Gå til innhold

Gå naken hjemme


Thalassos

Anbefalte innlegg

Jeg la ganske fort merke til at nakenhet var pinlig hjemme. Om mamma skulle ut å pynte seg så gikk hun rundt i huset i bare truse, nylon strømpebukser, og bh. Grusomt. Og om broren min rundt i boxer, og så skulle hun absolutt plukke kviser på ryggen hans. Og sitter mamma med nakne føtter så plukker hun på tørr hud og negler i stua. :sprettoy: Kansje jeg er rar, men jeg tror jeg har en så "ekkel" familie at jeg har fått litt problemer med at nakenhet liksom skal være så naturlig.. Huff.. :legrine:

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nakenhet er i mine øyne helt normalt, og jeg skifter og sprader naken jeg fra dusj ol selvom jeg har ei venninne på besøk. Når det kommer til min mor så er jeg oppdratt med at nakenhet er naturlig, men nå er vi såpass voksne begge to at vi foretrekker vårt privat liv, men kan gå naken fra badet til soverommet for og skifte ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Så hvis du havnet alene/sammen med kjæresten på en øde tropisk øy hvor dere ikke hadde sett folk på et år så ville du fortsatt ikke badet naken?

Men du synes det er greit å være naken med kjæresten hjemme? Hvis kjæresten går på tegnekurs og en av hjemmeoppgavene er å tegne akt, tør du stille for han da eller må han spørre andre? Hvis tegningen blir kjempefin får han lov til å vise den frem? For han lov å henge den på veggen hjemme?

Til første avsnittet: jo, det hadde jeg jo gjort!:) Men mente at for meg er det ikke en sånn instinktiv greie å tenke "joho, endelig kan jeg gå naken hele tiden!" :) Er ikke et naturlig behov jeg føler på i hverdagen!;)

Til spørsmålet om tegning, jo, jeg kunne stilt opp for han, men nei, viøle ikke at det skulle blitt delt med andre nei. Også må jeg fnise litt av tanken på min mann på tegnekurs!:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Til første avsnittet: jo, det hadde jeg jo gjort! :) Men mente at for meg er det ikke en sånn instinktiv greie å tenke "joho, endelig kan jeg gå naken hele tiden!" :) Er ikke et naturlig behov jeg føler på i hverdagen! ;)

Men etter en lang treningstur så nyter du å få av deg alle klærne og stå naken i dusjen, i (privat) badstue eller badekaret? Eller føler du set sterkt behov for å ta på deg badedrakt og det er kun hygiene som medfører at du forblir naken?

Til spørsmålet om tegning, jo, jeg kunne stilt opp for han, men nei, viøle ikke at det skulle blitt delt med andre nei. Også må jeg fnise litt av tanken på min mann på tegnekurs! :fnise:

Så hvis han må må vise det til tegnelæreren så er det ikke aktuelt? Er det greit om han spør bestevenninnen din i stedet? Hvis tegningen av bestevenninnen blir imponerende bra får han lov til å henge det opp da? (Greit for henne!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, så går jeg ikke naken hjemme hos foreldrene mine slik at brødrene mine og foreldrene mine kan se meg. Blir til og med en smule forlegen når bikkja ser meg naken... :forvirret:

Hos kjæresten er det egentlig null problem, og barnet hans på 2 år kan godt se meg naken. Engang ble hun med pappaen sin på do når han skulle dusje og jeg sto å stelte meg, og her fikk hun øye på... Ja.. :icon_lol: Hun begynte å rope "se, *navnet mitt*, se!!!" også peker hun på skrittet hans og skulle så absolutt studere og finne ut hva det der var for noe.. Hun fant til slutt ut at det der, det er en mage! Nå får hun ikke se på at han dusjer lenger, for hun står å glor og spør og vil så gjerne ta på, haha! Og hos meg er det piercingen i brystvorten som er spennende, det er både "au" og "pynt" og "smykke" i følge henne. Også lurer hun på hvorfor hun ikke har det.. Barn er bra søte. :)

Anonym poster: 2880660cd95e0f97a2bb8f1db9d7472c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men etter en lang treningstur så nyter du å få av deg alle klærne og stå naken i dusjen, i (privat) badstue eller badekaret? Eller føler du set sterkt behov for å ta på deg badedrakt og det er kun hygiene som medfører at du forblir naken?

Så hvis han må må vise det til tegnelæreren så er det ikke aktuelt? Er det greit om han spør bestevenninnen din i stedet? Hvis tegningen av bestevenninnen blir imponerende bra får han lov til å henge det opp da? (Greit for henne!)

Nå blir spørsmålene dine så teite at jeg skjønner ikke at jeg gidder engang.... :roll:

Selvsagt er det ikke snevav et problem å være naken i naturlige situasjoner! Hverken alene eller med kjæresten. Men nå er det jo ikke normen å tusle rundt naken uten mål og mening...

Ang dette fiktive tegnekurset ditt, så kunne han tegnet aktmodellene kurset stiller med, og skjønner ikke hvorfor i all verden du synes det er naturlig å dra inn en bestevenninne i bildet.... :roll:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor det er slik at man bare har et "naturlig" forhold til nakenhet dersom man er vant til å vise seg for og se familiemedlemmer naken. Kan ikke huske hvordan det var da jeg var svært liten, men i mitt hus har det ikke vært vanlig å gå rundt naken etter at jeg ble stor nok til å dusje osv selv. Vi tusler imidlertid ofte i undertøy feks fra bad til soverom etc. Men å gå naken rundt i huset mens andre er hjemme kunne ikke falt meg inn. Skjønner ikke hvorfor jeg liksom dermed har et "unaturlig" forhold til nakenhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er slik at man bare har et "naturlig" forhold til nakenhet dersom man er vant til å vise seg for og se familiemedlemmer naken.

Du har ikke et naturlig forhold til nakenhet når du beskriver det å være naken sammen med andre som å vise seg for og se hverandre naken.

Vi som har et naturlig forhold til nakenhet, opplever ikke det å være naken som å vise oss fram for hverandre. Vi har imidlertid ikke behov for å dekke oss til for hverandre. <br /><br /> Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Er egentlig en sånn en som gjerne tasser rundt naken, men nå bor jeg i en enebolig med store åpne vinduer, midt i et boligfelt, så nå er det nada nakenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får gjøre hva de vil hjemme hos seg selv. Selv kan jeg ikke fordra å gå rundt naken, selv om jeg fint kan gå naken fra bad til soverom hvis jeg har glemt å ta med rent undertøy inn på badet før jeg går i dusjen. Men det stopper der (og jeg bor til og med alene :ler: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare jeg og sønnen min på 2 som bor, men jeg går ofte naken foran han og kommer til å fortsette å gjøre det helt til han evt reagerer på det når han blir større. Det er dog i sammenheng med dusj, skifting osv. Går ikke naken kun for å gå naken, og sitter ikke naken i sofaen og ser TV liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nakenhet er i mine øyne helt normalt, og jeg skifter og sprader naken jeg fra dusj ol selvom jeg har ei venninne på besøk. Når det kommer til min mor så er jeg oppdratt med at nakenhet er naturlig, men nå er vi såpass voksne begge to at vi foretrekker vårt privat liv, men kan gå naken fra badet til soverommet for og skifte ja.

Jeg har ikke noe med hva du liker å gjøre, men å sprade betyr å ville vise seg frem, å ta seg ut. Er det i den betydningen du bruker dette ordet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he. Man må vel få sprade om man vil sprade i sitt eget hjem vel. :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

He he he. Man må vel få sprade om man vil sprade i sitt eget hjem vel. :smilorange:

Selvfølgelig, men kanskje noe sært å sprade naken foran besøkende. Kjærester er unntak ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men kanskje noe sært å sprade naken foran besøkende.

Er det ikke sært å sprade foran besøkende enten man er naken eller kledd?

Den får sprade den som vil, men det har ingen ting med naturlig nakenhet å gjøre.

<br /><br /> Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om det? Foran barn og lignende?

Hvis man gjør det er man ganske spesielle. Hadde kontaktet barnevernet hvis det var barn med i bildet...

Anonym poster: fecd1550729e08fe6d1fe4230d6c3ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Svampen

Jeg har aldri gått naken gjennom huset foran familien min (med unntak av da jeg var liten selvfølgelig) og har heller aldri opplevd at familien min har gjort det. Når jeg er alene hjemme derimot, går jeg naken stadig vekk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig en sånn en som gjerne tasser rundt naken, men nå bor jeg i en enebolig med store åpne vinduer, midt i et boligfelt, så nå er det nada nakenhet.

Det går helt fint å la være å glane inn gjennom vinduene til naboen.

Jeg kan ikke se noen grunn til å ta hensyn til de som driver med det.

<br /><br /> Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man gjør det er man ganske spesielle. Hadde kontaktet barnevernet hvis det var barn med i bildet...

Anonym poster: fecd1550729e08fe6d1fe4230d6c3ab6

Da hadde barnevernet fått seg en god latter.

<br /><br /> Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sophie Magdalene

Moren til en nabojente gikk ofte naken rundt hjemme ... og toppløs i hagen. Dette ble en belastning for datteren for alle snakket om det - hun var skikkelig flau av moren sin.

Jeg kunne være naken rundt sønnene mine da de var små. Ikke at jeg gikk rundt i huset naken - men jeg var ofte på badet uten å låse døren. Det gjorde jeg helt til de ble så store at de begynte å låse døren når de selv var på badet - antar at det var i 11-12-årsalderen. Etter det har jeg ikke sett dem nakne, tror jeg.

Selv sover jeg som regel i en kort nattkjole og bruker da selvsagt den når jeg går til og fra badet. Selvom det nå bare er mannen og jeg som bor hjemme, så er det helt fremmed for meg å sprade naken fra rom til rom ... jeg dekker meg med håndkle dersom jeg ikke har truse på. Har masse vinduer og fritt innsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...