Gå til innhold

Jo Nesbø vs Millenium triologien


tingeling~

Anbefalte innlegg

Jeg skal legges inn på sykehuset på mandag og blir liggende en stund.. Og driver og skal kjøpe e bøker til kindle-brettet nå.

Trenger bøker jeg blir revet med i som får tiden til å gå litt fortere.

Hva ville dere startet med, de første bøkene om Harry Hole eller millenium triologien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker begge like godt! Og hvis du blir liggende en stund så rekker du nok begge deler :)

Anonymous poster hash: 6fe44...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de første bøkene om harry hole er veldig bra! synes også at de to siste bøkene i millenium er bra. hehe. kan ikke velge feil i min mening om du skal ha litt enkel spenningslitteratur som er bra skrevet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millennium blir man raskere revet med i etter min mening, men jeg digger Nesbø også. Nesbø har jo også flere bøker og dermed mange flere timers lesestoff, men om jeg skulle ha noe som grep meg raskest mulig tror jeg at jeg ville valgt Millennium.

Anonymous poster hash: 5e876...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene!! Jeg blir liggende lenge så jeg rekker nok alle bøkene (og mer til), men trenger noe som er lettlest til å starte med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste Flaggermusmannen og Menn som hater kvinner samtidig. Var klasseforskjell i sistnevnes favør.



Anonymous poster hash: 04918...e77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste Flaggermusmannen og Menn som hater kvinner samtidig. Var klasseforskjell i sistnevnes favør.

Anonymous poster hash: 04918...e77

Flaggermusmannen er jo den første boka, og Nesbø har hatt en formidabel utvikling siden den gang. Panserhjerte, for eks., er utrolig bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaggermusmannen er jo den første boka, og Nesbø har hatt en formidabel utvikling siden den gang. Panserhjerte, for eks., er utrolig bra.

Har lest den, husker knapt noe, så gjorde ikke spesielt inntrykk. Husker at den var veldig lang og KANSKJE EN LITEN SPOILER at det var noe med armen til en fyr, sim kanskje ble begravd i et snøskred, at han bør forvekslet med en slektning, etlerannet som gjorde det lett å skjønne hvem synderen var. Og så mange overdrevent groteske drap, som vanlig, og Harry Hole som er i alvorlig livsfare mange ganger men som selvsagt redder seg ut som om han er en jedi-ridder.

Anonymous poster hash: 04918...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Harry Hole er best hvis en ser på hele serien som en helhet.

Anonymous poster hash: d3f2d...64d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Man misser ikke mye om man hopper over Flaggermusmannen. Jeg liker i alle fall Oslo-bøkene av Nesbø bedre enn når handlingen er lagt til utlandet.

Millennium-trilogien er bra, men særlig den første boken syntes jeg var oppskrytt. Lesverdig, men ikke såååå fantastisk som kritikerne ville ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Millenium har jeg nettopp blitt ferdig med, og helt ærlig... Jeg synes det er oppskrytt. Det er ikke noe revolusjonerende over det, konstruksjonen er litt hollywood-aktig, og det forblir ganske så politisk korrekt.

Harry-Hole serien er jeg mer interessert i (leser dem hulter til bulter). Man vet ikke alltid hvor man har hoved-personen, eller utløpet av bøkene. De har rett og slett litt av den utilregneligheten som jeg savnet i Millenium-bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsket millenium bøkene. Men harry hole serien slår alt etter min mening, men skal inrømme at de første bøkene ikke er de beste i serien. Harry Hole bøkene er jo veldig groteske, det er mye drap, det liker jeg:) Synes også hovedpersonen Haryy Hole fenger så voldsommt, den karakteren er helt rå. Synes ikke den sisste boken til nesbø var på langt nær så bra:)



Anonymous poster hash: 02f71...a2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snømannen er den beste boken jeg noen sinne har lest, tror aldri jeg finner en bok som topper den for meg. Så jeg stemmer definitivt på Nesbø. Men millenium triologien var bra den også, synes å huske at jeg synes den sisste boken var litt lang og treig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Millennium-trilogien er bra, men særlig den første boken syntes jeg var oppskrytt. Lesverdig, men ikke såååå fantastisk som kritikerne ville ha det til.

Den første boken var jo den eneste som hadde en skikkelig krim-gåte. Det var den beste. De to andre ble litt vel over the top, spesielt den siste.

Anonymous poster hash: 04918...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Hole.

Men ellers vil jeg bare anbefale appen eBokbib som er bibliotekene sin app der du kan laste ned e-bøker gratis, for deretter å låne dem i noen uker.

Ellers vil jeg for øvrig anbefale Nesbøs Sønnen som kom uten Harry Hole.



Anonymous poster hash: 0bf07...60c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...