Gå til innhold

Diskriminering av mannlige sangere


Iskremavhengig

Anbefalte innlegg

Om du ikke er fornøyd med forklaringene du har fått her, kan du faktisk google.

Men det hjelper veldig lite i forhold til opprinnelige påstand om at mannlige sangere diskrimineres.

Anonymous poster hash: 2d425...373

Ja, og man kan slå opp i de største tidsskriftene, som f.eks Journal of Voice. Men siden det var du som kom med påstanden, er det ikke da også rimelig at det er du som belegger den?

Min kontra-påstand er at for samme produserte tone, så kan du fint skape spenninger i muskulatur som føles ubehagelig, men tensjonen i stemmebåndene er gitt, og lik, uavhengig av sangteknikk, så lenge man synger de samme tonene. (Da ser vi bort ifra støting) Forskjellen i klang kommer fra andre steder. Dette med mindre man synger falsett.

Endret av Iskremavhengig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er du som ikke forstår den.

Du snakker om hva som skjer etter mekanisk stress. Det trenger ikke du å belære meg i.

Jeg etterspør en forklaring på hvordan forskjellig muskelbruk resulterer i forskjellig mekanisk stress av stemmebåndene, for samme produserte tone. Altså teknikkavhengig skadeinduksjon.

Jeg skjønner godt at ekstremstrekking av stemmebåndene gir mekanisk stress, men da snakker vi om å synge svært høyt.

Du snakket derimot om forskjeller i teknikk uavhengig av høyde. Der har du et fysikk-forklaringsproblem, og et anatomisk forklaringsproblem, før du i det hele tatt kommer til å forklare hvordan inflammasjon fungerer, som du ikke trenger å terpe på.

Som sagt - om du ikke VIL forstå, så nytter det ikke. Du har bestemt deg for hvordan ting forholder seg, og er opphengt i en spørsmålsstilling som er gal. Da hjelper ikke all verdens forklaringer. Du glemmer at funksjonell anatomi ikke kan se på isolerte strukturer for å finne årsaksforhold, fordi det er komplekse samspill mellom muskler, og mellom muskler og omkringliggende strukturer. Dette har ikke noe med ekstremstrekking å gjøre. Din opposisjon og argumentasjon tyder på at du ikke har forstått hva jeg har skrevet til deg. Det er ikke noe fysikkforklaringsproblem.

Anonymous poster hash: 1a36c...bb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - om du ikke VIL forstå, så nytter det ikke. Du har bestemt deg for hvordan ting forholder seg, og er opphengt i en spørsmålsstilling som er gal. Da hjelper ikke all verdens forklaringer. Du glemmer at funksjonell anatomi ikke kan se på isolerte strukturer for å finne årsaksforhold, fordi det er komplekse samspill mellom muskler, og mellom muskler og omkringliggende strukturer. Dette har ikke noe med ekstremstrekking å gjøre. Din opposisjon og argumentasjon tyder på at du ikke har forstått hva jeg har skrevet til deg. Det er ikke noe fysikkforklaringsproblem.

Anonymous poster hash: 1a36c...bb4

Du trenger ikke se på isolerte strukturer for å finne årsaksforholdet, du trenger bare å finne årsaksforholdet som skaper et mekanisk problem for den isolerte strukturen vi snakker om.

Er det ikke like greit å bare si "oi, det har jeg ikke tenkt på, der vet jeg ikke helt?" Eller skapte du deg for stor fallhøyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke se på isolerte strukturer for å finne årsaksforholdet, du trenger bare å finne årsaksforholdet som skaper et mekanisk problem for den isolerte strukturen vi snakker om.

Er det ikke like greit å bare si "oi, det har jeg ikke tenkt på, der vet jeg ikke helt?" Eller skapte du deg for stor fallhøyde?

Jeg tror rett og slett du er dum. Jeg gidder ikke å prøve å forklare deg mere. Du leter på feil sted, og har ikke den kunnskapen du tror du har. Du klarer ikke å sette ting i sammenheng. Dessuten leser du ikke hva jeg skriver, og da blir svarene dine helt ville.

Dette gidder jeg ikke mere av.

Anonymous poster hash: 1a36c...bb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett du er dum. Jeg gidder ikke å prøve å forklare deg mere.

Jeg skjønner at det er litt sårt hvis du snakker sant, og virkelig bruker tid på å undervise i hva som er riktig og skadelig teknikk, og så finner ut at du ikke egentlig kan forklare med fysiske lover hvordan de forskjellige teknikkene skiller seg fra hverandre. Det er vel ganske vanlig at de som blir sangpedagoger ikke har så veldig mye fysikk eller fysiologi i bagasjen. (På den annen side, så tror jeg ikke Thor Hushovd ville følt seg kompromittert om han måtte innrømme at han ikke kunne gjøre rede for kraftoverføringen i drivverket sitt.)

Det at du reagerer med så mye dårlig hersketeknikk, kombinert med at du gir deg selv mange plusser midt på natta et par minutter etter at du har skrevet innleggene dine, hva er det et tegn på, du som kan medisin? Er du selvopptatt og forfengelig i virkeligheten også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er litt sårt hvis du snakker sant, og virkelig bruker tid på å undervise i hva som er riktig og skadelig teknikk, og så finner ut at du ikke egentlig kan forklare med fysiske lover hvordan de forskjellige teknikkene skiller seg fra hverandre. Det er vel ganske vanlig at de som blir sangpedagoger ikke har så veldig mye fysikk eller fysiologi i bagasjen. (På den annen side, så tror jeg ikke Thor Hushovd ville følt seg kompromittert om han måtte innrømme at han ikke kunne gjøre rede for kraftoverføringen i drivverket sitt.)

Det at du reagerer med så mye dårlig hersketeknikk, kombinert med at du gir deg selv mange plusser midt på natta et par minutter etter at du har skrevet innleggene dine, hva er det et tegn på, du som kan medisin? Er du selvopptatt og forfengelig i virkeligheten også?

Nå har du mistet kontakt med virkeligheten for godt.

Takk og farvel.

Anonymous poster hash: 1a36c...bb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har du mistet kontakt med virkeligheten for godt.

Takk og farvel.

Anonymous poster hash: 1a36c...bb4

Du trenger vel ikke ta farvel, selv om du kommer dårlig ut av en diskusjon. Ikke vær så dramaqueen. Virkeligheten er ikke opera, vet du. Selvmord er ingen god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel ikke ta farvel, selv om du kommer dårlig ut av en diskusjon. Ikke vær så dramaqueen. Virkeligheten er ikke opera, vet du. Selvmord er ingen god løsning.

:skratte:

Anonymous poster hash: 2d425...373

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...