Gå til innhold

Folk som kler seg feil for alderen, eller gjør de det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei jeg kjenner er 65 år og har veldig langt blond hår og kler seg veldig ungt i forhold til andre på 65. Hun har også en flott personlighet så det gjør liksom ikke noe. Men hadde jeg ikke kjent henne og bare sett henne på gata så hadde jeg nok dømt henne og tenkt at hun der er wannabe-25 år. Kjenner dere noen som kler seg "feil" for alderen? Går det bra eller er det helt feil? Egentlig føler jeg at det alltid er feil, men ikke i dette tilfellet, men jeg kjenner dama godt.

Er det egentlig en måte kle seg feil for alderen på? Nå tenker jeg ikke på fæle klær generelt fordi det kler INGEN.



Anonymous poster hash: c9321...cbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei jeg kjenner er 65 år og har veldig langt blond hår og kler seg veldig ungt i forhold til andre på 65. Hun har også en flott personlighet så det gjør liksom ikke noe. Men hadde jeg ikke kjent henne og bare sett henne på gata så hadde jeg nok dømt henne og tenkt at hun der er wannabe-25 år. Kjenner dere noen som kler seg "feil" for alderen? Går det bra eller er det helt feil? Egentlig føler jeg at det alltid er feil, men ikke i dette tilfellet, men jeg kjenner dama godt.

Er det egentlig en måte kle seg feil for alderen på? Nå tenker jeg ikke på fæle klær generelt fordi det kler INGEN.

Anonymous poster hash: c9321...cbf

Slik som jeg ser det kommer det helt an på klærne. Er det bare "ungt" tøy er det greit. Men å gå i korte skjørt/kjoler som om du skulle hvert i 18-20 årene og gått på byen syns jeg det blir feil.

Syns man skal kle seg både etter kroppstørelse og alder. Men samtidig må ikke de eldre ha på seg typisk "kjærringtøy" selv om de har rundet en viss alder. Men om jeg ser en dame på 50+ i miniskjørt og "bling" topp snur jeg meg selvfølgelig å tenker at hu burde ha fått seg en litt "eldre" stil. Det er i alle fall min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg personlig får et dårlig førsteinntrykk at damer 30+ i fjortisklær.

Det skriker desperasjon, aldringsfornektelse og "ta igjen for tapt ungdomstid".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Må si jeg personlig får et dårlig førsteinntrykk at damer 30+ i fjortisklær.

Det skriker desperasjon, aldringsfornektelse og "ta igjen for tapt ungdomstid".

Hva er fjortisklær? Mulig jeg synder der, altså....:sjenert:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes klærne har mye mindre aldersgrense nå enn før. Mange på 22 som går i det samme som de på 42. Er også mange som begynner å kle seg kjerring for tidlig. Det er helhetsuttrykket som gjelder. Se på Sarah jessica Parker, hun fyller 50 år snart. Hun er ikke rynkefri, men kler seg allikevel ungt og fresht.



Anonymous poster hash: 41f87...d93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge de er velstelte og ikke går i hotpants, kortkorte shorts eller miniminiskjørt og bar mage, så synes jeg ofte at det er litt sjarmerende på en måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fjortisklær? Mulig jeg synder der, altså....:sjenert:

Miniskjørt, hotpants, jeans med masse hull og detaljer, t-skjorter med ordtak, kjoler med cutouts, overtrenda plagg (feks Jeffrey Campbells Lita i 2012), 2XU-tights, utrigninger som går under brysthøyde (feks topper der utrigningen er dekt av mesh), osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Miniskjørt, hotpants, jeans med masse hull og detaljer, t-skjorter med ordtak, kjoler med cutouts, overtrenda plagg (feks Jeffrey Campbells Lita i 2012), 2XU-tights, utrigninger som går under brysthøyde (feks topper der utrigningen er dekt av mesh), osv.

Aha, nei sånt noe går jeg ikke i. Phhju!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg hadde vel rynket på nesa om mamma tok på seg runwaydreamz shorts og magetopp for å si det sånn.

Bare så du er klar over det så er det pappaen din og mammaen din som skal rynke på nesa over hva du har på det, ikke omvendt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Bare så du er klar over det så er det pappaen din og mammaen din som skal rynke på nesa over hva du har på det, ikke omvendt.

Det slipper de, for jeg bruker ingen av delene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kle seg feil for alderen, vel på en måte er jeg enig med chloe, samtidig blir miniskjørt og utringning så du ser både det ene og det andre "feil" uansett om de er 18 eller 40 for min del.

Men om jeg ser vekk fra kort, kortere og kortest skjørt og magetopper eller utringning der eieren "legger puppene på bordet" foran deg så mener jeg at klær ikke eier en alder, stil eier ikke alder.

Ei jeg kjenner godt er over 50 hun har store tykke dreads, piercinger både her og der (ja hun har nakenbilde av seg selv på arbeidsplassen sin, et meget stilfull et om jeg får si det selv) store tatoveringer, knall grønn neglelakk på de fleste dager og er ellers ei "grepa dame", hun kler det, fordi dette er hun. Å prøve å putte hun inn i det jeg ser andre 50 åringer går med... Vel mer feil enn det blir det ikke.

Nå er hun overhode ikke ei som bryr seg 5 øre om folk dømmer hun nord og ned, så pass trygg er hun på seg selv.

Jeg kommer mest sannsynlig til å bli likens når jeg blir noen og 50. Jeg er snart 30 nå, et årstall som for mange vil si at man legger vekk personlig stil med mindre den er "preppy classic" og ellers konservativ som for meg virker noe kjedelig, ikke at det er en stygg stil, men bare kjedelig og ikke meg i det hele tatt. Og min mening er at man skal ikke gå i klær eller ha en stil man ikke er komfortabel med selv.

Etter min mening er det alt for mange som lar alderen komme i veien for å være den de vil som tenker " å nå er jeg 40 da kan jeg ikke gjøre det og ikke det og iallefall ikke det", for meg blir det tullete og meningsløst også når det kommer til klær.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler meg ofte annerledes til fest enn kvinner på min egen alder, men har moderert meg litt de siste årene. Men faen heller så lenge jeg har kropp til det så! Type kjoler som dette:

http://www.zalando.no/lipsy-cocktailkjole-hvit-li721c06w-a11.html

http://www.zalando.no/paper-dolls-sommerkjole-hvit-pd521c00u-a11.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kler meg ofte annerledes til fest enn kvinner på min egen alder, men har moderert meg litt de siste årene. Men faen heller så lenge jeg har kropp til det så! Type kjoler som dette:

http://www.zalando.no/lipsy-cocktailkjole-hvit-li721c06w-a11.html

http://www.zalando.no/paper-dolls-sommerkjole-hvit-pd521c00u-a11.html

Skjønner ikke hva som var så annerledes med den siste? Den første har forsåvidt også en helt ålreit lengde.

Ser ikke på de som noe spesifikt aldersbegrensede. Tror fler voksne damer enn fjortiser ville valgt dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil heller snu litt på det. De gangene jeg har reagert på voksne kvinner og klær, så er det fordi enkelte plagg, hyper og trender mener jeg kun fjortiser slipper unna med. Fjortisene får rett og slett mer slingringsmonn av meg, de kler seg tross alt for hverandre og er midt inni den verste finne-seg-sjæl-kombinert-med-best-å-gjøre-som-de-andre-fasen. Jeg forventer rett og slett mer selvinnsikt, smak, stil og særpreg av voksne kvinner.



Anonymous poster hash: 7e2d6...ebf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er vulgært syns jeg det er greit - samme hvilken alder. Vulgært er ikke fint om man er 18 eller 60.

Så ei dame her om dagen med hullete boyfriend jeans. Hun var sikkert godt over 50, men jøyemeg så fin hun så ut. Bra stil på hele dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miniskjørt, hotpants, jeans med masse hull og detaljer, t-skjorter med ordtak, kjoler med cutouts, overtrenda plagg (feks Jeffrey Campbells Lita i 2012), 2XU-tights, utrigninger som går under brysthøyde (feks topper der utrigningen er dekt av mesh), osv.

dette er jo heeeelt klart langt over grensen! jeg har nok en langt strengere grense enn deg. Hva med damer på 60 + med sjokkrosa klær, tettsittende akryl, kjoler/skjørt til rett over kneet (uten tights under)...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Tenker at den største feilen er alle de som alltid skal mene noe om hvordan man skal kle seg etter en viss alder.

Samtidig er jeg jo enig i at man skal kle seg etter kroppen sin, men generelt syns jeg folk mener for mye om hva andre har på seg.

Man må jo tenke på at ikke alle er akkurat som en selv og ønsker å gå kledd som deg.

Jeg kunne for eksempel aldri ha hatt en preppy eller klassisk stil slik damer over 30 skal ha i følge noen.

Det ville vært veldig kjedelig om alle skulle omtrent bli helt uniformerte bare fordi man er redd for at andre ikke skal godta det man har på seg.

Jeg syns ikke man skal slutte å leke seg med klær bare fordi man er over en viss alder og jeg syns man skal ha en stil man trives med selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...