Gå til innhold

Bjeffehalsbånd


MissAlba

Anbefalte innlegg

Ja, altså, syre er det i hvert fall ikke. Hallo.. Jeg ignorerer som regel anonyme brukere som slenger fra seg ukonstruktive kommentarer, men å kalle det dyremishandling er virkelig å dra den for langt. Det er ulovlig å bruke halsbånd med strøm, noe jeg godt kan forstå. Jeg kjøpte halsbåndet på en dyrebutikk på et kjøpesenter; ikke av en som solgte den fra jakka si på gata. Det er IKKE ulovlig å bruke sprayhalsbånd når eier er til stede.

Og jeg er fullstendig klar over at mental trening sliter ut hunden mer enn springing ute; det betyr ikke at en halvtimes hjernetrim før turer gjør at hun er "utslitt" før vi kommer i gang. Jeg har prøvd positiv forsterkning med kontakttrening/godbiter, sier nei og time-out når hun bjeffer, spray som lager avledende lyd, unngåelse av andre hunder, lufting utenfor "prime time" (7-9 + 16-18) og gudene vet hva annet.

Det er visst lett å hyle ut "dyremishandling" bak AB-knappen til fremmede :fnise: Derfor tar jeg ikke vedkommende seriøst heller. Ha nå i hvert fall baller nok til å skrive under eget nick og kall folk idioter da.

Sitron er faktisk en svak syre. Det irriterer luftveiene. Et bjeffehalsånd er trening basert på straff, det kan du ikke nekte for.

Har du forsøkt et hundekurs? For mange tror de trener positivt uten å egentlig skjønne hvordan de gjør det riktig.

For øvrig er man like anonym med nick, så om du ikke tar til deg tips bare fordi man vil unngå stalking, så er det ditt problem.

Anonymous poster hash: 4489d...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ulovlig å bruke halsbånd med strøm, noe jeg godt kan forstå. Jeg kjøpte halsbåndet på en dyrebutikk på et kjøpesenter; ikke av en som solgte den fra jakka si på gata. Det er IKKE ulovlig å bruke sprayhalsbånd når eier er til stede.

Kan være greit å være klar over at du lovlig får kjøpt både strømhalsbånd og pigghalsbånd over disk. (Lov å selge, lov oå kjøpe, ulovlig/regler for å bruke)

Så bare fordi du finner et bjeffehalsbånd med sitronsprut på en dyrebutikk, betyr det ikke at det ikke er et produkt som grenser til dyremisshandling (ved feil bruk).

Følg bruksanvisningen, la det være på noen uker (som du selv sa) før du slår det på, og ikke bli en av dem som kjøper refill på refill, fordi den eneste måten å få hunden til å være stille på er å ha på båndet….

Fungerer det ikke rimelig kjapt, slutt å bruk det, før du ødelegger hunden. Husk å belønne masse med godbiter og ros når hunden faktisk er stille! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å være klar over at du lovlig får kjøpt både strømhalsbånd og pigghalsbånd over disk. (Lov å selge, lov oå kjøpe, ulovlig/regler for å bruke)

Så bare fordi du finner et bjeffehalsbånd med sitronsprut på en dyrebutikk, betyr det ikke at det ikke er et produkt som grenser til dyremisshandling (ved feil bruk).

Følg bruksanvisningen, la det være på noen uker (som du selv sa) før du slår det på, og ikke bli en av dem som kjøper refill på refill, fordi den eneste måten å få hunden til å være stille på er å ha på båndet….

Fungerer det ikke rimelig kjapt, slutt å bruk det, før du ødelegger hunden. Husk å belønne masse med godbiter og ros når hunden faktisk er stille! ;)

Det selges faktisk en del ting som er ulovlige å bruke på dyr, i dyrebutikker her i landet.

Anonymous poster hash: 93a17...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med de fleste anonyme brukerne her. Jeg er sterk motstander av å straffe og bruke redskaper som skaper ubehag hos dyret ved uønsket adferd.

Ser noen uvitende mennesker bortforklarer torturen ved å rettferdiggjøre at sitronduft er jo helt harmløst. Javel, hva vet du om det er harmløst for hunden? Hunder har mye bedre luktesans enn mennesker så det er meget mulig hundet opplever dette tortur båndet som noe meget plagsomt. Og i ren frykt blir de stille. Dette er ikke dressur eller hundeoppdragelse på noen som helst slags måte.

Hvorfor vil noen plage sitt dyr ved å skremme vannet av de når de er ute å går tur? En lufte tur er de fleste hunders største gleder i hverdagen så hvorfor frata de den gleden bare fordi du som hundeeier ikke greier dressere de riktig? Det er ikke hunden som bør bli straffet fordi du ikke vet hva du driver med.

Forsåvidt så brukes lignende tortur metoder mot også mennesker i fangenskap. Hørt historier hvor mennesker har gått fra sans og samling etter at de har blitt bundet fast til et bord med en bøtte over hodet som drypper 1 liten dråpe i pannen din 1 gang hvert sekund. Etter noen timer med det her så går det lille dråpen fra å være harmløs til å bli noe som potensielt kan ødelegge psyken din å skape traumer.

Ser for meg at dette bjeffehalsbåndet kan ha lignende effekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo tullete. Det er mer dyreplageri å skrike nei om og om igjen, for DET er ubehagelig for hunden. Dessuten kommer konsekvensen til rett tid med et slikt halsbånd. Jeg har selv testet halsbåndet, og det har ikke hatt noe negativ effekt på min hund. Jeg skjønner ikke hvordan noen virkelig kan kategorisere det som dyremishandling? Ingen anklagde mamma for barnemishandling da jeg måtte bære ut søpla, den lukta var ubehagelig.

Anonymous poster hash: c3167...22d

Så du mener at Mattilssynets regler om hundehold er tullete? Lover og regler er også gjeldende for de som er uenige i dem. Du får heller kjefte på Mattilssynet hvis du er så uenig.

Dressur av hund skal skje uten straff, påføring av smerte og tvang. Du skal ikke skrike til hunden. Det er noe alle som har hund og har godt på hundeskole vet.

Jeg tror du faktisk trenger et slikt kurs selv for det virker ikke som du har særlig peiling på dressur på den måten du ordlegger deg på.

Hilsen en som har hatt hunder i 30 år og som har dressert hundene på en "myk" måte og har fått fantastisk lydige (og lykkelige) hunder som resultat.

Anonymous poster hash: 93a17...227

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være greit å være klar over at du lovlig får kjøpt både strømhalsbånd og pigghalsbånd over disk. (Lov å selge, lov oå kjøpe, ulovlig/regler for å bruke)

Så bare fordi du finner et bjeffehalsbånd med sitronsprut på en dyrebutikk, betyr det ikke at det ikke er et produkt som grenser til dyremisshandling (ved feil bruk).

Følg bruksanvisningen, la det være på noen uker (som du selv sa) før du slår det på, og ikke bli en av dem som kjøper refill på refill, fordi den eneste måten å få hunden til å være stille på er å ha på båndet….

Fungerer det ikke rimelig kjapt, slutt å bruk det, før du ødelegger hunden. Husk å belønne masse med godbiter og ros når hunden faktisk er stille! ;)

Så du innrømmer at et slikt halsbånd kan ødelegge hunden? (Siste avsnittet ditt). Likevel så anbefaler du det... Man kan ikke trene både med belønning og straff, fordi frykten for straff alltid vil overskygge gleden ved belønning.

Anonymous poster hash: 4489d...972

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du innrømmer at et slikt halsbånd kan ødelegge hunden? (Siste avsnittet ditt). Likevel så anbefaler du det... Man kan ikke trene både med belønning og straff, fordi frykten for straff alltid vil overskygge gleden ved belønning.

Anonymous poster hash: 4489d...972

Hvor står det at jeg anbefaler det?

Så mange harde og frekke kommentarer som folk lirer av seg her, så skulle det ikke forundre meg om hun ikke hører på noen av dere. Derfor gir jeg henne råd i tilfelle hun velger å bruke halsbåndet likevel.

Red: Kan legge til at jeg aldri ville brukt et slikt halsbånd selv, og jeg har 2 bjeffere.

Endret av hundemamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler først og fremst et passeringskurs! Det vil hjelpe masse. Ikke finn på å bruke bjeffehalsbånd, det er både ulovlig og ubehagelig, og fjerner ikke årsaken til problemet.

Hunden skal ikke med hensikt påføres frykt, skade eller unødige påkjenninger eller belastninger under trening (jf. § 26).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at jeg anbefaler det?

Så mange harde og frekke kommentarer som folk lirer av seg her, så skulle det ikke forundre meg om hun ikke hører på noen av dere. Derfor gir jeg henne råd i tilfelle hun velger å bruke halsbåndet likevel.

Red: Kan legge til at jeg aldri ville brukt et slikt halsbånd selv, og jeg har 2 bjeffere.

Det står da svart på hvitt i den forrige kommentaren din.

Det var da en ganske saklig innvending jeg hadde mot at du anbefalte noe som du samtidig sa ødelegger hunden.

Jeg synes forøvrig TS er den mest frekke og usaklige her, som ikke kan argumentere saklig, men går til angrep på at noen er anonyme.

Anonymous poster hash: 4489d...972

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står da svart på hvitt i den forrige kommentaren din.

Det var da en ganske saklig innvending jeg hadde mot at du anbefalte noe som du samtidig sa ødelegger hunden.

Jeg synes forøvrig TS er den mest frekke og usaklige her, som ikke kan argumentere saklig, men går til angrep på at noen er anonyme.

Anonymous poster hash: 4489d...972

Hvor står det "Jeg anbefaler bjeffehalsbånd" ??

Jeg kunne godt skrevet tydeligere at jeg IKKE anbefaler det, det kan du ha rett i, men jeg har da aldeles ikke skrevet at jeg anbefaler bjeffehalsbånd??

Regner med at hun kommer til å bruke det uansett, siden hun allerede har kastet tusenlapper ut vinduet med å kjøpe det, så da ga jeg henne SAKLIGE råd, så hun kanskje tenker seg om før hun går for langt i bruken av det...

Helt normalt av TS å gå til motangrep når så mange er i mot henne. Hun vet ikke bedre, derfor er det ikke et sjakktrekk å stemple henne som DYREMISSHANDLER. Det får folk bare til å stemple dere tilbake som hysteriske og fanatiske. Og dermed ikke høre på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt for noen kverulanter det er her på KG. Jeg stilte et enkelt spørsmål, og det ender opp med at jeg blir kalt dyremishandler? Øhh, jeg har ikke engang slått apparatet PÅ. Jeg setter imidlertid stor pris på tilbakemeldinger som går i ANDRE tips (kurs, trening etc.), så takk til dere. Jeg har tatt det til meg og kontaktet hundetrener.

Grunnen til at jeg "angriper" AB'ere er at de er frekke og krasse i svarene sine siden de er anonyme. Et nick er ikke like anonymt. Jeg har møtt MANGE hundeeiere de to siste dagene hvor hunden min har hatt bjeffehalsbåndet på og ingen har sagt noe negativt om det (og de vet ikke at det har vært avslått). Kanskje dere snakker slik til andre mennesker IRL hvis de tar valg dere er uenig i? Trodde ikke det nei :danse:

Det kommer alltid til å være forskjellige meninger om saker, men vær så vennlig og hold dere saklig og behold folkeskikken selv om dere er uenige i hva andre gjør. Det å regelrett rakke ned på andre brukere bak AB er direkte ufint og sier mer om dere enn det gjør om meg og min hund. KG i et nøtteskall altså :fnise:

Ha en fin kveld, alle sammen :-)

Klem fra MissAlba og en trygg og lykkelig vofs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor står det "Jeg anbefaler bjeffehalsbånd" ??

Jeg kunne godt skrevet tydeligere at jeg IKKE anbefaler det, det kan du ha rett i, men jeg har da aldeles ikke skrevet at jeg anbefaler bjeffehalsbånd??

Regner med at hun kommer til å bruke det uansett, siden hun allerede har kastet tusenlapper ut vinduet med å kjøpe det, så da ga jeg henne SAKLIGE råd, så hun kanskje tenker seg om før hun går for langt i bruken av det...

Helt normalt av TS å gå til motangrep når så mange er i mot henne. Hun vet ikke bedre, derfor er det ikke et sjakktrekk å stemple henne som DYREMISSHANDLER. Det får folk bare til å stemple dere tilbake som hysteriske og fanatiske. Og dermed ikke høre på dere.

Den kostet 999,-, og ingenting jeg ikke har råd til å bruke på snupsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Groupon

Jeg setter meg ned å forer på med godbiter når det kommer folk og hunder forbi, holdt på i 14 dager nå og i dag har hun passert uten at jeg har satt meg ned og stoppet opp- ga hun godbit men i fart.. Det tar tid men er absolutt verdt det! Blås i straff- gå for godis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt for noen kverulanter det er her på KG. Jeg stilte et enkelt spørsmål, og det ender opp med at jeg blir kalt dyremishandler? Øhh, jeg har ikke engang slått apparatet PÅ. Jeg setter imidlertid stor pris på tilbakemeldinger som går i ANDRE tips (kurs, trening etc.), så takk til dere. Jeg har tatt det til meg og kontaktet hundetrener.

Grunnen til at jeg "angriper" AB'ere er at de er frekke og krasse i svarene sine siden de er anonyme. Et nick er ikke like anonymt. Jeg har møtt MANGE hundeeiere de to siste dagene hvor hunden min har hatt bjeffehalsbåndet på og ingen har sagt noe negativt om det (og de vet ikke at det har vært avslått). Kanskje dere snakker slik til andre mennesker IRL hvis de tar valg dere er uenig i? Trodde ikke det nei :danse:

Det kommer alltid til å være forskjellige meninger om saker, men vær så vennlig og hold dere saklig og behold folkeskikken selv om dere er uenige i hva andre gjør. Det å regelrett rakke ned på andre brukere bak AB er direkte ufint og sier mer om dere enn det gjør om meg og min hund. KG i et nøtteskall altså :fnise:

Ha en fin kveld, alle sammen :-)

Klem fra MissAlba og en trygg og lykkelig vofs :)

Vi sier jo bare til deg at bruk av bjeffehalsbånd er forbudt og det bør du godta.

Anonymous poster hash: 93a17...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AB eller ikke- dyreforumet her inne er det ikke nødvendig å lage en tråd! Du ender opp som en dyremishandler og det som verre er- still heller spørsmålene på canis.no eller andre forum hvor det er mer oppegående folk med erfaring med hund- just saying! Den søteste tråd du oppretter her inne- du sitter igjen med svarteper og er verdens mest udugelige dyreeier! En liten digresjon...

Anonymous poster hash: 01485...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte var at hun kanskje er overiverig fordi hun har mye energi på lager... Hvor ofte, langt, lenge går dere på tur? :)



Anonymous poster hash: bfc88...89f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, minner meg om den forrige eieren til hunden min.

Etter å ha stått og ropt "NEI" hver gang hunden bjeffet så det ble verre. Hvorfor? Fordi du bjeffer med hunden, den forstår ikke det ordet sett i den sammenhengingen, den hører bare flere som kjefter på samme måte. Man kan få hunden til å holde kjeft der og da, men det vil aldri hjelpe i det lengre løp. Det er like dumt som å se folk straffe hundene sine for noe de selv har gjort feil, og gjerne ti sekunder etterpå. Den eneste måten å lære hunden å ikke bjeffe er å forstå atferden og hvorfor den reagerer slik den gjør. Man må gå i roten, det nytter ikke med quickfix.

Sitronhalsbåndet jeg fikk med hunden gikk rett i søpla, det er et hjelpemiddel veldig kunnskapsløse hundeeiere bruker uten å forstå hundepsykologi. Det samme gjelder alle hjelpemidler som påfører hunden ubehag, stress og, eller smerte. Da har man gått glipp av elementær kunnskap.



Anonymous poster hash: 26c41...85d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB eller ikke- dyreforumet her inne er det ikke nødvendig å lage en tråd! Du ender opp som en dyremishandler og det som verre er- still heller spørsmålene på canis.no eller andre forum hvor det er mer oppegående folk med erfaring med hund- just saying! Den søteste tråd du oppretter her inne- du sitter igjen med svarteper og er verdens mest udugelige dyreeier! En liten digresjon...

Anonymous poster hash: 01485...8a0

Jepp, og man blir ilagt egenskaper og handlinger som ikke forekommer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...