Gå til innhold

Merkur i retrograd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lest litt om at vi nå er inne i en periode hvor Merkur står i retrograd, som hevdes å påvirke kommunikasjon, elektriske ting og transport. Man blir rådet til å ikke planlegge noe nytt, ta backup av alle filer, ikke kjøpe bil eller elektronikk og å planlegge møtene sine med god tidsmargin. Denne perioden varer nå fra 4. oktober til 25. oktober.

Men hvorfor i all verden? Hva for slags vitenskapelige begrunnelser gjør at Merkur, av alle ting, skal klare å sette livet til alle mennesker på jorden i ubalanse?

Ja, selvfølgelig kan man hente ut noen relevante episoder som tilfeldigvis falt under disse 3 periodene i året, men det er da mange andre episoder som faller utenfor. Ser ikke et klart mønster i mitt liv.

Uansett er premissene ganske uklare, og ubalanse og problemer i relasjoner kan jo skje når som helst på året.

For meg høres det helt absurd ut - at noen kan tro på dette?

Noen som kan oppklare litt for meg? Noe jeg har gått glipp av? Hvordan henger dette sammen?

Evt sleng med en forklarende vitenskapelig formel



Anonymous poster hash: 954e0...131
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Nyhetsspeilet da? Ellers kan det fort vanke en Nobelpris her... :fnise:

Haha, poenget var vel at jeg har lest litt om hvordan Merkur i retrograd virker, men ikke hvorfor. På disse astrologisidene så var det visst bare sånn det var. Derfor lurte jeg på om noen her hadde bedre innsikt i det!

Anonymous poster hash: 954e0...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne sikkert vært moro å se noen astrologer forsøke seg - men du må nok vente lenge før du får en god forklaring :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne sikkert vært moro å se noen astrologer forsøke seg - men du må nok vente lenge før du får en god forklaring :laugh:

:vetikke: Huff ja, det er nok sant. Har alltid fått inntrykk av at det er mange alternative sjeler med god innsikt i hvert sitt tema her på KG, men hadde kanskje litt høye tanker om enkelte.

Anonymous poster hash: 954e0...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har lest litt om at vi nå er inne i en periode hvor Merkur står i retrograd, som hevdes å påvirke kommunikasjon, elektriske ting og transport. Man blir rådet til å ikke planlegge noe nytt, ta backup av alle filer, ikke kjøpe bil eller elektronikk og å planlegge møtene sine med god tidsmargin. Denne perioden varer nå fra 4. oktober til 25. oktober.

Men hvorfor i all verden? Hva for slags vitenskapelige begrunnelser gjør at Merkur, av alle ting, skal klare å sette livet til alle mennesker på jorden i ubalanse?

Ja, selvfølgelig kan man hente ut noen relevante episoder som tilfeldigvis falt under disse 3 periodene i året, men det er da mange andre episoder som faller utenfor. Ser ikke et klart mønster i mitt liv.

Uansett er premissene ganske uklare, og ubalanse og problemer i relasjoner kan jo skje når som helst på året.

For meg høres det helt absurd ut - at noen kan tro på dette?

Noen som kan oppklare litt for meg? Noe jeg har gått glipp av? Hvordan henger dette sammen?

Evt sleng med en forklarende vitenskapelig formel

Anonymous poster hash: 954e0...131

Astrologi har nada med vitenskap å gjøre.

Anonymous poster hash: b068e...d63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Har lest litt om at vi nå er inne i en periode hvor Merkur står i retrograd, som hevdes å påvirke kommunikasjon, elektriske ting og transport. Man blir rådet til å ikke planlegge noe nytt, ta backup av alle filer, ikke kjøpe bil eller elektronikk og å planlegge møtene sine med god tidsmargin. Denne perioden varer nå fra 4. oktober til 25. oktober.

Men hvorfor i all verden? Hva for slags vitenskapelige begrunnelser gjør at Merkur, av alle ting, skal klare å sette livet til alle mennesker på jorden i ubalanse?

Ja, selvfølgelig kan man hente ut noen relevante episoder som tilfeldigvis falt under disse 3 periodene i året, men det er da mange andre episoder som faller utenfor. Ser ikke et klart mønster i mitt liv.

Uansett er premissene ganske uklare, og ubalanse og problemer i relasjoner kan jo skje når som helst på året.

For meg høres det helt absurd ut - at noen kan tro på dette?

Noen som kan oppklare litt for meg? Noe jeg har gått glipp av? Hvordan henger dette sammen?

Evt sleng med en forklarende vitenskapelig formel

Anonymous poster hash: 954e0...131

Merkur har ingen effekt på oss og jorda, eneste tingen i solsystemet vårt som har enn effekt på det elektiske er sola, når den har sol stormer. ingen andre planeter har noe effekt på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...