Gå til innhold

Hvordan er det å få en hund nr 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min første hund er nå voksen, kjempekjekk kar, men han passer ikke helt inn i interessene mine (agility og lydighet), men vi går masse skogsturer og koser oss sammen. Jeg har så smått begynt å tenke på en hund nr to, vet hvilken rase og denslags, men lurer på hvordan det blir å ha to hunder istedenfor bare en.

Hvordan var deres overgang fra en hund til to? Jeg tenker jeg må få meg en valp, hvordan blir valpeoppdragelsen når man har en hund til? Må man gå seperate turer og sånn?

Fortell gjerne :)



Anonymous poster hash: 0cadf...d13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sjelden kun en hund, trives best med 2. Men klart vi begynner jo med en hund og så kommer den andre senere. Fordelen med voksen hund og valp er at den voksne , dersom det er en stabil hund, kan gi god hjelp med opplæring osv, ja kort sagt hjelpe til med oppdragelsen. Men klart at det er mer arbeid med kun en hund. Bakdelen med å ha 2 er at de blir veldig avhengog av hverandre, så lær valpen til å være alene mens du tar med andre ut osv.

Det er bra å gå separate turer men jeg gjør begge deler.

Her ser vi at hundene har stor glede av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sjelden kun en hund, trives best med 2. Men klart vi begynner jo med en hund og så kommer den andre senere. Fordelen med voksen hund og valp er at den voksne , dersom det er en stabil hund, kan gi god hjelp med opplæring osv, ja kort sagt hjelpe til med oppdragelsen. Men klart at det er mer arbeid med kun en hund. Bakdelen med å ha 2 er at de blir veldig avhengog av hverandre, så lær valpen til å være alene mens du tar med andre ut osv.

Det er bra å gå separate turer men jeg gjør begge deler.

Her ser vi at hundene har stor glede av hverandre.

Nå ble jeg nysgjerrig. Overlapper de ikke hverandre? Det høres ut som dere flere ganger ikke har hatt hund, og så skaffer hund nr 1 og deretter nr 2. Så blir de borte da? Og så begynner man på nytt? Hørtes bare lkitt rart ut om dette har skjedd flere ganger. Da er man ikke ung for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 373b9...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig. Overlapper de ikke hverandre? Det høres ut som dere flere ganger ikke har hatt hund, og så skaffer hund nr 1 og deretter nr 2. Så blir de borte da? Og så begynner man på nytt? Hørtes bare lkitt rart ut om dette har skjedd flere ganger. Da er man ikke ung for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 373b9...5d3

Ja jeg ser at dette kan komme litt feil ut, og at det er en kast og bruk mentalitet.

Men det jeg mente er at vi har alltid så lenge jeg kan huske vært fosterhjem for hunder, og da ofte voksne og valper om hverandre. Jeg har også vokst opp i et hjem hvor vi var fosterhjem for hunder, samt at mamma var og er svært aktiv innen for dyrebeskyttelsen, og er midlertidig hjem . Men vi har jo og egne hunder, våre hunder er i dag 9,5 år og 2 år. Men vi har også tatt i mot gamle hunder som ikke levde så lenge dessverre. De var 9, 11 13 år gamle

Så det er forklaringen.

Vi har på det meste hatt 7 hunder her, unge, gamle, valper, pensjonister

Endret av trøtt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...