Gå til innhold

Går du på selvutviklings eventer/foredrag?


Nettinettet

Anbefalte innlegg

10 Januar var jeg i London på LIVE eventet til Mentoren min Matthew Hussey. 1200 kvinner hadde satt av dagen sin for å lære om hvordan de kan få drømmemannen. I 7 timer fikk de tips til hvordan få kontakt med menn i hverdagen, hvordan invitere noen på date uten at det blir pinlig, hva de kan gjøre for å øke sin verdi etc.

Her har jeg filmet stemningen når han dro 1200 kvinner ut av komforsonen:

Det virket som om det var en mye større åpenhet rundt datinghjelp der borte enn her hjemme. Det var ingen som rynket på nesen når jeg sa hva jeg jobbet med, og de fleste fikk med seg det de kunne av selvutvikling og datinghjelp for å finne den store kjærligheten.

Jeg vet at f.eks Elevate jevnlig inviterer selvutviklere til å holde foredrag rundt om i Landet vårt, og det er også en del coacher/rådgivere som holder webinar om forskjellige temaer, helt gratis.

Går du på slike? Eventuelt hvorfor, eller hvorfor ikke?

Endret av Nettinettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tror ikke det har så mye for seg. Motiverer kanskje der og da, og en kort stund etterpå, men så glemmer man det. Jeg tror det varer mye lengre hvis man selv setter seg ned og lager sin egen plan for ting, kontra det å bare følge noen andres ord.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke det har så mye for seg. Motiverer kanskje der og da, og en kort stund etterpå, men så glemmer man det. Jeg tror det varer mye lengre hvis man selv setter seg ned og lager sin egen plan for ting, kontra det å bare følge noen andres ord.

Hva med alle menneskene man treffer via slike sammenkomster? Jeg har skapt meg et helt nytt nettverk fordi jeg har deltatt på masse eventer og kommet i snakk med noen der. Halleluja stemningen bryr jeg meg ikke så mye om, for den forsvinner som du sier etter en stund, men jeg har fått mange gode tips som har hjulpet meg komme meg videre i livet.

Mange her inne klager jo over å ikke ha nettverk eller å ikke treffe noen utenom på byen. Å delta på slike sosiale sammenkomster er jo genialt for dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Nå har jeg ikke behov for det, men synes generelt slike ting blir mye blabla og lite konkret som man faktisk kan anvende etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke behov for det, men synes generelt slike ting blir mye blabla og lite konkret som man faktisk kan anvende etterpå.

Ja det er ofte mye bla bla og ting de fleste er klar over, men jeg har blitt veldig positivt overrasket over ting jeg har snappet opp også. Har liksom vært verdt de timene bare for de små tingene. Og så skjer det så mange positive ting pga små ting også. Som at du kommer i snakk med en som plutselig bidrar til at noe skjer i jobbsammenheng eller sosialt sett. Har fått så mange muligheter og nye dører som har åpnet seg pga slike eventer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har en iver etter å dra på slike selvutviklingskurs. Seneste var noe nlp-greier ei kjærring hadde betalt 20.000 kr for.. Hun mener hun har forandret seg en hel masse, men utenpå er det i hvertfall null forandring. Syntes det blir for mye kvakksalveri.

Anonymous poster hash: 45020...def

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om flere som har en iver etter å dra på slike selvutviklingskurs. Seneste var noe nlp-greier ei kjærring hadde betalt 20.000 kr for.. Hun mener hun har forandret seg en hel masse, men utenpå er det i hvertfall null forandring. Syntes det blir for mye kvakksalveri.

Anonymous poster hash: 45020...def

Nå snakker ikke jeg om NLP utdanninger og sånne ting. Gå inn på http://www.elevate.noså ser du litt hva slags foredrag de tilbyr. Du får tips om ryddigere økonomi, hvordan få bedre hukommelse, hvordan komme i kontakt med mennesker på nye måter, hvordan drite i janteloven, osv

Det samme kan man også gjøre på nettet. Jeg har alltid vært en rotekopp, men så kom jeg over et ryddekurs. I "reklame" webinaret til dette ryddekurset fikk jeg den motivasjonen og noen tips jeg trengte for å sette i gang her hjemme.

Ganske genialt spør du meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du klart å huke inn en mann etter kurset? Så du kan si om det virker?



Anonymous poster hash: 185d6...6a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du klart å huke inn en mann etter kurset? Så du kan si om det virker?

Anonymous poster hash: 185d6...6a1

Absolutt! Etter at jeg tok kurset til Matthew Hussey for 5 år siden har datinglivet mitt forandret seg totalt. For det første dumpet jeg han jeg var samboer med fordi jeg innså at jeg lot meg selv bli behandlet dårlig. Og så har det også forandret måten jeg treffer menn på. Før traff jeg menn via nettdatingsider i hovedsak, fordi der kunne man være mer frempå. Nå møter jeg menn via helt daglige gjøremål, eller fordi de har lagt merke til meg et eller annet sted og tar kontakt for å høre om jeg vil gå på date.

Jeg vil ikke bare gi Matthew cred, for input fra andre coacher og rådgivere har også gjort meg mer bevisst på ting ved meg selv. For meg har det å lytte til andre med erfaring og kunnskap endret livet mitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er bortkastede penger. Jeg klarer fint å finne gratis materiell om forbedringspunktene mine og nettverket mitt øker stadig gjennom fritidsaktiviteter. Er glad jeg ikke er en sånn som følger enhver sjarmerende kvakksalver som er ute etter pengene mine. Er omtrent som å bruke penger på synske medier.

Anonymous poster hash: ef8bf...712

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Jeg har ikke deltatt på noe, men jeg er ute etter å utvikle meg som menneske. Det er alltid forbedringspotensiale.

Er åpen for innspill :)

Men, hva jobber du med? Det har ikke jeg fått med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott om det funker for noen, men for meg føles det litt som massepsykologi. Det føles awesome der og da, litt som en kul rockekonsert hvor man er et felleskap som deler noe spesielt. Også føler man seg ovenpå og full av endorfiner i det man går ut derfra, føler at dette har vært helt fantastisk og åpnet øynene for så mye - og uka etterpå er det glemt og man er tilbake i de vanene man var.

Det er ikke noe jeg ønsker å bruke tid og penger på, men flott om andre får noe mer ut av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke så ivrig, så for meg ville det blitt altfor overveldende. Men dersom man er i det rette humøret, tror jeg nok jeg kunne sett på noen videoer av han der Matthew. Jeg har andre ting jeg må ordne opp i med meg selv før jeg kan begi meg ut på datingarenaen. Håper ikke det tar altfor lang tid.... Sukk.



Anonymous poster hash: 61233...30e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er bortkastede penger. Jeg klarer fint å finne gratis materiell om forbedringspunktene mine og nettverket mitt øker stadig gjennom fritidsaktiviteter. Er glad jeg ikke er en sånn som følger enhver sjarmerende kvakksalver som er ute etter pengene mine. Er omtrent som å bruke penger på synske medier.

Anonymous poster hash: ef8bf...712

Ingen av de foredragene jeg var på i fjor kostet penger. Eventet til Matthew kostet 25 pund. Ikke ille pris synes jeg for 7 timer med verdens mest annerkjente Datingrådgiver :)

Men så lenge man gjør som deg trenger man ikke dette, det er jeg helt enig med deg i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med selvutvikling eller mental trening som jeg kaller det. Drar dessverre ikke på foredrag eller eventer men leser og studerer dette på egenhånd. Bruker tid på å finne mine verdier og bevisstgjøre meg selv. Studere andre mennesker og hvordan sosial intelligens fungerer. Jobber med å miste hemninger, ta sjangser og bruke 85 åringen i meg.

David Wygant er forresten et navn å bemerke seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke deltatt på noe, men jeg er ute etter å utvikle meg som menneske. Det er alltid forbedringspotensiale.

Er åpen for innspill :)

Men, hva jobber du med? Det har ikke jeg fått med meg

Hvis du googler det du sliter med sammen med ordet webinar kommer det ofte opp forskjellige webinar som skal være om det tema. De er gratis og av forskjellige coacher, rådgivere osv. Noen har noen bra tisp, andre snakker mye piss. Finner du noen du føler har noe å tilby så begynner du å følge dem litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg driver med selvutvikling eller mental trening som jeg kaller det. Drar dessverre ikke på foredrag eller eventer men leser og studerer dette på egenhånd. Bruker tid på å finne mine verdier og bevisstgjøre meg selv. Studere andre mennesker og hvordan sosial intelligens fungerer. Jobber med å miste hemninger, ta sjangser og bruke 85 åringen i meg.

David Wygant er forresten et navn å bemerke seg.

Det er han som Patti har begynt å bruke i showet sitt ikke sant? Har ikke sett så mye til han, men jeg må innrømme at jeg blir skeptisk når noen kaller seg for image-maker! Jeg liker de som er for at man skal være den man trives med å være, og være ekte. Ikke skape seg et image for å få noen til å falle for en. Jeg er for fremheving av gode verdier og gode egenskaper, men ikke å late som. (vet jo ikke om det er det han driver med da.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på unique mind kurs. Det er selvutvikling. Har ikke noe med dating og gjøre. Men man kan jo bruke det til hva man ønsker å bedre og forandre i livet sitt.

Dessverre er det sånn, at man glemmer å bruke det en stund etter kurset. Har tatt kurset 3 ganger. Første gang ble jeg frisk av en sykdom og gikk fra en mann jeg ikke hadde det bra med. Andre gang møtte jeg mitt livs kjærlighet, dessverre varte det bare i 2 år. tredje gang skjedde egentlig ikke så mye, men det var den gangen jeg jobbet minst med det i ettertid og.

Og jeg vet det virker bare jeg bruker det, så er så rart at man velger og ikke bruke det.



Anonymous poster hash: 3747d...d2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på unique mind kurs. Det er selvutvikling. Har ikke noe med dating og gjøre. Men man kan jo bruke det til hva man ønsker å bedre og forandre i livet sitt.

Dessverre er det sånn, at man glemmer å bruke det en stund etter kurset. Har tatt kurset 3 ganger. Første gang ble jeg frisk av en sykdom og gikk fra en mann jeg ikke hadde det bra med. Andre gang møtte jeg mitt livs kjærlighet, dessverre varte det bare i 2 år. tredje gang skjedde egentlig ikke så mye, men det var den gangen jeg jobbet minst med det i ettertid og.

Og jeg vet det virker bare jeg bruker det, så er så rart at man velger og ikke bruke det.

Anonymous poster hash: 3747d...d2d

Dette var interessant! Må google litt å se hva det dreier seg om. Jeg er nok mer for ting som får oss til å skape endring med automatikk, altså at det blir til en ny væremåte og ikke noe man må hente frem for å få effekt.

Som dere skjønner er jeg veldig for selvutvikling men veldig skeptisk til bransjen generelt. De fleste er ute etter å tjene penger på sårbare mennesker. Samtidig er det noen som virkelig har noen gode tips man kan benytte, eller som virkelig skaper endring der det er behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var interessant! Må google litt å se hva det dreier seg om. Jeg er nok mer for ting som får oss til å skape endring med automatikk, altså at det blir til en ny væremåte og ikke noe man må hente frem for å få effekt.

Som dere skjønner er jeg veldig for selvutvikling men veldig skeptisk til bransjen generelt. De fleste er ute etter å tjene penger på sårbare mennesker. Samtidig er det noen som virkelig har noen gode tips man kan benytte, eller som virkelig skaper endring der det er behov.

Nå er jeg jo fortsatt frisk, det jobbet jeg bare med etter første kurset. Så har jeg aldri jobbet med det igjen. Og jeg har jo lært mye av hva jeg ser etter i et forhold, at jeg faktisk har det mye bedre som singel enn i et dårlig forhold. Så jeg har jo utviklet meg, og lært mye av kursene. Og det forsvinner jo ikke. Men det dukker jo opp nye problemer, eller ting man ikke har jobbet med. For det er jo ikke bare en quick fiks så er man ferdig utviklet, det er jo noe man fortsetter å jobbe med.

Jeg har jo og satt meg på skolebenken igjen, og føler jeg er 100% på rett vei, at dette er det beste valget jeg har tatt. Men har selvfølgelig mer å jobbe med.

Anonymous poster hash: 3747d...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...