Gå til innhold

Noen har vært inne på facebooken min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når man finner ut at noen andre har vært inne på facebooken din? Jeg har et veldig vanskelig passord som det er umulig å gjette, med tjuetre bokstaver og tall. Jeg har heller ikke logget meg inn på facebook med andre datamaskiner enn min egen. Ingen har lånt dataen min heller. Jeg forstår ikke at noen har kommet inn på siden min. Under kontoopplysninger på facebook ser jeg at en i Bergen har vært inne på siden min. Jeg bor langt fra Oslo og kjenner kun 4-5 stykker som bor der. Hvordan er det mulig å hacke seg inn på en konto på facebook? Og om jeg forandrer passord, vil den personen kunne hacke seg inn igjen? For jeg tror ikke det er mulig å gjette passordet mitt, så hvordan kom denne personen inn på siden min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør man når man finner ut at noen andre har vært inne på facebooken din? Jeg har et veldig vanskelig passord som det er umulig å gjette, med tjuetre bokstaver og tall. Jeg har heller ikke logget meg inn på facebook med andre datamaskiner enn min egen. Ingen har lånt dataen min heller. Jeg forstår ikke at noen har kommet inn på siden min. Under kontoopplysninger på facebook ser jeg at en i Bergen har vært inne på siden min. Jeg bor langt fra Bergen og kjenner kun 4-5 stykker som bor der. Hvordan er det mulig å hacke seg inn på en konto på facebook? Og om jeg forandrer passord, vil den personen kunne hacke seg inn igjen? For jeg tror ikke det er mulig å gjette passordet mitt, så hvordan kom denne personen inn på siden min?

Ikke Oslo, men Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Endre passordet ditt, og endre sikkerheitsinnstillingane til at facebook skal be om mobiltelefonbekreftelse til din telefon viss det vert logga på frå maskiner som du ikkje kontrollerer. Gjer dette med ein gong. Det er den mest effektive måten å unngå dette på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endre passordet ditt, og endre sikkerheitsinnstillingane til at facebook skal be om mobiltelefonbekreftelse til din telefon viss det vert logga på frå maskiner som du ikkje kontrollerer. Gjer dette med ein gong. Det er den mest effektive måten å unngå dette på.

Endret passordet mitt med en gang jeg oppdaget dette, men må si jeg ble veldig paranoid. Endrer sikkerhetsinnstillingene nå. Syns det er veldig ubehagelig å vite at noen har vært inne på siden, har hatt personlige samtaler som jeg ikke har slettet. Hvordan i alle dager kom denne personen inn på facebooken min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du se det?

Du kan se det under sikkerhetsinnstillinger. Sikkerhetsinnstillingene finner du under kontoinnstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Endret passordet mitt med en gang jeg oppdaget dette, men må si jeg ble veldig paranoid. Endrer sikkerhetsinnstillingene nå. Syns det er veldig ubehagelig å vite at noen har vært inne på siden, har hatt personlige samtaler som jeg ikke har slettet. Hvordan i alle dager kom denne personen inn på facebooken min?

Eg veit ikkje korleis det skjer, men eg veit at det skjer. Det skjedde med datra mi i går, og med mannen til ei venninne av meg for nokre dagar sidan. Å be om telefonbekreftelse for innlogging frå ukjent maskin er veldig effektivt, berre du rekk å gjere det før hackaren gjer det... :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du se det?

Lurer jeg også på; hvordan fant du ut at noen har vært inne på din facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje korleis det skjer, men eg veit at det skjer. Det skjedde med datra mi i går, og med mannen til ei venninne av meg for nokre dagar sidan. Å be om telefonbekreftelse for innlogging frå ukjent maskin er veldig effektivt, berre du rekk å gjere det før hackaren gjer det... :ninja:

Skumle greier. Jeg fant ut at jeg sletter facebooken min. Det er altfor mye historie der som det tar altfor lang tid å slette. Slettet kontoen nå. Da er det vel ikke mulig å hacke seg inn, når kontoen er deaktivert? Den slettes permanent om fjorten dager. Jeg endret så klart passord før jeg gjorde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Det ser du ved at du plutseleg har sendt venneforespørslar til folk du ikkje anar kven er, at folk skriv ting på veggen din som deg eller at passordet ditt ikkje lenger virkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se det under sikkerhetsinnstillinger. Sikkerhetsinnstillingene finner du under kontoinnstillinger.

Haha, gikk inn og sjekket nå. Det står at jeg har vært pålogget fra Trondhjem i dag. (Jeg er fra vestlandet)

Så jeg tror ikke du skal stole helt på det som står der... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvor reelt dette er. Jeg gikk inn og sjekket min egen Facebook-konto, og slik ser det ut hos meg. Jeg befinner meg IKKE i Laksevåg, og jeg har vel ikke noen sterk mistanke om at det sitter noen der i dette nu og leker seg i kontoen min, heller...

Gjeldende økt

Sted: Laksevag, 12, NO (omtrentlig)

Type enhet: Safari på MacOSX

Sist åpnet: 12. februar kl. 14:22 Avslutt aktivitet

Sted: Trondheim, 16, NO (omtrentlig)

Type enhet: IE på WinVista

Økt startet: 28. juli kl. 02:24 Avslutt aktivitet

Navn på applikasjon: Facebook for iPhone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Du går inn på kontoinnstillinger, og sikkerhetsinnstillinger og på godkjente enheter, der kommer det opp når og hvor noen har vært på facebooken din. Men vært obs på at det er ikke hos alle at det står akkurat der du er fra. Jeg vet det bare er jeg som har vært på min facebook, men stedet som kommer opp er en time unna meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser du ved at du plutseleg har sendt venneforespørslar til folk du ikkje anar kven er, at folk skriv ting på veggen din som deg eller at passordet ditt ikkje lenger virkar.

Det skjønner jeg da, bare lurte på hvordan TS fant det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvor reelt dette er. Jeg gikk inn og sjekket min egen Facebook-konto, og slik ser det ut hos meg. Jeg befinner meg IKKE i Laksevåg, og jeg har vel ikke noen sterk mistanke om at det sitter noen der i dette nu og leker seg i kontoen min, heller...

Gjeldende økt

Sted: Laksevag, 12, NO (omtrentlig)

Type enhet: Safari på MacOSX

Sist åpnet: 12. februar kl. 14:22 Avslutt aktivitet

Sted: Trondheim, 16, NO (omtrentlig)

Type enhet: IE på WinVista

Økt startet: 28. juli kl. 02:24 Avslutt aktivitet

Navn på applikasjon: Facebook for iPhone

Det samme stod hos meg. Tviler på at dette er reelt ;D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gikk inn og sjekket nå. Det står at jeg har vært pålogget fra Trondhjem i dag. (Jeg er fra vestlandet)

Så jeg tror ikke du skal stole helt på det som står der... :fnise:

Kanskje noen fra Trondheim har vært inne på siden din da? Så fort en ukjent datamaskin logger inn på kontoen din, så kommer det opp på den siden. Jeg har sjekket den siden regelmessig de siste månedene og oppdaget dette med en gang. Denne personen logget inn på kontoen min senest i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du går inn på kontoinnstillinger, og sikkerhetsinnstillinger og på godkjente enheter, der kommer det opp når og hvor noen har vært på facebooken din. Men vært obs på at det er ikke hos alle at det står akkurat der du er fra. Jeg vet det bare er jeg som har vært på min facebook, men stedet som kommer opp er en time unna meg.

Nå bor jeg laaangt unna Bergen og det har aldri stått Bergen der før. Så jeg tror nok det er noen som har snoket der, veldig ubehagelig å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket den loggen, der står mitt bosted under min IP. Logget på facebook fra jobb-pcens IP for et par dager siden, og under IP-adressen der står det helt annet sted i Norge. :fnise: Så dette er bare en teknisk feil, tror ingen har hacket seg inn hos deg TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd med meg også, at stedene som dukker opp ikke stemmer overens med hvor jeg befinner meg eller har vært tidligere. Kan ha noe med posisjonene som pcene er registrert på, og som man kan logge seg inn på, td. hos en venninne, på jobb, på bibliotek osv.

Lurt å skifte passord for å være på den sikre siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener det som står nederst på sikkerhetsinnstillinger, hvor det står "logged in from" så betyr det ikke at noen fra Bergen har vært inn på siden din.

Hvis jeg husker riktig betyr det visstnok at hvis du har vært logget inn på to forskjellige pcer samtidlig, kommer IP-adressen fra bredbåndets hovedkontor opp. Husker ikke nøyaktig hva det var, men har spurt om dette før og det skyldtes ikke hacking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...