Gå til innhold

Usikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en jente på 17 år, som hadde ubeskyttet samleie på lørdagen. Han kom ikke inn i meg (tror jeg). Hadde også sex på søndagen med den samme personen, og dagen derpå spurte jeg om han kom inni meg, men han nølte ikke med å si at han ikke kom inni meg.

Nå på en mandag, så har jeg plutselig fått ømme bryster. Kun det. Er drit redd for å være gravid. Jeg kan ikke ta angrepille, siden det har gått 72 timer.

Jeg leste om en annen angrepille kalt for "Ellaone", men problemet er at jeg ikke har nok penger og i tillegg til at man må ha resept. Prøvde å bestille time hos legen i stad, men han er opptatt i hele måned...

Er det mulig for meg å dra til legevakten for å få resept på Ellaone og betale tilsendt faktura hjem??

Jeg har panikk, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :(



Anonymous poster hash: 2ab14...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vel ikke gått 72 timer om det var denne lørdagen?

Joooda, om man er 17 år i 2015 og fått matteundervisning på dagens skole, så har det gått over 72 timer...

Anonymous poster hash: 2b21c...08a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gir det noe effekt av den vanlige angrepillen? Selvom det har gått et par timer etter??



Anonymous poster hash: 2ab14...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gir det noe effekt av den vanlige angrepillen? Selvom det har gått et par timer etter??

Anonymous poster hash: 2ab14...6a6

Det har jo ikke gått for mange timer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gir det noe effekt av den vanlige angrepillen? Selvom det har gått et par timer etter??

Anonymous poster hash: 2ab14...6a6

Det har ikke gått 72 timer siden lørdag. Det har gått ca 70 timer siden midnatt 16. mai (snart 71). Du kan fortsatt ta en angrepille.

Dessuten kjenner man vel ikke graviditetssymptomer tidlig.

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angrpille reseptfritt fra apoteket kan inntas opp til fem dager etter samleie. Og bedre sent enn aldri!
Du får ikke resept på Ellaone på legevakta eller hos legen din. Ta en angrepille, og ta en graviditetstest om tre uker. Ømme bryster kan man få av a) forskjellige tider i syklusen, oftest rundt mens og eggløsning b)av å ha ligget på magen c) av innbilning og masse annet. Det er for tidlig for deg å få panikk, men ikke for sent å ta angrepille. Apoteket på Jernbanetorget er døgnåpent btw.



Anonymous poster hash: 7c52a...a83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...