Gå til innhold

Hund blir hjemme alene i knask-eller-knep-tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom nettopp på hvilken dag det er i dag og at jeg jobber seinvakt.

Har alltid bodd mer landlig til enn jeg gjør i år så regner med at det kommer noen småunger på døra i dag, uten at jeg tør å si noe for sikkert.

Hvordan forhindre at de går og ringer på hele kvelden og forstyrrer bikkja? Ville dere prøvd å henge ut en lapp som forklarte det, eller er sjansen større for et en eller annen drittunge ringer på ekstra for å terge bikkja da? Har hørt at man kan slå av utelysene hvis man ikke vil ha unger på døra?

Har aldri gått knask eller knep selv eller hatt noen på døra der jeg bodde før, så jeg aner ikke hvor gamle ungene vanligvis er og om de har med seg foreldre.



Anonymous poster hash: 41567...673
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, sorry. Innser nå at denne tråden kanskje egentlig har veldig lite med kjæledyr å gjøre, og mye mer med hus/hjem/familie/etc å gjøre. Den kan godt flyttes hvis moderator anbefaler det.



Anonymous poster hash: 41567...673
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen mulighet til å ta med deg hunden, eller at noen passer den? Ellers tror jeg kanskje jeg hadde skrudd på lyset, samt skrivd en lapp om at det er en redd hund inne, så du ønsker ikke at noen ringer på. Du kan jo og skrive at hunden er alene, men da er det jo igjen den sjansen for at noen vil terge e.l.

Anonymous poster hash: e9803...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye det at hun er redd, heldigvis. Da hadde jeg ikke kunne dratt i fra henne i kveld. Vil bare ikke at hun skal bli konstant forstyrret og sprette opp hvert kvarter for å løpe til døra og se hva som skjer. Hun sover som oftest veldig godt når jeg er på jobb. Synes det er synd hvis hun blir forstyrret i hele kveld.

Takk for svar og tips! :)



Anonymous poster hash: 41567...673
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av ringeklokken! Problem solved

Det var ikke så dumt. Skal undersøke hvordan jeg gjør det. Takk!

Anonymous poster hash: 41567...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koble ut ringeklokke, skru av utelyset og lukk de dørene du kan inn til ytterdøra. Har du naboer, får de bare finne seg i at det blir litt bjeffing når ungene skal reke på dørene.



Anonymous poster hash: 88c5f...54c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så dumt. Skal undersøke hvordan jeg gjør det. Takk!

Anonymous poster hash: 41567...673

:) Bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner problemet. Vi bor i blokk, så det går ikke an å koble ut ringeklokka. Hunden blir veldig stressa når det ringer på og vi ikke er hjemme (har opplevd å få postleveringer som har kommet før oss og de har omtrent hengt på ringeklokka, da hr han vært mye mer stressa når vi kommer hjem enn vanlig).

Glad jeg skal være hjemme, ellers tror jeg at jeg hadde fått noen til å passe ham.



Anonymous poster hash: 2c601...c54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet, at folk skal stå på pinne så til de grader for ei bikkje! Slapp av, den dør ikke, den blir ikke traumatisert, ikke dikt opp "problemer" som ikke finnes

Anonymous poster hash: dc896...de2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal henge lapp på døra med "her feires ikke halloween!"

Anonymous poster hash: a4a02...335

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet, at folk skal stå på pinne så til de grader for ei bikkje! Slapp av, den dør ikke, den blir ikke traumatisert, ikke dikt opp "problemer" som ikke finnes

Anonymous poster hash: dc896...de2

Ingen har da nevnt død eller traumer. Men hvis det tar meg 2 min å koble fra ei ringeklokke slik at bikkja ikke trenger å bli forstyrra i flere timer ikveld så kan jeg da bare gjøre det. Det er da vel ikke å "stå på pinne så til de grader". Slapp av selv.

Anonymous poster hash: 41567...673

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet, at folk skal stå på pinne så til de grader for ei bikkje! Slapp av, den dør ikke, den blir ikke traumatisert, ikke dikt opp "problemer" som ikke finnes

Anonymous poster hash: dc896...de2

Dust. 😛

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ide og skrive lapp :)

Du kan vel forhøre deg med en nabo om de kan holde et lite øye?

Om noen unger skulle ringe på mange ganger for å plage hunden så kan naboen si ifra :)

Anonymous poster hash: 2d81c...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare hunden mange av oss tenker på, men også naboer. Trenger ikke å ha en hund bjeffende på døra x antall ganger i løpet av kvelden... Hundebjeff er irriterende nok fra før av.



Anonymous poster hash: 88c5f...54c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet, at folk skal stå på pinne så til de grader for ei bikkje! Slapp av, den dør ikke, den blir ikke traumatisert, ikke dikt opp "problemer" som ikke finnes

Anonymous poster hash: dc896...de2

Idiotisk kommentar!

Anonymous poster hash: d8225...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...