Gå til innhold

Funnet skadet katt.. veterinær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har funnet en katt som ser påkjørt ut. (ikke nylige skader).

Er veterinærer pliktig til å hjelpe skadede dyr man finner, og kommer det til å koste noe for meg som leverer katten til klinikk?



Anonymous poster hash: 65a49...9a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har funnet en katt som ser påkjørt ut. (ikke nylige skader).

Er veterinærer pliktig til å hjelpe skadede dyr man finner, og kommer det til å koste noe for meg som leverer katten til klinikk?

Anonymous poster hash: 65a49...9a5

Og tar de hånd om katten? Jeg har desverre ikke mulighet til det.

Anonymous poster hash: 65a49...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du leverer katten til vetrinær så sjekker dyrlegen om den har chip. du kan si at du ikke har mulighet til å ta vare på katten selv, men du kan være behjelpelig med å finne eier via facebook osv. tror ikke dyrleger kan behandle katt hvis de ikke finner eier.



Anonymous poster hash: e8f5e...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke når det gjelder behandling men avlivning er gratis.



Anonymous poster hash: 8bce2...fe3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den ikke er chippet kommer de til å be deg om betaling av behandling.



Anonymous poster hash: f3bf2...368
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten kan være chippet, og ha eiere som er veldig bekymret og leter etter pusen sin! Ta kontakt med veterinær snarest!

Anonymous poster hash: 10169...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg tror de kan behandle den, men du er nok nødt til å betale, med mindre de finner eieren.

Men huff, håper katten får hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den med til veterinær og sjekk om den er chippet. Og hør med den lokale dyrebekyttelsen om de vil ta seg av katten, de vil også eventuelt ta regningen for behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever den inn, de har plikt til å ta i mot!
Du trenger ikke betale.



Anonymous poster hash: 14e3a...3f6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan levere katten til veterinær, og du må ikke betale, veterinærer har plikt til å hjelpe skadede dyr.



Anonymous poster hash: ee815...1ff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er pliktig til å hjelpe dyr i nød etter dyrevernsloven, så ta den med til dyrlege. Om den ikke er chipet og er veldig skadet så får vetrinæren avvlive den, det slipper du å betale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår har vært borte noen dager, skrekken er at hun lider og ingen tar ansvar for å få henne til veterinær. Hun er chippet, og vi ville raskt bli sporet opp dersom hun kom til veterinær. Vi bruker hver ledige tid på å lete og lete og lete, og ville gjerne visst om det var noe.

Ta bilder av katten og publiseres på egnede sider - hvor det er gratis. Koster deg ikke mer enn tiden det tar. F. eks på siden dyrbar.no og eventuelle lokalavisers nettsider. Eventuelle eiere ville sette stor pris på det!

Anonymous poster hash: 10169...d9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du redd for å måtte betale, så kan du jo ringe noen veterinærer for å høre, samt eventuelt også dyrebeskyttelsen eller tilsvarende organisasjoner.

Håper virkelig du gjør noe TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du trenger ikke å betale noe. Mattilsynet betaler opp til 1200,- tror jeg. Så det skal du ikk bekymre deg for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...