Gå til innhold

Pus har begunt å tisse overalt!


ElviraGreen

Anbefalte innlegg

Min ellers sjarmerende hunnkatt har plutselig begynt å tisse overalt innendørs. Hun er ett år, ikke sterilisert og innepus. Mistenker at hun har løpetid (ruller rundt på gulvet, mjauer voldsomt og er veldig interessert i min 5 år gamle kastrerte hannpus).

Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli mindre fristende enkelte steder (som i sofaen), noe spray eller middel? Jeg har kjeftet og smelt, tatt henne i akten og puttet henne i katteesken, og rost henne når hun har gjort nummer 2 i esken (det får hun heldigvis til), men ingenting funker!

Trenger virkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kastrere så snart som mulig. De fleste veterinærer har kort ventetid, så hadde tatt en telefon i morgen tidlig :)

Og så må du ikke kjefte og ta hardt i henne, det gir bare en usikker og redd katt. Hun følger bare sine naturlige instinkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sterrilisering kan hjelpe - forhør deg med dyrlegen om det. Ellers så kan det være lurt å følge litt ekstra med på pus. Viser hun antydning til å måtte tisse, løft henne og sett henne oppi kattedoen. Det gjorde vi med vår, og det hjalp litte grann. Ellers så finnes det slike ''duft-beholdere'', en liten sak som du setter inn i stikkontakten, som gjør at katten ikke tisser (?) ah, nå husker jeg ikke ordentlig hva den gjorde, men det kunne hjelpe på tisseproblemet.

Synes ivertfall du skal ta en telefon til dyrlegen og høre litt. Slik som Athene sier, så hjelper det heller ikke med kjeft og smell, det blir en usikker katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrer henne så snart som mulig. Det hun driver med er markering og ikke bare tilfeldig tissing på teite steder, og det vil gi seg når hun er kastrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterilisering er eit godt råd. Det kan også hende ho har fått urinvegsinfeksjon.. Ja, katter kan faktisk få det. Katten til svigermor begynte å tisse inne, og det viste seg at ho hadde uvi. Ein kur, så gjekk ho ut på do igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...