Gå til innhold

Hvordan lage ny outlook konto?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Jeg vil ha en ekstra mail konto. Ikke hotmail. Men sånn vanlig Microsoft Outlook, og online adresse.

hva må jeg gjøre for å få dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan opprette hotmail konto og laste ned og skrive mail med den i Outlook Express. Men jeg vil heller anbefale http://mail.yahoo.no over Hotmail. Mindre spam og mye mer lagringsplass.

Er du Telenor kunde har du kanskje muligheten for flere e-postadresser? Sjekk med www.online.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Trodde jeg kunne ha flere e-postkontoer i telenor ja. Men da jeg prøvde fikk jeg beskjed om at jeg hadde brukt de tilgjengelige. Forstår ikke det. Trodde jeg skulle kunne ha familiekontoer. Har telenor ADSL billigste pakken.

Hvor mange hotmailkontoer kan man ha som man kan lese fra outlook da? Jeg har en der fra før.

Bør jeg heller ha yahoo konto i tillegg til hotmailkontoen? Kan den også åpnes i outlook?

Jeg trenger en konto til, men synes det er håpløst å drive og logge seg inn heletiden for å se etter nye mailer. Derfor vil jeg har en outlook konto eller noe som kan åpnes der på en enkel og kjapp måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yahoo mail kan du laste ned i Outlook Express ja, akkurat som online mailen.

Registrer deg først med ønsket e-mail adresse og så setter du opp en ny e-post konto i Outlook Express. Om du ikke vil at Yahoo mailen skal blandes med den andre mailen du får, kan du opprette en egen Identitet for denne. Slik kan du og resten av familien ha hver sin identitet uten at dere kommer inn i hverandres innboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man måtte betale ekstra for å bruke yahoo i outlook jeg. :o det fikk hvertfall jeg beskjed om :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprette ny identitet

Dersom du ønsker å opprette en egen identitet (slik at mailen får en egen Outlook Express med egen innboks) gjør du følgende:

- Åpne Outlook Express

- File -> Identities -> Add new Identity

- Så skriver du inn et navn "Donna Yahoo" f.eks. Dersom du ønsker å passordbeskytte den kan du også gjøre dette her. Klikk OK og så får du spm om du vil bytte til den nye identiteten. Velg Yes. Så kommer du rett inn i en "ny" Outlook Express hvor du fyller inn e-post konto informasjonen din. Se hvordan legge inn e-post konto lenger ned.

- For å bytte mellom identitetene går du på File -> Switch Identity og velger den andre identiteten som ligger inne (som regel heter standarden Main Identity eller noe sånt).

Legge til ny e-post konto:

Om du kun vil legge til en ny e-post konto, slik at den blir lastet ned og inn i samme innboksen som online mailen, kan du gjøre følgende:

- Åpne Outlook Express

- Tools -> Accounts -> Add -> Mail...

- Så skriver du inn navnet som skal være synlig som avsender, den nye e-post adressen din, incoming (pop.mail.yahoo.no) og outgoing smtp (mail.online.no regner jeg med), brukernavn og passord, next og Finish.

NB! Husk at når man har flere e-post adresser inne i samme identitet så må du kanskje velge hvilken adresse du vil sende med når du skriver/svarer på mail. Som regel kan du da klikke på e-post adressen som står i From feltet og så velge den andre (om ikke den riktige er oppe fra før da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde man måtte betale ekstra for å bruke yahoo i outlook jeg. :o det fikk hvertfall jeg beskjed om :klø:

Kan hende det kostet penger før, men det gjør ikke det nå lenger ihvertfall. Tror du får en mail automatisk i innboksen fra Yahoo når du registrerer deg, som forteller hvordan du setter opp (se ovenfor det jeg har skrevet også da, nå som jeg har skrevet så mye). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en stund siden jeg registrerte den adressen, og det står visst på Yahoo ser jeg nå at man må melde seg på "Yahoo Leverer" eller noe sånt for å få lastet ned i Outlook Express. Så jeg har kanskje gjort det.. har aldri merket noe til det jeg da, så jeg anbefaler det jeg. :)

> Yahoo mail hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

*klø seg i hodet*

Nå har jeg prøvd og prøvd her jeg, men dette er ikke lett. :-?

Jeg prøvde å registrere en ny hotmailkonto, men får det ikke til for det står at serveren til hotmail og msn er nede??? Ene gangen så kom kontoen ned i outlook til tross for feilmelding, men da lå det ingen mailer der og det hjalp ikke å sende for de kom ikke frem.

jeg har valgt å lage ny som HTTP - altså hotmail konto. Men jeg får ikke opp dette som du skrev Mrs B

incoming (pop.mail.yahoo.no) og outgoing smtp (mail.online.no regner jeg med),
Så det får jeg ikke fyllt inn. Kan hende det er derfor det ikke virker?

Og så oppdagde jeg noe annet. Når jeg sender mail fra min Online konto - så står det [email protected]!!!! ikke [email protected]!!! Her må jeg ha skrevet noe feil inn en gang? Men det går an å sende med den og å motta- det virker bare så feil at det står .com og ikke .no - for det trodde jeg at det stod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut at det står online.com ja.. vet ikke hva det kan være.

Utgående og Inngående smtp finner du innunder konto innstillingene. Du må gjennom den for å få opprettet en ny mailkonto i Outlook Express. Gå på Tools-> Accounts -> og velg mailkontoen din. Klikker du deg så inn på 'Servers' ser du hvor du skriver disse adressene. Vet ikke hva Hotmail bruker da. Men man kan visst legge inn en hotmail konto automatisk i OE.. bare velg at det er Hotmail konto du skal legge inn.. Har aldri brukt Hotmail selv, så vet ikke helt hvordan den funksjonen fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

*banne og steike*

:evil: :-x :evil:

Nå har jeg rotet meg gjennom en registrering på ny konto hos yahoo _ men så får jeg ikke logget på !!!

Jeg er så drittlei av å holde orden på mange ulike adresser og brukernavn og identiteter og passord !!!

Det blir jo bare rot dette - og det blir vanskeligere fra gang til gang å ginne på noe nytt. Fatter ikkehvorfor det ikke virker !!! jeg SKRIVER jo RETT passord !!

*frustrert og forbanna*

:sur: grrrrrrrr!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du registrerte deg på mail.yahoo.no og logger deg inn her med riktig brukernavn og passord..? Du er ikke allerede logget inn da (etter registreringen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Ja jeg skriver riktige opplysninger inn.

Nå har jeg prøvd å få tilsendt nytt passord - men den mailen kommer ikke fram en gang til den alternative adressen

sukk !!!! *stønne*

jeg blir så oppgitt! MÅ ha den adressen inn i outlooken min- og nå har jeg holdt på i hele dag og får ikke til noe, har ørten ulike adresser rundt på nettet nå som er resultater av at ting ikke funker her :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du logger inn på kontoadmin. på online.no, så skal du kunne opprette sånne familiekontoer (flere adresser) på ditt online-abonnement. Det har jeg gjort.

Veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Donna

Nå virker Yahoo adressen

Men jeg får ikke til å opprette en familiekonto på online. Jeg var innom brukerstøtten deres også,men det hjalp ikke det de sa jeg skulle gjøre.

:-( :-?

*alt jeg gjør for tiden blir BARE rot!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Hele vitsen med den yahoo adressen var jo å ha noe som ikke skulle røpe navnet mitt!! Og nå gjør den jo det :-x *vræle i frustrasjon*

hvorfor kan det ikke stå "hvis du skriver inn ditt virkelige navn så er det dette alle vil få lese når du sender en mail" ????

Nå er jeg bare så kjempeoppgitt altså. Var i kontakt med telenor igjen også , men de kunne ikke hjelpe meg med ny online konto.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...