Gå til innhold

Om du kunne møte Gud


Gjest splæsj

Anbefalte innlegg

Jeg ville først spurt om pappa og bestemor hadde det bra :)

...deretter ville jeg ha spurt hvorfor han har behandlet meg så dårlig..hvis han innrømte å ha all makt. -Og hvis jeg var død,så hadde jeg bedt han om å sende meg tilbake-for det har jeg ikke tid til. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg ville bedt han om å tilgi meg for alt det gale jeg har gjort gjennom mitt liv. Dumme tanker, mangel på respekt, menneskefryk osv.. Masse ting. jeg hadde bedd inderlig om nåde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er jeg ganske sur på Gud, og tror rett og slett jeg ville kjeftet på han. Jeg kan ikke forstå hvordan en god Gud kan tillate så mye vondt. Hvorfor har f.eks mamma kreft og smerter og kommer kanskje til å dø? Hvorfor så mye lidelse? Jeg forstår det ikke.

Men her går du ut ifra at det er en god gud det dreier seg om. Hvem er det som sier at Gud er god? Gud selv, og Guds flokk. Selv har jeg lest Bibelen, og Gud slår meg som en narsissist av proporsjoner. Hva var det han skapte oss for i det hele tatt? Det ville jeg likt å vite, om det faktisk skulle vise seg at skapelsesberetningen er sann. Skulle vi liksom være kjæledeggene hans? Og om han er så god, hvorfor er han så utrolig selektiv med de han belønner? Og evig død til de han ikke liker?

Og siden han har alle disse reglene -- hvorfor skapte han oss da med fri vilje? Om han var så smart, ville han jo visst all den dævelskap det medfører.

(Jeg tror forøvrig ikke vi har "fri vilje" i det hele tatt. Vi tar våre beslutninger basert på egne erfaringer og hormontilstand. Vi sier gjerne at "om jeg kunne fått leve det øyeblikket om igjen, ville jeg valgt annerledes", men det er bare tull. Vi kunne levd samme dag om igjen og om igjen, og vi ville fortsatt gjort det samme, om igjen og om igjen -- med mindre vi fikk ta med oss etterpåklokskapen. For med den kunnskapen vi satt med når vi gjorde den og den beslutningen, ville vi aldri handlet annerledes.)

Til slutt ville jeg spurt ham om hvorfor jeg skulle tilbe ham. Når har han sist gjort noe prisverdi? Å ja, han sendte sin sønn i døden for våre synder, slik at vi skulle få evig liv. Kunne han ikke bare gitt oss evig liv likevel? Til alle sammen, ikke bare de som behaget ham? Jommen sa jeg kjærlig. Til og med Hitler var grei med de som passet inn i riket hans. Litt mindre tilgivende, kanskje, men Gud passer absolutt beskrivelsen som tyrann. Om han finnes slik det står i Bibelen, skapte han oss av ren og skjær herskesyke. Det er tull å si at han skapte oss for vår egen del: før vi ble til hadde vi da ikke noe behov til å eksistere. Vi hadde det helt fint i ikke-væren, vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plury
For min del er jeg ganske sur på Gud, og tror rett og slett jeg ville kjeftet på han. Jeg kan ikke forstå hvordan en god Gud kan tillate så mye vondt. Hvorfor har f.eks mamma kreft og smerter og kommer kanskje til å dø? Hvorfor så mye lidelse? Jeg forstår det ikke.

Selv tror jeg ikke på Gud lenger pga dette, så for min del blir det en tenkt situasjon. Så, om jeg hadde møtt han, ville han altså fått kjeft.

Hva med dere andre, hva ville dere sagt?

Er ikke poenget med Gud å godta at Han vet best og at vi bare skal godta det som skjer og si "Guds veier er uransaklige"?

Jeg tror ikke på Gud, og har aldri gjort det. Det vil si, et par uker i konfirmasjonstiden lurte jeg på om jeg trodde, men jeg gjorde ikke det likevel.

Jeg tror det er en mening med alt. Vi ser ikke meningen alltid med en gang noe skjer, men i ettertid, når sorgen/skrekken/frykten har lagt seg kan vi se at vi har vokst og lært av det som skjedde.

Dersom vi fordyper oss i smerten, og ikke klarer å tilegne oss lærdom av det som har skjedd, har alt vært forgjeves.

Forutsatt at jeg trodde på en Gud, ville jeg spurt om meningen med livet mitt. Og om jeg vil klare å holde ut livets vanskeligheter til jeg dør av såkalt naturlige årsaker, eller om jeg velger utveien selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde spurt han om hvorfor han skapte universet når det ser ut som vi klarer oss med ett solsystem :ler:

O svake av tro. Vi skal da herske andre steder også etterhvert.

Jeg ville takket han for resten av universet også.

Når jeg var liten bestemte jeg meg for at jeg ville spørre han om hva andre egentlig tenkte etter jeg hadde snakket med dem, feks når jeg tror jeg har sagt rare ting.

Endret av pace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
For min del er jeg ganske sur på Gud, og tror rett og slett jeg ville kjeftet på han. Jeg kan ikke forstå hvordan en god Gud kan tillate så mye vondt. Hvorfor har f.eks mamma kreft og smerter og kommer kanskje til å dø? Hvorfor så mye lidelse? Jeg forstår det ikke.

Selv tror jeg ikke på Gud lenger pga dette, så for min del blir det en tenkt situasjon. Så, om jeg hadde møtt han, ville han altså fått kjeft.

Hva med dere andre, hva ville dere sagt?

Kanskje dette kan komme til å provosere deg, men jeg takker Gud hver dag for livet Han gav til meg og at Han er kjærlighet. Jeg har vært gjennom mange prøver gjennom livet, og ser at Jesus har vært min eneste redning, uasnett hvor urettferdig og grusomt jeg syntes alt har vært, så er det Jesus som har vært redningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her går du ut ifra at det er en god gud det dreier seg om. Hvem er det som sier at Gud er god? Gud selv, og Guds flokk. Selv har jeg lest Bibelen, og Gud slår meg som en narsissist av proporsjoner. Hva var det han skapte oss for i det hele tatt? Det ville jeg likt å vite, om det faktisk skulle vise seg at skapelsesberetningen er sann. Skulle vi liksom være kjæledeggene hans? Og om han er så god, hvorfor er han så utrolig selektiv med de han belønner? Og evig død til de han ikke liker?

Og siden han har alle disse reglene -- hvorfor skapte han oss da med fri vilje? Om han var så smart, ville han jo visst all den dævelskap det medfører.

(Jeg tror forøvrig ikke vi har "fri vilje" i det hele tatt. Vi tar våre beslutninger basert på egne erfaringer og hormontilstand. Vi sier gjerne at "om jeg kunne fått leve det øyeblikket om igjen, ville jeg valgt annerledes", men det er bare tull. Vi kunne levd samme dag om igjen og om igjen, og vi ville fortsatt gjort det samme, om igjen og om igjen -- med mindre vi fikk ta med oss etterpåklokskapen. For med den kunnskapen vi satt med når vi gjorde den og den beslutningen, ville vi aldri handlet annerledes.)

Til slutt ville jeg spurt ham om hvorfor jeg skulle tilbe ham. Når har han sist gjort noe prisverdi? Å ja, han sendte sin sønn i døden for våre synder, slik at vi skulle få evig liv. Kunne han ikke bare gitt oss evig liv likevel? Til alle sammen, ikke bare de som behaget ham? Jommen sa jeg kjærlig. Til og med Hitler var grei med de som passet inn i riket hans. Litt mindre tilgivende, kanskje, men Gud passer absolutt beskrivelsen som tyrann. Om han finnes slik det står i Bibelen, skapte han oss av ren og skjær herskesyke. Det er tull å si at han skapte oss for vår egen del: før vi ble til hadde vi da ikke noe behov til å eksistere. Vi hadde det helt fint i ikke-væren, vi.

:klappe::klappe::klappe::klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er jeg ganske sur på Gud, og tror rett og slett jeg ville kjeftet på han. Jeg kan ikke forstå hvordan en god Gud kan tillate så mye vondt. Hvorfor har f.eks mamma kreft og smerter og kommer kanskje til å dø? Hvorfor så mye lidelse? Jeg forstår det ikke.

Selv tror jeg ikke på Gud lenger pga dette, så for min del blir det en tenkt situasjon. Så, om jeg hadde møtt han, ville han altså fått kjeft.

Hva med dere andre, hva ville dere sagt?

----------------------------------------------------------------------------------------------

Det er greit at du er sur på Gud, det skjønner jeg. Men alt det Gud skapte var godt. Ergo må det være noen/noe andre/annet som er roten til det vonde, enten det er satan, mennesket eller noen/noe andre/annet. Så kan man spørre hvorfor har ikke Gud hindret alt det onde, viss han er så mektig som det står i Bibelen. Men hva ville da forskjellen på livet på jorda og livet i himmelrike være viss det ikke fantes problemer her?

Jeg for min del ville gitt han en stooor klem og sagt tusen tusen takk for at jeg er til og ikke minst alt han har gjort for oss... Han lot det kjæreste han hadde DØ for at vi mennesker skulle få syndene våre tilgitt slik at vi skulle kunne få komme til himmelen en gang å møte vår far;Gud.. Å leve i herlighet for alltid.

*God bless*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

----------------------------------------------------------------------------------------------

*God bless*

Den der kjente vi igjen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva har Gud å forklare egentlig. Det er vel vi som skal det med tanke på at vi misbruker det han har gitt oss. Nemelig den Frie Vilje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

Verden vil snart ha stor kontroll over vår frie vilje, man ser det på teknologien idag, snart er det ikke mulig å ha privatliv og det vil være mulig å finne ut hva vi tenker. Dette vil Anti-krist bruke til sin fordel. Han vil villede det lille folket, mens maktfolkene korrumperer oss. Anti-krist vil stå frem og gjøre store tegn og under, og villede selv de utvalgte står det i bibelen. Dette tror jeg vil være ved hjelp av elektronisk teknologi. En synseteori av det jeg ser idag.

Bare Gud kan gjøre deg virkelig fri, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...