Gå til innhold

Zarah's verden!


Zarah.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for oppmuntrende hilsener Golden Girl, Edea, Cilla & @lfa!! :klem:

Støtter teorien din fullt ut Cilla :hoho: Tror nemlig at det er ganske så treffende på den impotente gamle grinebiteren av en lege!!! :nigo::ler:

Men så over til tidenes payback:

VI ER......

GRAVIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDE!!!!! :strix::skya::bond::sjokkbla::grinele::duskedame::hoppe::danser::hjerter:

Og det HELT uten hjelp fra noen!! Hadde ALDRI trodd at det skulle gå så glatt - så mange år som vi prøvde på førstemann!!! Tenk det da!!! Enda en liten mirakelbaby!!!! :hjerte:

Trodde seriøst jeg skulle svime av da jeg så resultatet på testen...jeg tok den nemlig bare får å presse tanta til å besøke meg sånn at syklusene mine ikke skulle bli lengre og lengre! :ler: En test bruker å funke, da får jeg som regel tantebesøk iløpet av dagen... men så plutselig var det to strek der...og etter nå å ha tatt ørten tester til, inkludert en digital clearblue som lyste gravid etter bare 1 minutt, så må jeg vel kunne si med rimelig stor sikkerhet at jeg produserer hcg iallefall!! :ler:

Har bestil time til legen slik at jeg kan få henvisning til sykehuset, må starte opp med progesteronterapi så raskt som mulig, og da må de ta UL først for å sjekke at det er et embryo tilstede - og at det sitter på riktig sted!

Er så uvirkelig enda alt sammen...og jeg har ingen planer om å dele det med familien riktig enda, men måtte jo få dele det med "noen" så da var dagboka jammen grei å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Jeg så definitivt ikke den komme, spesielt etter det forrige innlegget etter legebesøket!

Jeg begynner nesten å grine her nå!

Jeg er sååååååå innmari glad på deres vegne, tenk at mini skal bli storebror. Nei dette unner jeg dere så veldig!

Gjett om jeg kunne tenkt meg en og da, nå som du og M er gravide!

Lykke til videre, og kom deg på UL og få begynt med den behandlingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÆÆÆÆ; SÅ GØØØØY :hoppe: Og hetl på egenhånd, og SÅ fort :dåne:

Gratulerer - MASSE :klem:

Takk for PM ;) Hadde en anelse da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååå glad på dine(og mine egne vegne) for bøllefrø i magan :)

Har savna deg kjempemasse, og har igrunn ikke vært her inne så mye når du var lenge borte.. :P

Så nå krysser vi fingra for et komplikasjonsfritt svangerskap på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Nei så gøøøøøøøøøøøøy!!!! :hoppe: Gratulerer sååå mye!!!! Det var dagens beste nyheter!!! Vi må jo lage et lite kg-kunstverk til ære for lille-bebisen!!

:strix: :strix: :strix:

:strix::babyjente: :babyjente: :strix:

:strix::babygutt: :babygutt: :strix:

:strix::babysmokk: :babysmokk: :strix:

:strix: :strix: :strix:

Hva!!?! For mange smileyer i kunstverket mitt???!!! Makan.... haha

Endret av Golden Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjære venter visst ei lita tulle :)

Vært på ul på sykehuset idag, og jordmor kunne ikke se noen tissefant eller pung ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så mye med en ny spire i magen! :legrine::blomst:

Nå ble jeg skikkelig glad! :hoppe:

Håper formen din er god, vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUUUUSEN TAKK for koselige hilsener ALLE SAMMEN!!! :klemmer::klemmer::klemmer:

Det er fortsatt utrolig merkelig å skulle være gravid...sånn helt "uten videre" og jeg klør meg skikkelig i hodet altså!!! :ler:

Har vært noen tøffe uker etter at jeg fant ut av det lille - store mirakelet..først fant ikke legen noe foster, bare en plommesekk og en livmor som tilsvarte ca. 5 ukers graviditetsutv...mens jeg etter mine beregninger var drøyt 7 uker på vei..Måtte så vente en laaaaang uke før jeg i dag fikk ny ul, og vi kunne se en bitteliten spire med et bankende hjerte!!!! :rødme: :legrine::legrine::legrine::hjerter::hjerte::gravid:

Det var like ubeskrivelig fantastisk som første gangen...og både jeg og legen måtte tørke noen gledestårer over det lille mirakelet! Jeg har verdens mest fantastiske lege til å følge meg opp - samme legen som fulgte meg opp under siste graviditet. Hun er "dessverre" overlege, noe som medfører at hun ofte har permisjon, men vi skulle nok få til gode overlappinger denne gangen også mente hun. Syns det er fantastisk å høre en lege si at hun virkelig GLEDER seg når kvinner som meg - som virkelig har fått streve for å klare å bli mamma, med så mye motgang og så mange nedturer - at jeg endelig skal få oppleve å få noe "gratis"! Hun sykmeldte meg sånn at jeg går halve dager, jeg blir innmari dårlig av Crinone (progesteron)-terapien, og gikk med på å trappe ned litt iallefall. Det var bare å ringe - når som helst - om jeg trengte økt sykmelding eller annen hjelp. Jeg blir utrolig rørt over at noen faktisk viser sånn omsorg og engasjement - tenk at det finnes slike leger! I grell til kontrast til fastlegen min iallefall!!! :ler:

Hun kunne ikke gi meg noe svar på hvorfor jeg ble så innmari dårlig i siste svangerskap, og om jeg løper høyere risiko for å utvikle samme problematikken denne gangen, men de kommer til å overvåke meg nøye uansett, så jeg skulle føle meg trygg for at det vil gå bra om så skulle skje.

Jeg har allerede fortalt mamma, et par-tre venninner og sjefen den gledelige nyhet..men jeg stopper der inntil videre.

Svigermor må nesten få vite noe, men jeg har litt lyst til å drøye det enda noen uker, særlig siden jeg "stadig ryker bakover i køen" hva uker angår! :ler: Skjønner ikke helt hvordan det er mulig at jeg bare er 6 uker på vei...første dag i siste mens var 10.desember, så etter legens beregninger ble jeg da gravid 3 dager før forventet mens, og testet positivt på hcg i urin under en uke etter EL?! høres helt merkelig ut i mine ører...dreven prøver og tester som jeg er! ;) Men nå er jo tidlige ultralyder ikke helt til å stole på når det gjelder fastsettelse av termin...! den som lever får se!!

Nå skal jeg iallefall sløve meg på sofaen resten av kvelden. Kvalmen herjer, og hodepinen raserer det lille jeg har av overskudd.....progesteron er virkelig noe dritt!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Golden Girl

Så herlig at alt er vel og at spiren holder seg godt fast!! :strix: Så gøy å fortelle tenker jeg.. :)

Håper kvlme og hodepine gir seg, det er ikke noe særlig - selv om det er en hyggelig årsak til det! ;)

Ønsker deg en fin søndag!

:)

Gratulerer med morsdag forresten! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:kose:

Så herlig med bankende hjerte! :hjerte:

Men kjempeslitsomt med kvalme og hodepine, håper det ikke blir for ille! :troest:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut på ultralyden! Tenk et bittelite bankende hjerte. :hjerte:

Håper formen blir bedre sånn at du kan nyte den voksende spiren til det fulle. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STOOOOOR :klem: til dere som har vært innom! Jeg lover å komme sterkere tilbake, men nå blir det minimalt med pc-tid...

Jeg sliiiiter...spyr, og er kvalm nesten hele døgnet. Hodepine 24/7, og er trøtt som en dupp hele tiden... Har en god periode mellom ca.12 på dagen og 20-21 på kvelden, men resten er helt forjæ****!!! :trist:

Ah...the endless joys of pregnancy!!! :ler: Trøsten er at det går over...forhåpentligvis om ikke så altfor lenge! "bare" drøye 3 uker igjen med sprøyter!!

Akkurat nå prioriterer jeg å slite sofa'n uten for mye inntrykk av hverken pc eller tv eller noe annet! Prøver å ta meg av lillegull så godt jeg kan, men får ikke nok tid sammen med ham heller!

Kan ikke huske at jeg var såååå innmari dårlig sist..men hukommelsen svikter sikkert akkurat der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg med det at de sier jo, er du mye dårlig så har fosteret det bra ;) Og hukommelsen svikter kjapt på hva som var kjipt forrige gang, det er jeg helt sikker på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...