Gå til innhold

Store fordommer mot alenemødre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det vel mer logiske forklaringer på hcorfor barn av alenemødre KANSKJE kan bli litt høfligere enn "frekke drittunger" med to foreldre, nemlig at én person oppdrar og det blir naturligvis mindre kaos og forvirring enn å ha to foreldre som aldri blir enig..

Når det er sagt, er det jo tusen grunner til at man blir aleneforelder, og hvordan det ender opp med ungene, er vel hipp som happ. Jeg vet om flere tilfellet som ikke akkurat fikk utdelt de beste kortene fra barnsben av, men de har jaggu klart seg bra!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel en god grunn til at dissa mannfolka stikker av, ser jo nok av hysteriske kvinnfolk i trådene her. Skjerp dere, ikke alltid mannen sin feil i at ting blir som det blir.

Anonymous poster hash: 4e429...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en god grunn til at dissa mannfolka stikker av, ser jo nok av hysteriske kvinnfolk i trådene her. Skjerp dere, ikke alltid mannen sin feil i at ting blir som det blir.Anonymous poster hash: 4e429...9d0

Ikke alltid damenes feil heller og det er vel hva disse "hysteriske kvinnfolkene" prøver å understreke her

Anonymous poster hash: 385ba...6ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som folk har fått rast fra seg litt, bringer jeg litt fakta på bordet:

Flest alenemødre i barnevernssaker

"43 prosent av barn i barnevernet bor sammen med mor. Tilsvarende tall på landsbasis er 14,6 prosent."

"19 prosent av barn i barnevernet bor med både mor og far. Tilsvarende tall på landsbasis er 74,6 prosent."

Og så må vi helt ned på 11 prosent for å finne den tredje største gruppen. Så det er helt klart et åpenbart samfunnsfenomen vi er vitne til her.

Noen av årsakene det pekes på er økonomiske og psykososiale problemer, "tid og krefter". Så med andre ord er det helt riktig som den anonyme brukeren i innlegg #3 sa (innlegget som satte hele denne shit stormen i gang):

Dette med at mange alenemødre ender opp i barnevernsaker har også mye med fordommer å gjøre.

Hun der er alene, uten mann, fin bil og utdannelse (DA MÅ HUN VÆRE EN DÅRLIG MOR) Har sittet på fest selv jeg å hørt barnehage ansatte slenge dritt om ett familiemedlem av meg de ikke visste jeg var i min familie som var alenemor at de hadde meldt henne til barnevernet pga spekulasjoner. Hun er en fantastisk alenemor og det endte opp i ped.leder måtte beklage seg og barnehageansatt fikk fyken :-)

Anonymous poster hash: 816d1...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

nå er det vel så at faktisk 50 % skiller seg og mine/dine barn er mer normalt enn våre.

Norge blir tydlighvis bare en haug med tapere

.Er nok muslimene som tar over landet vårt snart.Dem skiller seg ikke,holder familien sammen.

Anonymous poster hash: 60cfd...726

Nei, dette stemmer heldigvis ikke. De fleste barn vokser opp med både mor og far. Selv om 50% skiller seg, er dette stort sett folk som ikke har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Skal også si at damene nesten får gifte seg med en mann som har gode verdier, noe som gjelder de fleste. Isteden for å jakte på status mannen, som er kjekk osv. Det er mye dette som er problemet, kvinnene vil ikke gifte seg med vanlige arbeidere. Noe som faktisk er mye bedre enn å være alenemor faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Null stress :) Hender det går litt fort i svingene her og.

:) Ja det går litt fort i svingene i mellom, så da er det bra at vedkommende det "går ut over" ikke er så hårsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så langt ikke opplevd fordommer, sånn bortsett fra at enkelte tror at man blir millionær av å være alenemamma, men jeg føler ikke for å rakke ned på andre av den grunn.

Mødre OG fedre kommer i mange varianter og har ulik familiesituasjon. Så lenge man er glad i barna sine, gir god omsorg og er greie folk så spiller vel ikke størrelsen på familien noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Den ene linjen der sier vel alt om hvor mye du bryr deg om menn generelt. At en kvinne steriliserer seg slik at hun ikke kan få barn, selv om hun senere kan tenke seg å få det, DET er ikke noe mer urimelig enn at mannen skal sterilisere seg.

At du i det hele tatt kan sammenligne sterilisering med abort viser jo hvor langt ute på viddene du er.

Anonymous poster hash: efeea...dec

en kvinne kan da ikke sterilisere seg om hun vil ha barn senere. Du skjønner ikke poenget mitt. En mann som forlayer sitt eget barn fordi damen ikke klarte å ta abort burde aldri få barn. For da er han slem mot barn. Mannlig sterilisering kan reverseres dessuten. Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Barn av alenemødre gjør det sånn ca like godt i livet som barn av alkoholikere.

Barn tar stor skade av å vokse opp med en alenemor i stedet for med både far og mor, barna har langt flere psykiske problemer, lavere utdanningsnivå, gjør det dårligere i skolen, dårligere i arbeidslivet, dårligere sosial, dårligere enn gjennomsnittet på alle områder.

Det finnes selvfølgelig noen unntak, men de er unntakene som bekrefter regelen. Regelen om at alenemødre prøver hardt men de får det rett og slett ikke til, og at det til slutt er barna som sitter igjen med skjegget i postkassa på grunn av det.

Når jeg møter en alenemor så tenker ikke jeg "jævla alenemor", jeg tenker "stakkars barn". For det er dem det til slutt går ut over.

Anonymous poster hash: ef360...08f

Mulig er det en grunn til at noen velger en annen livsform . Mulig skyldes fordommene mer at noen mangler kunskaper

Egentlig er det jo rart at noen kan leve et helt liv i lag

Folk med fordommer er vel den største skaden mennesker møter

Har møtt mange koslige gifte foreldre og ugifte / skilte alenemødre

Tror nok heller at det er mer konflikter som skader barna enn en sivilstatus

Dersom en mor tar ansvaret alene bør vel det være bra dersom en mann ikke vil ta ansvaret

Folk er ulike

Familieforhold bør jo ligge på ansvar, omsorg tillit og respekt - Dersom dette svikter spiller det vel ingen

rolle om man er gift eller skilt da vil vel det gå ut over alle parter

Man må kunne samarbeide og da skal mean vel ikke forvente at kun en part skal dra hele forholdet - da må alle bistå

Noen er heldige andre er uheldige både som singel og som gift

Fordommer betyr stort sett lite kunskaper og liten vilje til å sette seg inn i andre sin situasjon

Her er vel stort sett de religiøse verst

Små bygdesamfunn har og mye å slite p her

Men mulig med dagens skilsmissestatestikker endres dette

Har selv både blitt trakasert av menn etter å ha valgt å gå ut av ekteskapet da det var en stor belastning både for meg og barna . Vet at mine barn hadde lidd mer om jeg forsatt var gift

Livet kan ikke alltid planlegges man planlegger ofte ut fra situasjoner som oppstår

Vi får håpe du får mer kunnskaper etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja utrolig nok ser jeg at der er ekstremt mange holdninger og fordommer mot alenemødre

Mulig er kunnskapsnivået svært lavt

Rart etter likestilling og såkalte opplysningstiden at det skal være slik

Dette er vel mulig den største belastningen til aleneforeldre har

Er selv alenemor , har kommer fra en liten utpost på Sunnmøre og har fått opplevd mangt. Alt fra menn som tror jeg er lett på tråden eller leger som mener jeg er impulsiv , har og fått høre det er synd på min eksmann og mine barn

Mulig tenker folk skjelden over at folk stort sett skiller seg av en gyldig grunn og da kan det jo også være til barnas beste uansett om man er alenemor eller alenefar . Rart at enkelte tørr å ha så mange meninger om så mye de vet så lite om

Noen er redde for at deres menn drar og noen sier jeg var heldig som slapp å leve med en mann ,det er iallefall svært mange som engasjerer seg .

Utrolig enten kjeder de seg eller så er de seksuelt frustrerte eller mulig har det en mening om at alenemødre skal ha en ekstra stakkarslig rolle i samfunnet

Ja innen de religiøse kretser blir man jo ikke betraktet som Jomfru Maria og enkelte forsøker seg og andre fordømmer deg -mulig skulle man hatt på seg en giftering for å slippe endel fordommer og holdninger fra både menn og kvinner

Tror mulig at eldre organisasjoner som legestand og religiøse har sjokkert meg mest.

Kanskje er de bare ute etter litt omsorg ---- mulig tror vi som er uten en mann har litt bedre tid en andre og kan gi dem det lille ekstra - enten være seg spenning eller omsorg

Noen som kanskje ser etter en som er alene --- ikke har en beskytter når de såkalt går over streken,

Joda , mulig bør enkelte gifte være bekymret ,de er jo vi som får høre enkelte ting fra deres såkalte prektige menn - da ofte sjokkerer det vel mest fra dem som sitter i posisjoner . Alt fra at deres koner ikke forstår dem til ,at du trenger vel et ligg i natt ---

Ja ja menn er menn ,og kvinner er kvinner--mulig , ligger hode oftere midt mellom bena på enkelte

Kanskje både hos menn og kvinner ikke vet jeg .

OK men heldigvis er enkelte menn og kvinner lykkelig og ser ut til å fungere bra uten å å trakassere andre .

Ja mangt skal vi høre -- Mulig har både menn og kvinner møtt mange slike rare individer.

OK men husk enn hvem dere er vær litt forsiktige med å dømme , vurder iallefall deres fiender før dere gjør dere kampklare -- mulig taper du en venn , en kollega en venninne

Tenk iallefall over barna -- ingenting er vel mer skadelig enn FORDOMMER

Kanskje er noen misunnelige da de mulig selv føler de ikke valgte det rette men blir der av plikt ,

Skjerp dere og gå inn i dere selv hva er problemet dere egentlig sliter med

Er det noen som sitter med en fasit her på hvilken sivilstatus som er til den beste for alle individer

Mulig hevder forskning både et og annet og at der er unntak men hva sier forskningen - har den egentlig forsket i rett utgangspunkt - er det alenemødre som er problemet , er det samfunnet som er problemet er det barna som er problemet

---- mangler forskningen det helhetlige bildet hva skal til ?

Eller har forskning bidratt til disse holdningene som er mer til skade enn gavn

Når noen kommer ilag, betyr det ikke alltid at et forhold vil fungere i en hverdag

Om da noen velger å ta ansvaret for barna er det vel flott det være seg mor eller far eller begge to om det kunne skje

jeg anbefaller alle mine medsøstre :blomst: å unngå de som trakasserer samt om å si HØYT ifra -- uansett hvilken posisjon eller såkalt etikette vedkommende kommer fra

Heldigvis gir musikk og arbeid meg nok tilfredsstillese

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn av alenemødre gjør det sånn ca like godt i livet som barn av alkoholikere.

Barn tar stor skade av å vokse opp med en alenemor i stedet for med både far og mor, barna har langt flere psykiske problemer, lavere utdanningsnivå, gjør det dårligere i skolen, dårligere i arbeidslivet, dårligere sosial, dårligere enn gjennomsnittet på alle områder.

Det finnes selvfølgelig noen unntak, men de er unntakene som bekrefter regelen. Regelen om at alenemødre prøver hardt men de får det rett og slett ikke til, og at det til slutt er barna som sitter igjen med skjegget i postkassa på grunn av det.

Når jeg møter en alenemor så tenker ikke jeg "jævla alenemor", jeg tenker "stakkars barn". For det er dem det til slutt går ut over.

Anonymous poster hash: ef360...08f

Skjønner du er ute etter å provosere. Syns synd på barn av foreldre med fordommer mot andre. De kan umulig lære mye positivt hjemmefra.

Anonymous poster hash: 9bc47...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...