Gå til innhold

Noen Katolikker her ?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Lurer på om det er noen katolikker her på på forumet som kan fortelle litt om prosessen og hvordan de ble katolikker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Det var noen som hadde en rimelig lang tråd om dette for en tid tilbake hvor vedkommende skrev en god del om konverteringsprosessen. Du kan sikkert finne mye info der. Jeg husker ikke hvem som skrev den, men om du søker på konvertering eller noe sånt, finner du den sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert meg, jeg konverterte faktisk i går!!!!!

Å bli katolik tar litt tid, men det er selvfølgelig vert det. Det første jeg gjorde var å gå på et par messer, så spurte jeg pateren/presten om jeg kunne bli med på et kurs som er for de som vil lære det grunleggende om den katolske tro, etter du har tatt kurset kan du velge å ikke gjøre noen ting, eller velge å konverter som jeg gjorde. Det er ingen som presses til å konvertere etter å ha tatt kurset. Hvis du ønsker å konvertere skriver du ett brev til biskopen der du sier noe om hvorfor du ønsker å konverter. Etter du har fått svar gjenstår det å skrifte, og en messe der du konverterer. Det er ganske vanlig å konvertere i midnattmessen på påske

Endret av iviking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det var sikkert meg, jeg konverterte faktisk i går!!!!!

Å bli katolik tar litt tid, men det er selvfølgelig vert det. Det første jeg gjorde var å gå på et par messer, så spurte jeg pateren/presten om jeg kunne bli med på et kurs som er for de som vil lære det grunleggende om den katolske tro, etter du har tatt kurset kan du velge å ikke gjøre noen ting, eller velge å konverter som jeg gjorde. Det er ingen som presses til å konvertere etter å ha tatt kurset. Hvis du ønsker å konvertere skriver du ett brev til biskopen der du sier noe om hvorfor du ønsker å konverter. Etter du har fått svar gjenstår det å skrifte, og en messe der du konverterer. Det er ganske vanlig å konvertere i midnattmessen på påske

tusen takk og gratulerer med konvertering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...