Gå til innhold

Kattunge alene hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på en ting angående min kattunge på 17 uker. Vi fikk han da han var 10 uker gammel og han virker nå 100 % trygg på oss. Spørsmålet mitt er om det er ok å reise bort en natt? hna har tilgang på både mat og vann så klart, men at jeg reiser bort kl 15, og kommer hjem neste dag å gir han mat og vann før jeg reiser på jobb? Vil det gå greit eller er det ikke lurt? kan han være så lenge alene. Han er j o alene ellers når vi sover for vi har han ikke på soverommet.



Anonymous poster hash: bf070...cd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke noen som kan stikke innom katten på kvelden da? For å se at alt er bra og kose litt med den? Jeg synes egentlig den er litt ung for dette, du blir jo borte et helt døgn med kun en tur innom før jobb. De krever mer selskap enn mange tror. Hvis dette er noe du ønsker å gjøre flere ganger så vurder gjerne å få en katt til, gjerne snart så de er jevngamle, for da kan du gjøre dette helt uten problemer, de har SÅ mye glede av hverandre:) Men uansett, sett på radioen, da får den litt "selskap" :)

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også han er litt for liten til å være alene et helt døgn.

Så små katter bør ikke være alene mer enn fire-seks timer på dagtid, når dere sover om natten så er dere jo likevel fortsatt hjemme, noe katten også vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Om du har muligheten til å velge så vil jeg anbefale at du venter til han er større før du/dere lar ham ha hele huset alene et døgn.

Han er ikke gammel ennå, og han er full av rampestreker vil jeg tro...

Dessuten er han, som Minya så riktig sier, fullstendig klar over at dere er hjemme når dere sover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...