Gå til innhold

Mange som har erfaring at menn ikke bryr seg om prevensjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk hatt noen sexpartnere som har vært veldig nøye på kondom. Min nåværende kjæreste ville bruke kondom i starten av forholdet frem til begge var testet for kjønnssykdommer. En annen jeg har hatt sex med stolte ikke på p-piller å forlangte derfor at vi brukte kondom. De resterende har vel og merke ikke engang giddi å spørre meg om jeg går på p-pillen, og de har tatt det som en selvfølge at de ikke skal ha på kondom.

Mange som har blitt overaska da jeg plutselig har spurt "har du egen kondom eller skal jeg finne frem?" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært borti en fyr som spør om prevensjon. Og de er alle bra karer.

Dette er nok fordi det er mindre behagelig med kondom. Men alle "hopper av i svingen" automatisk. De fleste vil vel minke sjansene med å få barn med en de knapt kjenner.

Er kanskje ikke den beste på å tenke beskyttelse selv, så skal ikke kritisere noen.

Endret av Tibbie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger bare med menn jeg kjenner, altså ingen ONS eller fremmede karer, og de har alle visst fra før at jeg ikke går på hormonprevensjon. Jeg er ikke så god til å dra fram kondomen selv, og ofte blir det flere runder enn tilgjengelige kondomer. Jeg har også opplevd litt for mange ganger at ereksjonen svikter så fort kondomen er på, og i frustrasjon blir det ofte til at vi dropper kondom for å få pule. Så da kjører vi på og hopper av i svingen eller jeg tar spruten en annen plass. Bekymrer meg verken for sykdommer eller graviditet, selv om jeg vet at jeg burde det.



Anonymous poster hash: dc934...0da
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger bare med menn jeg kjenner, altså ingen ONS eller fremmede karer, og de har alle visst fra før at jeg ikke går på hormonprevensjon. Jeg er ikke så god til å dra fram kondomen selv, og ofte blir det flere runder enn tilgjengelige kondomer. Jeg har også opplevd litt for mange ganger at ereksjonen svikter så fort kondomen er på, og i frustrasjon blir det ofte til at vi dropper kondom for å få pule. Så da kjører vi på og hopper av i svingen eller jeg tar spruten en annen plass. Bekymrer meg verken for sykdommer eller graviditet, selv om jeg vet at jeg burde det.

Anonymous poster hash: dc934...0da

Skriver under på alt dette, bortsett fra ONS-greia.

Jeg går heller ikke på P-piller. Dette vet gjerne guttene jeg ligger med flere ganger, men på en ONS blir ikke dette nevnt.

Ellers stemmer alt du skrev med mine tanker og erfaringer :)

Anonymous poster hash: 93d97...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frk_Molly

Ja, den erfaringen har jeg. Går ikke på p-piller og det er alltid jeg som må passe på at fyren bruker kondom. Har til og med blitt ledd av og kalt hysterisk. Jeg har lyst på hverken HIV eller unge. Og som flere her har nevnt, dette er relativt oppegående typer med god utdannelse. Tydelig at all fornuft forsvinner etter noen øl så fort man ligger i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unormalt å ha ons når man ikke går på noe prevansjon. Skjønner godt at mange menn ikke vil bruke kondom, jeg dropper heller sex enn å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unormalt å ha ons når man ikke går på noe prevansjon. Skjønner godt at mange menn ikke vil bruke kondom, jeg dropper heller sex enn å bruke det.

Hvorfor er det unormalt? Man kan da like fordømt få kjønnssykdommer selv om man går på p-piller.

Jeg vil vel i bunn og grunn si at det er mer merkelig å ha ONS, eller sex utenfor seriøse forhold, uten kondom.

Anonymous poster hash: a9165...886

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som noen gang har mint meg på kondom. Jeg er dårlig på å huske på det selv, så tar noen risker ja.. men går på p-piller, så graviditet skulle jeg klare å unngå. De pleier å hoppe av i svingen.



Anonymous poster hash: 41091...605
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel i bunn og grunn si at det er mer merkelig å ha ONS, eller sex utenfor seriøse forhold, uten kondom.

Anonymous poster hash: a9165...886

Menn som sier at de "heller dropper sex enn sex med kondom" er fulle av skit. De sier bare dette så kvinner skal bli presset til å droppe kondom.

Kondom er normen under ONS, det er ren idioti å ha ubeskyttet sex med en fremmed. Det er jo da man virkelig har risiko for sykdommer.

Mennesker som er allergiske mot kondomer får droppe ONS.

Anonymous poster hash: d1ae6...9b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn sier når jeg foreslår kondom: "æsj, jeg har aldri hatt en kjønnssykdom". Å standard etter utløsning: "du HAR tatt pillene dine sant??" Da svarer jeg alltid at det burde du tenkt på før! Føler at menn aldri tenker konsekvenser av sex...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn sier når jeg foreslår kondom: "æsj, jeg har aldri hatt en kjønnssykdom". Å standard etter utløsning: "du HAR tatt pillene dine sant??" Da svarer jeg alltid at det burde du tenkt på før! Føler at menn aldri tenker konsekvenser av sex...

Veldig mange i hvert fall. Det ser man på mye av det som skrives her på KG.

Et eksempel er denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=802629&page=1

Anonymous poster hash: 31125...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og sier det igjen; Ingen gummi, ingen tilgang. Liker man det ikke, så er det ens eget problem. Skjønner ikke at folk tør å være så uansvarlig. Før begge i et fast forhold har testet seg, bør det være en selfølge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn sier når jeg foreslår kondom: "æsj, jeg har aldri hatt en kjønnssykdom". Å standard etter utløsning: "du HAR tatt pillene dine sant??" Da svarer jeg alltid at det burde du tenkt på før! Føler at menn aldri tenker konsekvenser av sex...

Trådstarter: Daten min har aldri spurt meg om jeg går på verken p-piller eller noe. Han bare kjører på , og spruter inni. Jeg forstår ikke at han tør for tør han virkelig å gjøre meg gravid? ... Det er jo smigrende, men samtidig merkelig i denne fasen.

Anonymous poster hash: c74a6...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj.. Synes det er merkelig at det som står i hodet på både gutter og jenter er å unngå graviditet.

Kondomer er jo eneste beskyttelse mot sykdommer. Jeg ville aldri hatt sex med noen uten kondom, om han ikke hadde testa seg og vi var kjærester.



Anonymous poster hash: 5cef6...768
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg har aldri vært borti en fyr som spør om prevensjon. Og de er alle bra karer.

Dette er nok fordi det er mindre behagelig med kondom. Men alle "hopper av i svingen" automatisk. De fleste vil vel minke sjansene med å få barn med en de knapt kjenner.

Er kanskje ikke den beste på å tenke beskyttelse selv, så skal ikke kritisere noen.

Jeg ligger bare med menn jeg kjenner, altså ingen ONS eller fremmede karer, og de har alle visst fra før at jeg ikke går på hormonprevensjon. Jeg er ikke så god til å dra fram kondomen selv, og ofte blir det flere runder enn tilgjengelige kondomer. Jeg har også opplevd litt for mange ganger at ereksjonen svikter så fort kondomen er på, og i frustrasjon blir det ofte til at vi dropper kondom for å få pule. Så da kjører vi på og hopper av i svingen eller jeg tar spruten en annen plass. Bekymrer meg verken for sykdommer eller graviditet, selv om jeg vet at jeg burde det.

Anonymous poster hash: dc934...0da

Vet dere ikke at mannen "lekker" sperm mens han er kåt? Seriøst? Den smørevæsken som kommer ut av pikken under sex er bare blank væske riktignok, MEN det kan innholde sædceller.

Det er IKKE sikker sex å "hoppe av i svingen"! Absolutt ikke. Så om dere har pult mye uten noen form for prevansjon og kun "hoppe av i svingen" så har dere hatt flax!

Bruk fornuften.....Beskytt dere på hver deres kant. Ingen sykdommer og ekstremt lav sjanse for graviditet.

Jeg begriper ikke at folk ikke er mer redde for å bli gravide og få masse nasty sykdommer! :sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Alle menn sier når jeg foreslår kondom: "æsj, jeg har aldri hatt en kjønnssykdom". Å standard etter utløsning: "du HAR tatt pillene dine sant??" Da svarer jeg alltid at det burde du tenkt på før! Føler at menn aldri tenker konsekvenser av sex...

Da svarer man: "Nei, føler meg egentlig ganske klar for å bli mor. Skal sende deg snapchat av spiren når jeg er på ultralyd <3."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan faktisk ikke huske en eneste mann som selv har ønsket å bruke kondom. Noen har strekt seg til å spørre om jeg går på p-piller.

Siste ofret tydligvis ikke prevensjon en eneste tanke, selv ikke da jeg nevnte at jeg straks hadde eggløsning reagerte han :vetikke:



Anonymous poster hash: 8b920...dbb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Daten min har aldri spurt meg om jeg går på verken p-piller eller noe. Han bare kjører på , og spruter inni. Jeg forstår ikke at han tør for tør han virkelig å gjøre meg gravid? ... Det er jo smigrende, men samtidig merkelig i denne fasen.

Anonymous poster hash: c74a6...6a1

Smigrende?? Hvordan??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smigrende?? Hvordan??

Hehe. Samme tenkte jeg. Smigrende at en totalt uansvarlig mann vil ha sex med deg liksom?

Jeg tror nok at de aller fleste er enige om at en graviditet uansett får størst konsekvenser for kvinnen - enten hun velger å ta abort eller å fullføre svangerskapet. Det siste vil nok ikke en normalt oppegående kvinne risikere å gjennomgå med en mann hun ikke er i et etablert forhold med (selv om der finnes unntak), og dermed føler mennene seg rimelig trygge på at de ikke plutselig får et barn i fanget - særlig om jenten virker "snill og grei".

Nå viser det seg jo at noen menn feilbedømmer, og endre opp med uønskede barn likevel - siden kvinnen viste seg å være "rugeklar og hensynsløs". Jeg mener - skal man ha et barn, så bør man ha snakket om det på forhånd. At prevensjonen svikter er nå så, men jeg håper og tror at kvinner som ikke går på pillen (etc.) GIR BESKJED om dette på forhånd. Et barn som blir satt til verden på en overbefolket klode i dag, bør som minstekriterium være sterkt ønsket - av BEGGE foreldrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Samme tenkte jeg. Smigrende at en totalt uansvarlig mann vil ha sex med deg liksom?

Jeg tror nok at de aller fleste er enige om at en graviditet uansett får størst konsekvenser for kvinnen - enten hun velger å ta abort eller å fullføre svangerskapet. Det siste vil nok ikke en normalt oppegående kvinne risikere å gjennomgå med en mann hun ikke er i et etablert forhold med (selv om der finnes unntak), og dermed føler mennene seg rimelig trygge på at de ikke plutselig får et barn i fanget - særlig om jenten virker "snill og grei".

Nå viser det seg jo at noen menn feilbedømmer, og endre opp med uønskede barn likevel - siden kvinnen viste seg å være "rugeklar og hensynsløs". Jeg mener - skal man ha et barn, så bør man ha snakket om det på forhånd. At prevensjonen svikter er nå så, men jeg håper og tror at kvinner som ikke går på pillen (etc.) GIR BESKJED om dette på forhånd. Et barn som blir satt til verden på en overbefolket klode i dag, bør som minstekriterium være sterkt ønsket - av BEGGE foreldrene.

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...