukten er sterkest på den andre siden av rommet, altså nære døren...

Har nå tatt kontakt med huseier og venter på svar!

Tror neppe det er fordi jeg fjerter, gitt! Magen min har det helt helt fint og vi er i balanse! Hihihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bytte sengetøy? Bruker du bestemte kremer? Begge disse tingene (og kremen luktet godt i boksen!!!) har gjort at jeg eller soverommet mitt lukter spy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...