Gå til innhold

Hva f... Beinet stikker ut av halen på pus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sitrondrops

En katt på 8 uker som er født ute og ikke har hatt kontakt med mennesker får man ikke tak i uten videre.

Tipper en uansvarlig eier har dumpet katten når han fant ut at den hadde en skade.

Det skjer ofte, dessverre.

ja, det tenkte jeg ikke på, huff :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En katt på 8 uker som er født ute og ikke har hatt kontakt med mennesker får man ikke tak i uten videre.

Tipper en uansvarlig eier har dumpet katten når han fant ut at den hadde en skade.

Det skjer ofte, dessverre.

Dette tenker jeg også dessverre :( syns det er flere ting som tyder på at det er slik det er. Men den har hatt mye å gjøre med mennesker, det merkes godt :)

Igjen, takk for mange og utrolig koselige svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Blir så glad og rørt og får mer tro på menneskeheten igjen når jeg leser om mennesker som fortsatt stiller opp for de svakeste. <3 Så flott at du bryr deg, Ts. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Takk for alle svar og for rådet om dyrebeskyttelsen, det hadde jeg ikke kommet på selv. Har sendt de Mail uten å få svar enda, men pus var hos dyrlegen i dag. Det var beinet som stakk ut ja, og det var noe betennelse i halen. Det ble derfor amputasjon av øverste ledd på halen, hun opereres i dette øyeblikk. Operasjon kommer på 1300 så styrer nok ikke mer med dyrebeskyttelsen, det kan jeg fint betale selv :) og pus blir værende hos oss foreløpig.

Hun ble antatt av dyrlegen å være rundt 8 uker, så jeg stiller meg litt halvhjertet til å lete etter eier... Hva mener dere? Hun kan umulig ha vært borte lenge nok til at evt eier ikke ville visst om at hun var skadet! Det er ikke en ny skade, da alt bløtvev var borte... Har de ignorert det da liksom, eller kan hun være dumpet? Skulle jo strengt tatt vært hjemme med moren fortsatt!

Bare en liten tass med andre ord.

Sa vetrinæren noe om hvorvidt hun var mager? For en slik liten en er ikke i stand til å jakte for føden, og å tusle rundt ute uten mat tærer fort på det lille 'kattungefettet' hun eventuelt skulle hatt.

Den skaden har vært der rimelig lenge ja....

Du kan jo selvsagt legge inn en annonse på Dyrebar, - liksom for å ha gjort det og for å døyve din egen samvittighet, men jeg er nok noe tvilende til at du får en henrykt og gråtende eier som henvender seg.

I klartekst har du reddet et lite liv fra en meget smertefull og uhyggelig langsom død, - det var kanskje vetrinæren så snill å fortelle deg også?

Jeg vet at jeg helt ærlig hadde hatt store problemer med å gi den lille tassen tilbake til noen som ikke klarte overbevise meg fullstendig om at de var helt og holdent upartiske i dette forløpet.

Ja, hun burde jo vært hos kattemor, - men der kan kanskje DB eller tilsvarende, Kattens Vern eller noen av de andre frittstående, frivillige være til hjelp?

- dersom det finnes en kattemor med et kull på ca 7-8 uker så kanskje det kan være en plass å hospitere?

Ellers må man bare tenke som følger: I gamle dager (du skal ikke lenger tilbake enn sånn ca 10 år) så ble kattunger gitt bort ved 8 ukers alder, og i dag vet amn at det ikke var optimalt på noe vis, men det ble jo familiekatter av de fleste av dem alikevel, så slik sett ser jeg ingen betenkeligheter med at du beholder henne med deg.

Gratulerer med en liten pusefrøken, og et dypt bukk for medfølelse med den lille :dagens-rose:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk flott gjort TS!!! Hadde alle vært som deg ville jeg ønsket at jeg ble født som katt i mitt neste liv! :)

Jeg hadde ville lagt ut bilde på Dyrebar.no, og hvis ingen responderte på det hadde jeg beholdt. At den er skeptisk til andre dyr i huset vil mest sannsynlig gå over, den er så ung enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et fantastisk menneske!

Nå som du allerede er i kontakt med dyrebeskyttelsen, vet jeg også at de kan hjelpe med eventuell omplassering/fosterhjem. De aller fleste har jo også en facebookside der de kan legge ut annonse.



Anonymous poster hash: b2ce8...c63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SunflowerPenguin

Alltid sá rórendes á se mennesker som tar godt vare pá dyr. Jeg kan se pá episoder av The Dog Whisperer og á sitte á gráte nár hunder fár den hjelpen de trenger. ;-) Jeg gráter med all slags "Happy Endings" med dyr generelt, gráter sjólvsagt ogsá nár det er trist, hehe... Men du skjónner vel poenget mitt? ;-)

Jeg tenkte pá at det finnes ogsá de som fár kattunger som eierne ikke klarer á gi bort, og kanskje de da dumper kattungene ute? Det har ogsá vaert eiere som har drept kattunger som de ikke kunne gi bort, alltid sá trist nár dette skjer. Jeg háper at denne kattungen vil fá seg et godt hjem, om dere beholder den eller finner andre som kan ha den. :-)

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepus- hun kommenterte ikke på at hun var mager, men hun sa hun virka kvikk og tydelig hadde et hjem. Det ser jo vi også på oppførselen hennes, at hun har god erfaring med mennesker. Det er jo ikke lett å vite om man skal ta inn en katt som virker til å ha gått seg vill, for får den mat og kos blir den jo gjerne værende, selv om det hadde fantes en mulighet for at den hadde funnet veien hjem igjen. Alderen hennes og skaden tatt i betraktning er jeg likevel helt sikker på at vi gjorde det rette ved å ta henne inn. Og hun er tynn, det ser jeg jo selv, og ikke minst kjenner. Har en sunn og frisk pus fra før å sammenligne med, så ikke i tvil om at det er en stund siden mini hadde fått mat.

Oppdatering- kjøpt whiskas junk-food til å blande medisinen i og det gikk ned på høykant. Kragen sitter godt på og hun virker ikke irritert over den, selv om den er veldig i veien. Finner seg mer og mer til rette og er blitt mer leken.

Og hun blir hos oss 😃 diskuterte det med mannen og han sa- siden hun valgte oss så må vi jo ha henne 💜

Fikk forresten et koselig svar fra dyrebeskyttelsen, og de kunne gjerne hjelpe med veterinærutgifter og sånt hvis vi ville være fosterhjem. Nå ordnet det seg jo, men godt å se at det fins ressurser til dyr i nød :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra pus blir hos dere! :D Eller så kunne pus ha kommet hitt. <3 men bare bra at den har fptt et hjem nå og blir så glad når jeg ser hvordan du tok deg av pus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at lille minipus har fått det godt, du er snill du :hug: Skulle ønske det var mange-mange slike som deg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Sá flott at den vil bli hos dere. Önsker dere alt det beste med Lillepus! Kos dere med ny katt i hjemmet. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobbet TS. Gratulerer til både deg og pus! :laugh: Hurra!



Anonymous poster hash: a282c...7df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...