Gå til innhold

Hva er ondskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I og med dette innlegget i en annen tråd:


Fargen rosa er ondskapens farge. Samme som Teletubbies er ondskapsfulle.
Så må jeg medgi at jeg kan ikke annet enn lure på hva ondskap egentlig er for noe? Noen som har et godt, eller om så, et dårlig svar på det? Diffust, subjektivt, objektivt, håndfast, alt av forslag er velkomment! :)


Anonymous poster hash: 7bda8...c28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man ønsker et resultat som er er ødeleggende. Ondskap er å bryte ned istedenfor å bygge opp



Anonymous poster hash: da5ff...001
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være når man vet at man gjør noen trist. Eller lei seg. Og ikke klarer å slutte med det fordi man tenker for mye på seg selv, og er egoistisk.



Anonymous poster hash: a94b3...8bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ønsker et resultat som er er ødeleggende. Ondskap er å bryte ned istedenfor å bygge opp

Anonymous poster hash: da5ff...001

Jeg har noe av den samme oppfatningen som du har. Med det gir jeg deg ikke rett (eller feil :P), jeg sier bare at jeg ser verden fra omtrent samme ståsted som du gjør.

Jeg tror ondskap er fravær av kjærlighet. Det heter seg at det motsatte av kjærlighet er ikke hat men likegyldighet. Men hat er da likegyldighet, det er bare blandet med en god dose sadisme i tillegg (glede over å se andre lide).

Anonymous poster hash: 7bda8...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dine egne tanker og ønsker rundt hva som er best for deg samt hva du foretrekker, og gjør det motsatte mot andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være når man vet at man gjør noen trist. Eller lei seg. Og ikke klarer å slutte med det fordi man tenker for mye på seg selv, og er egoistisk.

Anonymous poster hash: a94b3...8bc

Det tenker jeg også. Egoisme er fravær av omtanke på andre (kjærlighet).

Anonymous poster hash: 7bda8...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen så sleipe folk er, tror dere virkelig den onde SELV vil definere seg som ond? Om noen hadde definert seg som OND tror jeg de ville blitt selvdestruktiv med en gang... Ingen mennesker er ond, ondskap finnes ikke, bare forskrudde mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så sleipe folk er, tror dere virkelig den onde SELV vil definere seg som ond? Om noen hadde definert seg som OND tror jeg de ville blitt selvdestruktiv med en gang... Ingen mennesker er ond, ondskap finnes ikke, bare forskrudde mennesker...

Ondskap finnes, men om det fins mennesker som kun er onde trur jeg ikke. Finnes hvertfall ikke mennesker som kun er gode.

Anonymous poster hash: d067f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv. Håper ikke du har blitt mobbet noen gang.

Lett å snakke dritt om andre mennesker når du aldri har opplevd det selv. Fakta er at de som ikke blir akseptert av samfunnet blir voldsmenn, tyver og terrorister.

Jeg forbinder ikke voldsmenn, tyver, og terrorister med onskap. Disse typer mennesker er et produkt av vårt vestlige samfunn fordi vi har sviktet dem og behandlet dem dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykdommer.

Spesielt de som gjør at ting tærer på andre så de får det vondt.



Anonymous poster hash: 4fa9e...205
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å snakke dritt om andre mennesker når du aldri har opplevd det selv. Fakta er at de som ikke blir akseptert av samfunnet blir voldsmenn, tyver og terrorister.

Hvis du tok det der jeg sa som å snakke dritt om noen, da skjønner jeg godt hvis du føler deg mobbet her i livet. Og hva vet du om hva jeg har opplevd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...