Gå til innhold

Drikker de kristne vin?


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Ja, gjør dere kristne det, drikker vin?

Eller kommer dere da til helvete, der den brennende rosebusken er? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tidligere Bruker
Ja, gjør dere kristne det, drikker vin?

Eller kommer dere da til helvete, der den brennende rosebusken er?  :forvirret:

Er Kristen og drikker gjerne vin jeg. Mener uansett om man tror eller ei at man bør drikk med måte da.

Tro det eller ei,men jeg kjenner flere prester som gjerne tar seg et glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Foreldrene mine er kristne og drikker vin. Gjorde ikke jesus vann om til vin da? Han vil folk skal drikke ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er kristen og drikker vin og spiser det jeg har lyst på. Gudstrua ligger ikke i næring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Ja, gjør dere kristne det, drikker vin?

Eller kommer dere da til helvete, der den brennende rosebusken er?  :forvirret:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne er ikke en homogen gruppe selv om det virker som noen tror det. Drikke vaner er nok like forskjellig blandt kristne som andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malina

Det står vel ikke i Bibelen at man ikke akn drikke alkohol, men at man ikke skal "drikke seg fra sans og samling"(beruset) eller noe sånt... :forvirret:

Foreldrene mine er kristne, og jeg er vel forsåvidt litt kristen selv, men kan godt drikke litt alkohol. At jeg velger å ikke drikke meg full, har ikke noe med religion å gjøre...

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan mener du man kan være "litt" kristen? :forvirret:

Mener du da at de som er "litt" kristne kommer "litt" til himmele, men må reise ned på jorden igjen fortere enn de andre som er "mer" kristne?

Hilsen forvirret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen og drikker vin (bortsett fra nå som jeg er gravid.)

Om jeg spiser normal mat er jeg mer usikker på... Det går mye i pasta, poteter, grønnsaker, kjøttkaker og div. kjøttretter, lasagne er veldig godt og om sommeren en del grilling... Er dette "normal" mat?

..

.

(Sorry, klarte bare ikke å la være.... :ironi: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Hvordan mener du man kan være "litt" kristen?  :forvirret:

Mener du da at de som er "litt" kristne kommer "litt" til himmele, men må reise ned på jorden igjen fortere enn de andre som er "mer" kristne?

Hilsen forvirret

Hehe...var en enkel og ikke gjennomtenkt formulering.

Jeg regner meg som kristen,men tenker egentlig ikke så mye på det/lever ikke et "aktivit" kristent liv på en måte. Blir litt vanskelig å forklare...

Jeg har vokst opp i en kristen familie og har liksom "alltid" regnet meg som kristen....

Men skal vi ned igjen på jorden,sa du??

:sjokkert:

Endret av Malina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hehe...var en enkel og ikke gjennomtenkt formulering.

Jeg regner meg som kristen,men tenker egentlig ikke så mye på det/lever ikke et "aktivit" kristent liv på en måte. Blir litt vanskelig å forklare...

Jeg har vokst opp i en kristen familie og har liksom "alltid" regnet meg som kristen....

Men skal vi ned igjen på jorden,sa du??

:sjokkert:

Hm...så heller ikke du kan svare på et enkelt spørsmål?

Svært mange kristne her som ikke klarer å gi svar på enkle "barne"spørsmål her...det er da litt betenkelig, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
Hm...så heller ikke du kan svare på et enkelt spørsmål?

Svært mange kristne her som ikke klarer å gi svar på enkle "barne"spørsmål her...det er da litt betenkelig, mener jeg.

:overrasket:

Var spørsmålet ditt "hvordan man kan være litt kristen"?

Svaret mitt er: Enten er man kristen eller ikke. MEN enig at min formulering "litt kristen" er dum, men skrev det istedet for å måtte begynne å forklare mye...men så kom du å spurte om hvordan man kunne være litt kristen,så måtte jeg forklare allikvel...Puh

:fred:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Ja, gjør dere kristne det, drikker vin?

Eller kommer dere da til helvete, der den brennende rosebusken er?  :forvirret:

Hvorfor skulle vi ikke drikke vin? Jeg synes ikke vin er så veldig godt, så jeg drikker ikke mye av det. Men et glass rødvin kan være godt en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Mine foreldre er kristne og drikker vin, øl, sprit, ja you name it. Jeg synes det er en misforståelse at kristne lever så mye kjipere og tørrere liv enn alle andre. Da jeg gikk på videregående var det flere avholdsfolk som begrunnet avholdenheten og sin generelle tørrpinnelivsstil med at de var kristne, noe jeg fremdeles reagerer på. Som sagt, mine foreldre er kristne og nekter seg ingen ting. Man skal ikke være helligere enn Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, ja. Mange kristne drikker vin. Med og uten alkohol. De fleste norske kristne spiser det som for oss vanlige dødelige er normal mat. Det er da noen kristne med ikke norsk bakgrunn som gjerne spiser mat som er mer typisk for sitt hjemland.

De aller fleste kristne lever helt normale liv, de er som alle oss andre og ikke hverken kjipere eller kjedeligere.

Det er som Evelina sa ikke maten og drikken som definerer en kristen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med et glass vin i skrivende stund, og jeg er da kristen. Jobber til og med i kirken, uten at det gjør meg noe kristnere enn andre. Vi drikker vin til maten på julebordene våre, vi også, men kanskje ikke like mye som på mange andre julebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Synes dette var interessant å få vite, for selv har jeg alltid trodd at kristne er prektige og aldri drikker vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er hyperkristen og personlig kristen og religiøs til tusen og jeg liker både vin og øl og gode drinker.

Jeg spiser mat også. Ikke alt. Lutefisk liker jeg ikke. Jeg tror ikke vi er skapt til å spise lutefisk og det burde vært et bud i Bibelen mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det finnes mange kristne som mener alkohol og gourmetmat er synd, med bibelen i hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

Ransak heller hva som ligger i deres eget hjerte, istedetfor å dømme andre for hva de gjør. Om troende virkelig tror, går de gjennom et liv hvor Guds Ånd lærer dem, og trøster dem, for mange har en sønderbrutt ånd, og er forferdet over hva skriften sier, som profeten Jesaja sier.

Men la oss tåle å irettesettes om vi gjør ondt mot hverandre. Spis og drikk hva dere vil og lev livet. Men om jeg skulle falle underveis, har jeg Herren til å reise meg opp igjen. Og det gir meg liv under all elendighet. Om jeg en dag skulle få en kone og barn, så sier skriften jeg skal sette Gud høyere enn dem.

Idag skjønner jeg at jeg har fått denne gaven til å elske Ham høyere, og elske min kone og barn søster, bror, mor og far høyere enn da jeg ikke elsket Gud høyere. For det trengs kjærlighet for å elske, og det har jeg fått fra Gud. Håper dere også ser hvor høyt Gud elsker dere. Joh 3.16.

Men det er opp til hver enkelt å invitere livet inn i deres dødelige legemer, og det er opp til hver enkelt å synes hva livet egenlig er.

Gud fyller meg med liv. Og håper å kunne hjelpe de som mangler livskraft. For intet har jeg fått, for intet vil jeg dele det vekk, jeg mener å ha rikdommer som hverken tyver eller mordere kan ta fra meg.

Gud velsigne dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...