Gå til innhold

Terry Pratchett


Gjest Nikee

Anbefalte innlegg

Gjest Nikee

:sukk: Enda en av mine favorittforfattere som dør :grine: Denne fantastiske mannen og forfatteren kommer jeg ikke til å glemme med det første.

Hva var din favoritt bok? Good Omen og Discworld serien står høyt hos meg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig trist :(

Jeg elsker discworld bøkene, har lest de aller fleste mange ganger. Jeg føler alltid at jeg får med meg noe nytt hver gang jeg leser en av dem, og de får meg som regel i bedre humør.

Synes foresten også dokumentaren han var med i om assistert selvmord var veldig sterk og bra, den fikk hvertfall meg til å se på det i et litt annet lys.

Endret av fuksia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Veldig trist :(

Jeg elsker discworld bøkene, har lest de aller fleste mange ganger. Jeg føler alltid at jeg får med meg noe nytt hver gang jeg leser en av dem, og de får meg som regel i bedre humør.

Synes foresten også dokumentaren han var med i om assistert selvmord var veldig sterk og bra, den fikk hvertfall meg til å se på det i et litt annet lys.

utrolig trist! :( Hadde håpet han kom til å leve lenger

Den har jeg ikke sett faktisk, husker du navnet på dokumentaren eventuelt hvor den ble sendt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terry :hjerte::frown:

Jeg har gruet meg til dette siden jeg leste Neil Gaimans artikkel om han i høst.

Terry har vært min yndlingsforfatter gjennom mange år, og han vil leve videre gjennom bøkene. Det er vanskelig å velge ut én favoritt, men blant annet Reaper Man, Small Gods, The Truth og Thud! står høyt oppe på listen.

“No one is actually dead until the ripples they cause in the world die away...”
― Terry Pratchett, Reaper Man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig som jeg er glad for at han slipper plages mer med sykdommen, så gjør det egentlig litt vondt at han er borte. Har hatt stor glede av bøkene hans siden jeg var tenåring, og ikke minst spillene. Discworld-universet er rett og slett fantastisk god humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig trist! :( Hadde håpet han kom til å leve lenger

Den har jeg ikke sett faktisk, husker du navnet på dokumentaren eventuelt hvor den ble sendt? :)

Terry Pratchett: Choosing to Die

Laget av BBC i 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...