Gå til innhold

Begynne å ri igjen. Er blitt allergisk...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hesetjente fra jeg var fem. Det er mange år siden jeg har ridd, tolv år. Da reagerte jeg og begynte å klø i øynene. Det var på utendørs bane. Jeg gikk på et kurs over åtte uker. Jeg har også en sterk utviklet allergi mot katt som går løs på lungene og ikke bare litt kløe i øyne og rennende nese.

Men jeg elsker jo hester fremdeles. Vil det være uansvarlig å begynne å ri? Jeg ser for meg at jeg begynner som nybegynner igjen og da vil det være på bane og det virvles opp støv. Men jeg tror det vil være bedre å ri i marka, på slette stier uten hindre i rolig tempo (skritt, trav) til å begynne med. Jeg tror ikke lårene og sitsen vil være nok trent til at også hesten vil ha det komfortabelt.

Jeg er liten, 157, og liker å se over ryggen på hesten, men jeg er for gammel til å bli med barna på kurs og ri ponnier.

Jeg bor i Oslo. Kan man få prøvetimer? Finnes det kurs /timer for voksne damer? Private timer også, men det må ikke koste for mye. Stallhjelp kan fungere, men så vet jeg ikke hvordan allergien slår ut.

Noen råd og vet dere om staller? Min nærmeste stall er Årvoll gård.



Anonymous poster hash: 52ada...b52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner mange hesteeiere som er allergiske mot hester. Du må bare medisinere deg, så går det bra :) Snakk med legen din om hva du kan gjøre, og evt medisiner du skal begynne å ta. Husk; det hjelper ikke bare ta det den ene dagen du skal ri, du må ta medisiner hver dag



Anonymous poster hash: 3ca9f...fd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Skal sjekke. Jeg kan jo bare gå ofte innom stallen for å se hvordan allergien slår ut. :)

Kjenner mange hesteeiere som er allergiske mot hester. Du må bare medisinere deg, så går det bra :) Snakk med legen din om hva du kan gjøre, og evt medisiner du skal begynne å ta. Husk; det hjelper ikke bare ta det den ene dagen du skal ri, du må ta medisiner hver dag

Anonymous poster hash: 3ca9f...fd4

Jeg vil helst unngå allergitabletter siden de gjør immunforsvaret svakt.

Ts

Anonymous poster hash: 52ada...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan finne noen som har American Curly! :)



Anonymous poster hash: ddffe...cc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Skal sjekke. Jeg kan jo bare gå ofte innom stallen for å se hvordan allergien slår ut. :)

Jeg vil helst unngå allergitabletter siden de gjør immunforsvaret svakt.

Ts

Anonymous poster hash: 52ada...b52

Nei, det gjør ikke immunforsvaret svakt. Hvis du er redd for dette må du velge hest eller ikke

Anonymous poster hash: 3ca9f...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner mange hesteeiere som er allergiske mot hester. Du må bare medisinere deg, så går det bra :) Snakk med legen din om hva du kan gjøre, og evt medisiner du skal begynne å ta. Husk; det hjelper ikke bare ta det den ene dagen du skal ri, du må ta medisiner hver dag

Anonymous poster hash: 3ca9f...fd4

Er verd et forsøk med medisiner, men det er IKKE automatikk i at det går bra. Jeg er også allergisk mot hest, og medisinene hjelper INGENTING mot hest for min del. Merker ikke forskjell. Bare jeg sitter på siden av noen som har hestehår på klærne blir jeg dårlig.

Men man vet jo ikke før man har prøvd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg du skal snakke med legen din om og ikke konsultere kvinneguiden om.

Hvor har du det i fra at allergitabletter svekker imunforsvaret?

Det har ikke jeg fått med meg verken som allergiker eller som helsearbeider.

Anonymous poster hash: e9e01...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det optimale hadde for deg hadde jo kanskje vært å være hestepasser for en hest du kan ri på tur? Er selv konkurranserytter men har støvallergi, og klarer ikke ri på bane når været er veldig tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...