Gå til innhold

Valp får nye tenner


Gjest princess123

Anbefalte innlegg

Gjest princess123

Heihei!

Jeg har en cavalier king charles spaniel tispe som er 4-5 mnd gammel, og vi har oppdaget at hun får nye tenner! hun har to rader med fortenner både oppe og nede, og de ytterste radene med tenner (5-6 tenner, som er de gamle) er helt løse. Vi så det når vi koste med henne og vi prøvde å ta forsiktig på de og da var de helt løse. Hunden har ikke vist noe tegn til at dette er plagsomt, så vi har ikke gjort noe med det. Jeg regner med at hun mister de og svelger de og at ting ordner seg selv, men så er jeg litt for at hun kan sette de i halsen og bli kvalt hvis hun mister de i søvne osv. Er det noen som vet hva jeg bør gjøre? Tennene er forresten bittesmå og de bør jo ikke være farlig for henne å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare gitt min valp tilstrekkelig med ting å tygge på. Han har mistet endel tenner allerede, og den eneste jeg har funnet er en jeksel ved matskåla hans, så jeg tror nok ikke det er noe problem å svelge noen av dem. Valper spiser jo grus og biller og egentlig alt de finner, en bitteliten tann vil nok ikke være noe problem tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De detter bare ut. Vi måtte ta ut et par på vår fordi de skal ikke være løse for lenge uten å dette ut, men se det an om de har kommet ut om 1 mnd eller sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...