Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Første dag i forumet. Oppdaget det i går og meldte meg inn (nesten) øyeblikkelig. Endelig et sted å "møte" andre jenter.

Er så heldig (?) at jeg jobber i et ganske mannsdominert yrke, og ettersom venninnene mine er spredt landet rundt, og de som er her i distriktet har det travelt med sine ting så kan dette være et OK sted å diskutere ting med andre jenter. Kanskje ikke så bra som en kveld med prat over kaffekoppen, men et brukbart alternativ? :)

Riktignok blir det ikke så mye skriblerier på meg de nærmeste par ukene, for i morgen reiser jeg utenlands på en jobbetur, men jeg regner med å komme sterkt tilbake når jeg er hjemme igjen.

Kofferten er nesten ferdigpakket og passet er fisket frem fra glemselen;- eller snarere fra hjemmearkivet. Skal snart stikke ned på butikken og handle noen gjenglemte varer. Planlegger nemlig en bedre middag med min kjære i kveld. Blir jo et par-tre uker til neste gang.

Gleder meg alt til å komme hjem igjen. Det er selvsagt OK å komme seg ut en gang i blant, men jobbreiser som strekker seg over flere uker er slitsomme greier, uansett hvordan man ser på det. Heldigvis har jeg ikke en jobb som krever at jeg "bor i koffert". (Da ville jeg nok alvorlig vurdert omskolering......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

:velkommen: som dagbokskriver du også!

Jeg er ganske fersk med dagbok jeg også... men er relativt kjent på forumet ellers.

Ønsker deg en god jobbreise... stikk gjerne innom Barneboka mi når du er kommet hjem igjen...

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Trøtt, trøtt, trøtt...Har hatt helga å komme meg på etter de bebudede 2 uker på reisefot. Godt å komme hjem igjen, men måtte jo få stabla skittentøy ut av koffert og inn i vaskemaskin. :husarbeid:

Og det ble jo et par sene aftener med min kjære etter hjemkomsten....

Dessuten måtte jeg en tur inn hit i går kveld og se hva som hadde vært de heteste diskusjonstemaene mens jeg var vekk.

Som forventet ble de to ukene ganske anstrengende, men morsomme likevel. Er alltid godt å komme seg ut litt og se og gjøre andre ting enn man gjør til daglig; -selv om det er jobb. Eller kanskje nettopp når det er jobb. Og det er morsomt å treffe andre mennesker enn de man omgås til daglig. Blir nesten litt nedtur å komme hjem. :-(

Særlig når man blir møtt av ca. 1 million ubesvarte mailer på jobbemailen; -eller i det minste føltes det slik da jeg begynte å gå gjennom det som hadde samlet seg opp. Men heldigvis lå det ikke altfor mange ugjorte ting der. Enten betyr det at jeg er overflødig :grine: eller at jeg rett og slett har vært god til å delegere. :-) .Velger selvsagt å tro det siste!

Men i det store og hele er det godt å være tilbake i hjem, kjære hjem. Skal holde meg pent hjemme i flere uker nå, men kan se fram til en helg med gamle studievenner senere i høst. Alltid kjekt å møte gamle venner når jeg ikke har sett dem på flere år. Dessuten lurer jeg på om jeg skal forsøke meg på nettstudier utover høsten. Er blitt så gammel nå at jeg har fått lyst til å begynne å lære meg noe nytt.

Men i kveld er jeg altså for trøtt til å tenke i de baner, så det blir nok en ganske tidlig kveld på meg.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det ned på jorda igjen. Tirsdag er den store møtedagen, så det var fint lite annet jeg fikk gjort i dag. Riktignok var det jeg selv som hadde kalt inn til det ene møtet og det må da telle som "aktivitet".

Og møtene ledet til arbeid. Mye arbeid. Må forberede en del ting til et kundebesøk i neste uke, og fikk dessuten i oppdrag å lage en mal for omstrukturering av en del av kvalitetssystemet. Hjelp!!! Håper virkelig jeg klarer å lure til meg noen uforstyrrede arbeidstimer neste uke, ellers blir tidsklemma virkelig merkbar. Blir nok å satse på et par timer overtid i morra skal jeg komme i land med dette innen fristen.

Fikk jo litt oppmuntring da jeg kom hjem. Min kjære hadde invitert på middag før han skulle avsted og gi en nabo en hjelpende hånd. Det er da absolutt noe.

Og innimellom møtene klarte jeg faktisk å komme meg til telefonen og bestille time hos frisøren. Det er i hvertfall oppmuntring (og i skrivende stund meget nødvendig.) Grøsser når jeg ser mitt eget speilbilde om morgenen.

Dessuten var det jo hyggelig å finne noen "velkommen hit" meldinger da jeg logget meg på her. :-)

Alt i alt en OK dag i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet litt stressende, med full innsats for å få orden på noe jobb-greier som hadde slått seg fullstendig vrangt. Følte meg absolutt verdt lønna, da jeg kom over noe som kan ha vært årsaken til en del problemer vi har hatt de siste ukene. :klø:

"Korrektive tiltak" ble straks iverksatt og ser faktisk ut til å virke. Og en aldri så liten samtale med min sjef gav positiv uttelling, både for meg og bankkontoen min. Har som tidligere nevnt hatt lyst til å melde meg på ett eller annet nettkurs, og nå viser det seg at arbeidsgiveren min er villig til å bidra med kursavgiften. :hoppe:

Blir hoppende glad av sånt!

Selv om det ikke er snakk om astronomiske beløp, så er det uansett få litt støtte. I parentes bemerket så har jeg tenkt å kurse meg i noe som kan komme til nytte både for meg og arbeidsgiveren, så det er ikke helt urimelig at de bidrar litt.

Så nå skal jeg ile annetsteds hen på nettet og melde meg på kurs (før jeg begynner å lure på hva jeg begir meg ut på). :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh! Hjernedød dag på jobben. Vet jeg er betalt for å tenke, men av og til nekter de små grå å samarbeide. Har tilbragt store deler av dagen med å sitte og glo tomt på PC'n. Tilslutt ble det så galt at en av mine kolleger lurte på om jeg var sjuk eller noe.... :sur:

Men så galt var det ikke. Satt og gjorde mitt beste for å forberede meg til neste ukes kundemøte, men klarte ikke finne en passende innfallsvinkel. Lyktes omsider, men da var klokka 20-minutter-på-"gå hjem". Burde kanskje blitt en time ekstra når jeg først hadde kommet på gli. Men hvem gjør sånt på en fredag? :evil: (Jeg gjør, av og til, men ikke i dag.)

Så i stedet gikk jeg hjem bare en halvtime over tida og fikk tatt unna noe husarbeid. Av og til bare MÅ det gjøres.

Så nå har jeg fått noenlunde orden på heimen og til og med rukket 20 minutter i "koma-light" på sofaen. Sitter nå og lurer på om min kjære kommer til å invitere meg bort i kveld. (Joda, vet jeg likegodt kunne ta kontakt selv, men av og til synes jeg det er hans tur til å ta initiativ også - så jeg drøyer'n litt.) Får se hva som skjer. I mellomtiden så har jeg et ulest blad som jeg kan hygge meg med. Er kanskje en kveld som egner seg for litt ro og fred i sofakroken? :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et vått land... Ihvertfall i dag. Har regnet slik at jeg vurderer å bytte bilen i båt.

Trøster meg med at gårsdagen ikke var så aller verst, så da fikk jeg sneket til meg et par timers luftetur med min kjære. Godt å komme seg ut og trekke litt frisk luft av og til. Kan ikke påstå vi er noen store trimmere, men all bevegelse hjelper vel? Spesielt siden jeg har vært støl og stiv i hele kroppen i flere dager nå.

Det går vel over. Er nok høsten som får ledd og muskler til å ruste fast tenker jeg. Eller fryse fast? :P

Ventet besøk av en tidligere studiekamerat som er på besøk i by'n i dag, men han ble forhindret. :-? Men vi gir ikke opp og satser på at han får tid til å se innom i morgen. Blir hyggelig å treffes igjen. Tross alt har vi ikke sett hverandre på....4 år...?

:roll:

Uff. Det er da uforskammet lenge. Men slik er det når man bor langt fra hverandre. Da er det ikke bare å stikke innom lenger. Håper det lykkes å få til et treff i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au! Vond rygg i dag. Vet ikke helt hva som går for seg, men satser på at det er spente muskler. Det går vel over i løpet av noen dager.

Fikk besøk av min tidligere studiekamerat i går. Veldig fint at det lyktes å få det til. Og vi fant tonen med en gang. Skulle ikke tro det var 4 år siden forrige gang vi traff hverandre. Tilbragte noen timer med gjensidig oppdatering om hva som har skjedd siden sist....og litt mimring om gamle dager. Ble enige om at vi ikke kunne la det gå hele 4 år til neste gang. Blir vel min tur å besøke ham, dvs. dem (for han er gift) da. Går jo an å gjøre sånt når jeg kjenner kona hans godt også. Men de bor et godt stykke unna så det er vel bare å sette i gang å spare, for sjansen for at jeg skal få en jobbreise dit en gang er bortimot ikke-eksisterende.

Siste rest av uka blir litt travel. Kundebesøk på jobb i et par dager nå og det betyr sannsynligvis at jeg "må" bli med ut og spise og underholde kunden i morgen kveld. Ikke det jeg har mest lyst til, men noen må jo gjøre det.

Så det betyr at jeg må benytte fredagskvelden til å skifte farge. Begynner å bli litt vel tett mellom de grå hårstråene, så her må det friskes opp litt. Skal nemlig på fest på lørdag, og det er noe som ikke skjer altfor ofte. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir en kort "rapport" i dag, dvs. i natt, dvs. egentlig er det jo i morgen allerede. Har hatt hektiske dager på jobben i forbindelse med kundebesøk. Godt å komme hjem og slappe av litt da etter 2 dager rundt møtebord. Da var ikke PC'n det første jeg kastet meg over da jeg kom hjem.... :o

Er godt fornøyd med at den vonde ryggen har roet seg litt. Det lover godt for helga. Skal på fest i morgen kveld. Er ikke akkurat hverdagskost, det. Og jeg innrømmer lett at jeg ikke er den store festløven. Men av og til er det jo OK å komme seg ut litt så jeg gleder meg, jeg.

Dessuten lurer jeg på hva som feiler bilen min? I dag la jeg merke til at felgene på fronthjulene var delvis dekket av noe slags mørkebrunt støv. Lett å tørke av, men.....Felgene på bakhjulene var normalt blanke. Hører ingen skumle lyder og det er ingen truende varsellamper som blinker, men noe må jo ha laget det og det kan ikke være veistøv. For bakhjula kjører jo på akkurat de samme veiene som forhjula.....? :klø:

Får vel legge turen innom verkstedet en dag og høre om de har noen forklaring. (Lurer på om jeg bør bli bilmekaniker i mitt neste liv, sånn at jeg kan skjønne hva som foregår?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil friskmeldt :-)

Og ryggen rehabilitert sånn noenlunde. Det som ikke var bra ble antakelig ristet på plass på lørdagens fest. Det ble noen runder på dansegulvet, ja. Måtte rett og slett ha meg 5 minutter med leggmassasje da festen var over og jeg kom hjem igjen. :wink:

Har (nesten) begynt på skolen i dag. Var inne og kikket på nettsiden til nettkurset mitt. Ser ut som et OK opplegg. Nå må jeg bare vente på læremateriellet og så er det å sette i gang. Har store planer om å ta eksamen til våren. Vil ikke drive og dille med ett enkelt kurs i årevis.

Er litt dumt at jeg ikke får startet NÅ, men når arbeidsgiveren min skal betale, må fakturaen kjempe seg vei gjennom regnskapssystemet før den blir betalt, så det tar nok noen dager.

Men den som venter på noe godt venter forhåpentlig ikke forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktura for nettkurs synes å ha gått seg bort i systemet! Har ennå ikke fått kursmateriell :sur:

Er det ikke typisk, når jeg først har bestemt meg for å gjøre noe konstruktivt så får jeg ikke begynt. Men det er vel bare meg som er litt utålmodig. Får drøye'n en ukes tid og så sende mail til skolen og spørre om faktura er sendt. Så får jeg heller mase på arbeidsgiver etterpå. (Ikke det jeg har mest lyst til å gjøre....-mase altså. Egentlig er det jo helt topp at de vil betale det for meg.)

Har ellers hatt en temmelig doven dag. Slukna på sofaen en times tid etter middag. Begynner jeg å bli gammel? :-? Men det var godt å kunne ta det litt med ro også, så jeg får heller leve med mistanken om at alderen innhenter meg. Skal forresten satse på tidlig kveld uansett. Må samle opp litt søvn :sove: , for i helga skal jeg reise bort på jentetur sammen med gamle venninner fra studietida. Det blir nok OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mistanke om at alderen har innhentet meg er nok berettiget :-( . Fremdeles trøtt etter jentetur i helga og SÅ seint ble det tross alt ikke om kvelden. Men det var koselig å treffe "gamle" (sorry, jenter) venner igjen. Det blir mye mimring og fnising av sånt. Og god mat. Burde øyeblikkelig ta meg en tur inn i forumet for "Kropp og helse" og finne noen tips om hvordan jeg skal krympe :wink:

Og litt løsning av, om ikke verdensproblemer, så iallfall hverdagsproblemer. Godt å kunne diskutere "midt-i-livet" status med likesinnede.

Men nå er det tilbake til hverdagen igjen. Litt godt det også. Langhelg gir nye krefter. Det kan forresten trengs, for nettkurset mitt har dukket opp, så nå er det bare å kaste seg over studiene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Anstendig karakter på 1. innlevering på nettkurset. Hjernen virker enda (men foreløpig er det jo ikke spesielt vanskelig, da). Kundebesøk i morgen. Først full arbeidsdag og så kaste seg på flyet og dra avgårde. Heldigvis er det ikke altfor langt og det blir bare et par dager på tur.

Mye som foregår på jobb nå, så tida går fort. Er spent på om nettkurset kan bidra til litt endring av arbeidsoppgaver på sikt. Ikke det at det er noe galt med det jeg gjør, men litt variasjon er som oftest OK.

Har for alvor kastet meg inn i PCverdenen nå og driver og leser det jeg kommer over om virus og spyware. Godt å høre at gutta på jobb jevnt over er enda mindre oppdatert enn jeg. De har det med å sette nesa i sky når det er ting jeg ikke vet.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei uke. Ble sittende fast i kaoset av forsinkede fly i forrige uke. Sen hjemkomst fra kundebesøk... Full fart på jobb denne uka. Kundebesøk førte nemlig til en god del etterarbeid, så nå kommer jeg på alvorlig etterskudd med andre ting.

Og jeg bare kjenner at jula begynner å snike seg innpå meg. Har heldigvis fått kjøpt noen julegaver, men altfor mange mangler. Skal ha intensiv julegavehandledag med venninne før første halvdel av desember er omme!Den saken er klar. :sjarmor:

Men hva gir man f.eks. sin gamle far som egentlig har alt og ikke ønsker seg noe? :forvirra: Samma spørsmålet hvert år - og jeg har ennå ikke funnet det lure svaret.

Ja, ja, har ennå et par uker å tenke på før det blir krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...