Gå til innhold

..


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må ofte vise leg når jeg kjøper øl, og det er morsomt å se ansiktene til de ansatte når de ser min faktiske alder.

Her om dagen var det en jente som var maks 20 (med mindre hun også så ung ut), som spurte meg om leg, og da smilte jeg godt da hun sa "Oi" når hun så alderen min..

Det er jo bare morsomt, for de fleste mener at jeg holder meg godt, og jeg er klar over at jeg har et babyface. Og jeg føler at selv 16-åringer kan se eldre ut enn meg!

Er det noen andre som har det på samme viset?

Ja, jeg har det på samme viset

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje folk burde begynne å røyke? Da ser man fort gammel ut. Eller sole seg til man blir brent.



Anonymous poster hash: f49a0...d54
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2015 den 17.56, chisandra skrev:

 

Endret av mann_86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de skal spørre hvis du ser ut som om du kan være under 25, da. Så hun syns ikke nødvendigvis du så ut som om du var 18. Jeg er 27, og ble for første gang ikke spurt om leg på polet i går. Ser tydeligvis ikke ung ut lenger, jeg :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nærmer meg også 30 og blir fremdeles spurt om leg. Selv om det bare ser ut som jeg er under 25 kan jeg liksom ikke klage :laugh: Men jeg har selv sittet masse i kasse, og det er virkelig vanskelig å gjette alder ass.



Anonymous poster hash: 4998f...ab9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er dødsirriterende når de spør om legitimasjon! Jobber slik at jeg ikke går med id på meg, og kan dermed aldri kjøpe en flaske vin på vei hjem fra jobb. Det er ganske tåpelig når en er 28.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinmonopolet har jo blitt fullstendig hysteriske. Nå må de spørre folk om de er over 30!! Jeg måtte vise leg der for noen uker siden selv om jeg ser godt voksen ut, og hver gang nå blir jeg spurt "Du er over 30 ja?". Sist kommenterte jeg noe ala "Med den HMS-utviklingen her må vel alle under 40 vise leg om noen år."

Det ironiske er at jeg kjøpte vin på polet og øl på butikken når jeg var 16 uten å få disse spørsmålene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinmonopolet har jo blitt fullstendig hysteriske. Nå må de spørre folk om de er over 30!! Jeg måtte vise leg der for noen uker siden selv om jeg ser godt voksen ut, og hver gang nå blir jeg spurt "Du er over 30 ja?". Sist kommenterte jeg noe ala "Med den HMS-utviklingen her må vel alle under 40 vise leg om noen år."

Det ironiske er at jeg kjøpte vin på polet og øl på butikken når jeg var 16 uten å få disse spørsmålene.

Først ble jeg skikkelig lei meg for at jeg tydeligvis ser ut som om jeg er over 30, så spurte jeg en som jobber på polet. De opererer fortsatt med 25 år, og har aldri hørt snakk om at det skal bli 30. Polet skriver også fortsatt 25 på sine nettsider. Det er ikke bare din butikk som har begynt med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og må vise leg. på polet og noen ganger i butikken. Er veldig fornøyd med det jeg...



Anonymous poster hash: e7bf1...600
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er dødsirriterende når de spør om legitimasjon! Jobber slik at jeg ikke går med id på meg, og kan dermed aldri kjøpe en flaske vin på vei hjem fra jobb. Det er ganske tåpelig når en er 28.

En ansatt som selger alkohol til mindreårige kan i verste fall miste jobben sin. Skjønner godt at de spør, selv om det selvfølgelig kan være ubeleilig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 og må fortsatt ofte vise leg. Begynner å synes det er ganske irriterende..

Anonymous poster hash: 2e9ec...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På det polet jeg handler mest sa de at det var nye retningslinjer. De er like hysteriske på et annet i nærheten også, begge i Akershus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 og vet jeg alltid vil bli bedt om å vise leg. Derfor viser jeg uoppfordret så slipper jeg å vente på at den i kassa skal vurdere om h*n skal spørre meg eller ikke.

Anonymous poster hash: 39dc8...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere ganger hendt at jeg har spurt, og innsett sekundet etterpå at personen gjerne er ti år eldre enn det så ut til ved første øyenkast. Men spør heller en gang for mye enn en gang for lite, som oftest når jeg spør er det bare noen måneder siden personen har fylt atten (jobber i lokalbutikk, og har relativt god oversikt på hvem som er hvilket årskull av de lokale).



Anonymous poster hash: 73f9a...b09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble spurt om leg på redbull. Det er 14(!!) år og jeg er 19(!!). Følte meg ikke høy i hatten da nei..

Anonymous poster hash: be7f3...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dette skal være noe å irritere seg over. Ha nå bare legitimasjonen klar når dere kommer i kassa sammen med penger/kort (om ikke da legitimasjonen er på kortet, og i så fall skjønner jeg iallfall ikke hva dere syter over...). Om dere på død og liv må gnure over å måtte vise det, la det nå i det minste ikke gå utover den ansatte - de spør ikke om legitimasjon fordi de synes det er gøy å plage folk, de spør fordi de kan miste jobben hvis de selger alkohol til mindreårige.

Da jeg jobbet i kassa spurte jeg så godt som alle, med mindre det var direkte gamle mennesker. Det er fordi jeg ikke gidder å sitte og vurdere alle som kommer (for det er mange under 25 som virker eldre ved det aller første øyekastet man gir når man sier hei) og jeg hadde e jobb å gjøre.



Anonymous poster hash: 5a613...b3b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble spurt om leg på redbull. Det er 14(!!) år og jeg er 19(!!). Følte meg ikke høy i hatten da nei..

Anonymous poster hash: be7f3...ce7

Jeg ble spurt om leg på rebull da jeg var 23..

Ellers forstår jeg veldig godt at jeg blir spurt om leg når jeg kjøper øl og sigaretter, og ikke minst sterkere drikkevarer på polet. Det er jo helt umulig å avgjøre alder, enkelte ser svært voksne ut for alderen og vise versa.

Endret av Sommerfugl90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kun vise legitimasjon når jeg er nybarbert, så om dere syns det er ubehagelig å få spørsmål om alder; anlegg skjegg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...