Gå til innhold

Introduksjon av to katter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går hentet vi en 5 mnd gammel sterilisert liten katt. Fra før har vi en nesten 2 år gammel sterilisert katt.

Jeg vet det ikke har gått lang tid, men jeg lurer på hvordan vi kan gjøre det bedre. Den lille er vant til å være sosial med andre katter, og har vokst opp med flere andre katter. Vår katt er mer egen og er ikke venn med så mange katter.

Hun lille går typisk bort til den voksne og snuser på nesa, som den voksne godtar. Prøver hun noe mer (snuse på sidene hennes eller rumpa), så knurrer/freser/angriper den voksne. Den lille utforsker, den voksne følger etter. De kan ligge en meter unna hverandre og være nesten avslappet, men ikke nærmere. Den voksne slapper ikke av så lenge den lille er i rommet.

Den voksne oppfører seg som normalt så fort den lille er ute av rommet, så til nå har den lille vært litt på kjøkkenet (mat + vann + dokasse).

Regner med vi bare må ta tiden til hjelp, men er det noe jeg kan gjøre annerledes?



Anonymous poster hash: 47edf...031
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi dem tid og rom, så skal det nok gå seg til i løpet av noen dager :)



Anonymous poster hash: 24a81...b43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som dette går over all forventning. La dem ordne opp seg i mellom og gi begge like mye kos og oppmerksomhet, så finner de en rangordning seg i mellom.

For å ha noe å sammenligne med;

Vi fikk minstemann i hus i mai i fjor, han var 12 uker, gamlepus var ca ti år. De krangler fortsatt så pelsen fyker innimellom, men det er mer fred enn krig mellom dem nå enn det var for bare et halvt år siden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...