Gå til innhold

Forbannelse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Har ikke behov for å høre om andre tror eller ikke tror på dette. Jeg spurte om noen kunne hjelpe meg med et problem jeg har. Takk til dere som har vært så omtenksomme å bidra med deres hjelp til meg. Håper bare at noe av det vil fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke mene alvorlig at du tror på dette med brennesle?

Hvis det hviler en forbannelse over noen, så må det jo stå noen bak denne forbannelsen.

Og jeg tror ikke denne noen bryr seg om litt brennesle.

Da er det nok bedre med metoden RPM nevner.

Ellers så tror jeg ikke mer på forbannelser enn det folk skaffer seg selv med sitt levesett.

La meg si det sånn.. Jeg tror like mye på naturens egne vidundermidler som på bønn. Det kommer helt ann på hva man selv tror på. For en kan brennesle fungere som bare faen, mens for andre fungerer bønn for alt.

Jeg for min del tror på google, og brukte dette søkeverktøyet flittig da jeg lette etter svar til denne tråden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg si det sånn.. Jeg tror like mye på naturens egne vidundermidler som på bønn. Det kommer helt ann på hva man selv tror på. For en kan brennesle fungere som bare faen, mens for andre fungerer bønn for alt.

Jeg for min del tror på google, og brukte dette søkeverktøyet flittig da jeg lette etter svar til denne tråden.  ;)

Naturen har mange vidundermidler fordi Gud har skapt den slik. Men det står ingenting om at de hjelper mot forbannelser.

Jes. 45,3: Jeg gir deg skatter som er skjult i mørket, og rikdommer, gjemt på hemmelige steder, for at du skal vite at jeg er Herren, Israels Gud, som har kalt deg ved navn.

Å tro på google er vel ganske vidløftig. Hva skjer når du finner to eller flere motstridende sannheter om svaret du søker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro på google er vel ganske vidløftig. Hva skjer når du finner to eller flere motstridende sannheter om svaret du søker?

Det burde vel du vite alt om. Bibelen er jo full av motsigelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel du vite alt om. Bibelen er jo full av motsigelser.

Da burde du kanskje klare å finne fram noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg vil også se de! Jeg er ikke kristen og tror ikke på bibelen, men disse selvmotsigelsene har gått meg hus forbi.

Det er sikkert noe med at hvis en eller annen gjør et eller annet skal du drepe h*n, men for all del du må huske å tilgi alt, og et bud sier du skal ikke slå ihjel! Så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen av de utsagnene som beskrives som motsetninger er tatt ut av sin sammenheng, og noen er ikke særlig som feks om det døde 23 eller 24 tusen i et slag.

men når man tar vekk disse er det fortsatt en del motsetninger igjen, det beviser jo bare at bibelen ikke er en perfekt bok, men så er den jo skrevet av mennesker også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for linken. Jeg skal ta meg tid til se nærmere på den. Jeg skal kose meg med det.

Men med første oversikt ser jeg jo at de som har skrevet dette har vært noe overivrige etter å finne feil eller motsigelser.

Det kan vel også hende at oversetterne til de forskjellige Bibelutgavene har tolket noe forskjellig.

Jeg ser at allerede i første eksemplet står det anderledes og helt riktig i min Bibel.

Det gjelder det som er beskrevet her tidligere om to forskjellige skapelseshistorier.

I min Bibel står det i 1 Mos. 2,18-19:

Og Herren Gud hadde formet av jord alle dyrene på marken og alle fuglene under himmelen, og han førte dem til mennesket for å se hva han ville kalle dem.

Dette stemmer altså med 1 Mos. 1,25-26 hvor det står at Gud skapte dyrene først.

Når det gjelder det andre eksemplet som er nevnt i 1 Mos. 6,19 i forhold til 1 Mos. 7,2 så ser jeg at i siste eksemplet så er det bare presisert at 7 par rene dyr kommer i tillegg. I det første eksemplet er ikke dette tatt med, men jeg ser ingen motsetning i det.

Men som sagt så skal jeg se nærmere på de forskjellige sammenlikninger som er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

Er det selvmotsigelser i bibelen?

Gunnar Lund

22.5.2005

Noen mener at det er flere selvmotsigelser i bibelen. Men de som påstår det skjønner ikke det de leser, de skjønner ikke bibelen. Hvem er det som kan skjønne og forstå bibelen, jo, de som har Den Hellige Ånd. Anklagene som kommer mot bibelen er ofte gamle anklager som har vært besvart av troende tidligere. Og de som har angrepet Guds ord, er ofte slike som hater kristendommen.

Selvmotsigelser lar seg bare opprettholde hvis man velger en spesiell tolkning av tekstene. Hvis man tolker dem på en annen måte, forsvinner selvmotsigelsen. Tekster må leses og tolkes ut fra sin kontekst. Men det betyr ikke at det ikke er noen vanskelig vers i bibelen, for det er det. Peter nevner også at det finnes vanskelig ting i skriften, se 2.Peter.3,16. Ofte er det slik at de vanskeligheter man henger seg opp i er enten av moralsk, historisk eller vitenskapelig karakter. For eksempel er mange ting man trodde var feil, blitt avklart gjennom arkeologi og forskning senere.

Jeg leste engang om en ung forsker ved navn Dr. B. H. Carrol. Hun hadde funnet mer en tusen feil i skriften, mente han. Men når han i godt voksen alder så seg tilbake, sa han at han hadde sett så mange motsigelser og feil smelte vekk at han ikke lenger trodde det fantes slike. Dr Carrol gikk med på at det kanskje fantes 6 vanskeligheter som han ikke hadde funnet svaret på, men ettersom han hadde sett at 994 av 1000 bli åpenbart for han gjennom nærmere studier mente han at dersom han hadde hatt større forstand ville han også forstått de 6 siste.

Noen henger seg opp i tall definisjoner, datoer og tellemåter . Jødene hadde to kalendere, en sekulær, og en religiøs. Begge hadde tolv måneder, men den ene begynte om høsten og den andre om våren. I tillegg hadde babylonerne og assyrerne andre måter å regne kongenes regjeringstid på enn jødene. Noen historieskrivere opererer med avrundinger og ca.-tall, mens andre er mer nøyaktige. Noen av motsetningene kan også være avskriftfeil som har oppstått når manuskriptene ble kopiert for hånd, og til slutt er tallsystemet på hebraisk ikke alltid like enkelt og entydig, siden man brukte både enkeltbokstaver og ord som tall, og de kunne også bety andre ting.

Dette og mye mer svar på spørsmål om bibelen kan du finn her

http://www.profetier.com/

Det er vel litt langt vekk fra trådstarterens spørsmål dette her.

Men at det finnes selvmotsigelser i bibelen som det blir påstått, har troen på Gud hele tiden åpenbart mer og mer hvem Gud er når jeg leser i den. overbevisningen er der, må bare skjønne den som ser, historien i bibelen handler om veien vekk ifra Gud, og gjenopprettelsen tilbake til Gud.

Håper vi ikke volder ondt med vår tro, om noen gjør det, så er det ikke Guds vilje.

Men Gud vil gi kjærlighet til de som trenger det, og med gled vil jeg spre det glade budskap så ofte jeg kan, det vil kanskje skape strid mennesker imellom, kjærlighet vil egge synden.

2kor 5.11

Fordi vi kjenner ærefrykt for Herren, prøver vi å overbevise mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Lysmagi funker ofte bra mot forbannelser hvis det gjøres riktig, så også urtemagi. Jeg vet ikke hvor mye du kan og vet om slikt, trådstarter, men hvis du ikke kan så mye, ta kontakt med en heks og hør med ham eller henne om vedkommende kan hjelpe deg.

JEG KAN HJELPE!!!!! bare å kontakt meg på e-postadresse slettet,

har drevet me magi i 5 år nå.

Det ser ut som om d er en heks som har kastet den onde vrede på deg, /vendt det onde øyet*

E-postadresse slettet i henhold til Reglerne, om du vil være tilgjengelig, opprett en profil.

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen har mange vidundermidler fordi Gud har skapt den slik. Men det står ingenting om at de hjelper mot forbannelser.

Jes. 45,3: Jeg gir deg skatter som er skjult i mørket, og rikdommer, gjemt på hemmelige steder, for at du skal vite at jeg er Herren, Israels Gud, som har kalt deg ved navn.

Å tro på google er vel ganske vidløftig. Hva skjer når du finner to eller flere motstridende sannheter om svaret du søker?

Det står da vitterlig ingenting om at de IKKE hjelper mot forbannelser heller! Husk at til og med Gud og hans engler kan forbanne oss dødelige. Hvorfor skal da ikke dødelige kunne forbanne andre dødelige på samme måte som en prest kan tilgi? Og hvorfor skal man da ikke kunne benytte seg av guds skapelsesverker for å kvitte seg med disse dødelige forbannelsene som da selvsagt er underlagt guds krefter og nåde? Guds skapelsesverker og krefter er da sterkere enn kreftene til en hvilkensomhelst dødelig er de ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da vitterlig ingenting om at de IKKE hjelper mot forbannelser heller! Husk at til og med Gud og hans engler kan forbanne oss dødelige. Hvorfor skal da ikke dødelige kunne forbanne andre dødelige på samme måte som en prest kan tilgi? Og hvorfor skal man da ikke kunne benytte seg av guds skapelsesverker for å kvitte seg med disse dødelige forbannelsene som da selvsagt er underlagt guds krefter og nåde? Guds skapelsesverker og krefter er da sterkere enn kreftene til en hvilkensomhelst dødelig er de ikke?

Jeg tror neppe at du har en PC som har kapasitet nok til å lagre alt som kunne skrives om hva som ikke hjelper mot forbannelse, men som det ikke står noe om.

Om det var alle disse trådstarter var ute etter, har h*n mye å velge i.

Om du mener at en forbannelse er underlagt av Guds krefter, da tror jeg neppe det hjelper med en stakkars brennesle. Da bør nok vedkommende heller henvende seg til Gud direkte.

En prest kan bare tilgi for seg selv, ellers kan han bare formidle.

Det er opp til enhver selv å tilgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...