Gå til innhold

Peloponnes, Kardamili, Stoupa - noen som har vært der?


visemor

Anbefalte innlegg

Lukter på en tur til Hellas i september, har litt lyst til å gjøre noe annet en hva vi vanligvis gjør.

Nå har jeg kikket litt på Lilleput sitt utvalg, og ser at Peloponnes virker supert. Er det noen som har vært der, og kan fortelle litt om hva vi kan gjøre på ei kort uke?

Vi er to voksne og en 12 åring som skal avgårde :briller2:

Vi er ikke veldig interessert i shopping, men heller lysten på historie, vakker natur og late dager på stranda.

Noen som vet hvordan prisnivået på tavernaene er der? Tenker på i forhold til Kreta/ Rohdos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i Kardamili!:rodmer: Beste sted på jord!

Men ikke noe å ta med en 12-åring til, da ville jeg heller satset på Stoupa eller Agios Nikolaos.

Men, forslag til ting å gjøre: dagstur til Olympia arrangeres muligens av Lilleput, samme med grottetur. Besøk kirkene, sigøynerbazar i Kalamata, fiskemarkedet ved soloppgang i Ag.Nikolaos...

Ellers er det mange muligheter for flotte turopplevelser! Men Kardamili er i alle fall for meg et "voksensted". Det er ikke så mye å finne på for en 12-åring, det er mest et sted for ren rekreasjon, gode matopplevelser og vakre omgivelser.

Ang. strandliv er det rullestein i Kardamili, og sandstrand hvertfall i Stoupa. Usikker på Ag.Nikolaos.

Tavernaene er jevnt over veldig gode, ærlige, rene og BILLIGE. Har ikke vært på Kreta/Rhodos, så kan ikke sammenligne. Men vi to voksne brukte som regel 5-10 euro på lunsj inkl drikke, og 15-30 på middag. Da bestilte vi det vi ville ha, så aldri på pris, drakk gjerne både brus og vin/øl til måltidene, kanskje juice eller smoothie også.

Såvidt jeg har hørt er prisene ca det samme der nå, skal høre med noen venner som nettopp kom hjem derifra.

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :briller2: , Så nok for meg at Kardamili ville bli kjedelig for 12 åringen....men hadde jo et lite håp om at det ikke skulle være sånn, hehe.

Når dere spiste for de prisene så er det en del billigere der enn hva det er på Kreta :-D

Fikk mer lyst til å dra dit nå :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardamili er fantastisk, for voksne!:)

Vi reiser ned igjen noen uker før termin, nettopp fordi vi vet at det vil gå en del år før vi kan reise tilbake. Barnet må være stort nok til å bli igjen i Norge med barnevakt, og evt lite nok til å kunne aktiviseres med enkle midler. Og vi vil ikke vil være den som ødelegger roen ved å ta med et barn som kan skrike og bråke.

Det var to barn der første gangen, på ca 10 og 12 år. Tisset i bassenget, tok bomba og skremte livet av gamle damer som ble vekket av å bli sprutet på osv...:roll:

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det, har heller ikke lyst til å være en som "ødelegger" for andre.

Jeg tror det må bli Stoupa for vår del denne gangen, er nok det som passer best med barn. Vi får heller dra til Kardamili en tur, bare for å se :-D

God tur til dere :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe problem å ta turer mellom byene, avstandene er ikke så store! :)

Kom forresten på at kokkekurs kanskje kunne vært noe for dere? Vi var på det en gang, og det lærte meg utrolig mye om gresk matlaging og matkultur! :jepp:

Det foregår på taverna Dioskouri, der velkomstmøtet er. Var gratis sist vi var med, og tar ca en formiddag.. :)

Og både denne tavernaen og Lelas taverna egner seg YPPERLIG til å spise middag i solnedgangen, fantastisk utsikt!

Så har du noen tips til besøket i Kardamili! :) Del gjerne dine erfaringer fra Stoupa hvis dere ender med å dra, alltid kjekt å høre fra andres opplevelser! :)

Edit: Jeg mente forresten ikke at DERES unge nødvendigvis vil bli like uglesett som de to rampene jeg snakket om, altså! De var jo ganske drøye...

Men så er det det igjen, at har en tolvåring det så veldig kjekt på et så rolig sted?

Men ville bare presisere, at jeg tar gjerne salto og står på henda i bassenget selv, jeg (okey, kanske ikke i år, som nesten høygravid)! Så må ikke tro det er helt pensjonist-nazi-stille-krav altså! :fnise:

God tur til dere også!

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få råd :-D

Skal dele erfaringene fra turen, synes selv at det er utrolig kjekt å lese om andres erfaringer før jeg drar på tur :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...