Gå til innhold

Måtte avlive hunden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag måtte vi avlive hunden vår..

Han var 13 år og helt frisk, men han knurret og beit etter andre mennesker, var kun jeg og faren min som koste med den, og kun oss den stolte på, mens de andre i familien ikke kunne ta på den!

Pågrunn av dette ble jeg ekstra knyttet til den, og derfor er det så trist at dyrlegen anbefalte å avlive den :(

Hvordan komme over det?



Anonymous poster hash: 1624c...361
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig trist! Føler veldig med deg! :klem:

Det tar lang tid å komme over, det er heller snakk om å komme gjennom. Snakk mye om ham, dra fram gode historier, husk minnene, se på bilder. Det hjalp meg veldig da familiehunden døde. Også hjalp det at vi fikk asken hans tilbake i en urne som vi gravde ned i hagen. Men det er det jo ikke alle som har mulighet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Man kommer ikke over sorg, men man lærer seg å leve med det.

For min del hjalp planleggingen av ny hund veldig på tapet av den gamle..

Anonymous poster hash: 5652c...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor, man kommer ikke over det, man må lære seg å leve med sorgen.

Vi gråt fem dager i strekk da vi måtte avlive kaninen vår for to mnd siden. Han bodde inne, var verdens søteste og fulgte etter oss over alt. For det første var avlivningen trist i seg selv, for det andre ble det tomt uten han. Det var så mange ting som man hele tiden ble minnet på at han ikke lenger var der. :( Men etter hvert blir minnene morsome, og fine, istedenfor at man begynner å gråte hver gang man tenker på dyret. Prøv å tenk på de gode minnene dere har, og hvor takknemlig du er for å ha hatt noen i livet ditt som har betydd så mye. Se på bilder, videoer og snakk om minner. Etter hvert kan det hjelpe å få et nytt dyr, men jeg har ikke klart det enda.

Jeg syns dette sitatet er veldig fint: " How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard. "

Anonymous poster hash: 3f82a...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund er et familimedlem og verdens beste venn, tapet av et familiemedlem og en så god venn er ikke lett.. For noen hjelper det å skaffe seg ny hund, for andre hjelper det å sørge for å holde seg opptatt hele tiden så man har noe å tenke på, for meg hjalp det veldig å lage et koselig album jeg kan sitte å se i nå og da. Jeg savner fremdeles min hund, enda det er 6 år siden hun døde. Først nå er jeg helt klar for en ny hund. Folk er forskjellige, du må nesten se hva som hjelper deg mest. Går an å prøve seg litt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: Sånn var min forrige hund og, det var kun jeg og pappa som den slapp innpå seg! Måtte avlive den da den var 9 år gammel pga et epilepsianfall som paralyserte dyret. Savner fortsatt den hunden mye, men sorgen blekner med tiden.

Men vi fikk vår nåværende hund 5 dager etter at min gamle ble avlivet, så det dempet litt på sorgen. Og noen år senere krysset vi den med min gamle hund sin halvsøster og dermed fikk vi en hund med min gamle hunds utseende men med vår nåværende hund sitt flotte gemytt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...