Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Endelig kan jeg puste lettet ut, ny jobb sikra fra 1.august og jeg tror og håper jeg kommer til å bli fornøyd. Dette året her har ikke vært optimalt, verken mentalt eller fysisk. Det skal bli godt å komme seg videre nå, og i nye jobben har jeg 2 SATS rett ved jobb også, og det gjør jo ingenting. ;)

Så spennende med ny jobb! Gratulerer! Krysser fingre og tær for at det blir knall ;)

Og to Sats rett ved jobb, jeg hadde kjent på presset da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser at det er gode muligheter for spinningtimer på morgenen i alle fall, også er det jo lettvint da om man har med treningsbagen på jobb og bare stikker innom på vei hjem. Litt større press blir det jo så klart på å ikke bare droppe treningsøkta. :fnise:

Jeg hadde veldig god kjemi med de som intervjuet meg, oppgavene er veldig spennende, og jeg får muligheten til å påvirke veldig mye både i forhold til hvordan stillingen min blir, hva slags teknologi vi bruker, hvordan arbeidsdagen blir osv. Skader heller ikke at alle betingelser så absolutt må kunne kalles tilfredsstillende og at folket gleder seg veldig til jeg kommer og joiner dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening i går, fikk en liten utladning, i tillegg til at været var litt kjipt. Tok det igjen i dag, nesten 2t styrkeøkt, og så en kort pause for å få i meg litt mat, deretter en 5 km løpetur ute.

Ellers har jeg vært og hentet ny sykkel i dag. Kjøpte meg en hybrid for å sykle til og fra jobb og trening. Sykkelen jeg har kjøpt er en Nakamura nitro 3.0 med Shimano deore gir, skivebremser og låsbar dempegaffel. Kjøpte i tillegg en ny og bedre lås. Ekspeditøren småflørta med meg mens han monterte ferdig sykel, prata litt om sykler og trening osv. Grei måte å selge på det. ;) men om jeg kan gi et inntrykk av å ha peiling på sykkel og få høre at jeg ser godt trent ut, så skal ikke jeg si noe på det.

Satser nå på mye fint vær framover så jeg kan sykle en del, kommer uansett til å satse på å sykle til og fra jobb uansett vær, bare for å spare penger på månedskortet.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparket meg selv på EVO litt utpå kvelden i går. 45 min i motbakke på mølla og litt coretrening, var ikke akkurat kjempemotivert. Likevel greit fornøyd med at jeg faktisk kom meg av gårde til tross for at sofaen fristet langt mer enn treningssenteret.

I dag stakk jeg på spinning 10:30 og møtte ei venninne etterpå og kjørte litt lett styrke. Styrketrening trener jeg egentlig tirsdag, torsdag og lørdag, så i dag ble det bare litt lett på bryst, armer, skuldre og core. Ingen av delene står på planen i morgen. Totalt litt over 2 timer med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening var fryktelig tungt i dag. Kom meg gjennom på et vis, men gikk litt bort fra programmet og kjørte litt lettere og i tillegg færre reps.

Har planer om å jogge hjem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig å sykle til jobb i dag. Var tidlig ute, så nesten ikke trafikk. Eneste er at setet mitt er stilt for lavt, ellers er jeg superfornøyd med sykkelen. Den triller lett, veldig mye lettere enn en terrengsykkel, men er langt mer stødig enn en landeveissykkel. Satser på mye fint vær i sommer slik at det blir like hyggelig å sykle som i dag. Det gir ikke voldsomt mye ekstra aktivitet eller forbrente kalorier, men alt ekstra er en bonus og det slår en stappfull buss langt ned i støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, jeg kan nesten ikke vente til 1.august med å begynne. :nigo:

Skal jo begynne i ny jobb selv, men har egentlig oppsigelsestid frem til 1. september.. Og så skal jeg ha ferie, så jeg prøver å overtale sjefen om å få slippe å komme tilbake de siste tre ukene etter ferie. Vil ikke, vil ikke! :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo begynne i ny jobb selv, men har egentlig oppsigelsestid frem til 1. september.. Og så skal jeg ha ferie, så jeg prøver å overtale sjefen om å få slippe å komme tilbake de siste tre ukene etter ferie. Vil ikke, vil ikke! :glare:

Men tror du ikke du får det da? Slippe altså? Jeg fikk gå tidligere da jeg skifta jobb for et år sida, nettopp fordi de ikke gadd å få tilbake 1stk umotivert *Enigma* for bare de siste 3 ukene etter ferie. Gratulerer med ny jobb (hvis jeg ikke har sagt det?) Så spennende med ny jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du ikke du får det da? Slippe altså? Jeg fikk gå tidligere da jeg skifta jobb for et år sida, nettopp fordi de ikke gadd å få tilbake 1stk umotivert *Enigma* for bare de siste 3 ukene etter ferie. Gratulerer med ny jobb (hvis jeg ikke har sagt det?) Så spennende med ny jobb! :)

Jeg håper jo det da, men de har ikke kunnet gi meg et svar ennå. Vi måtte se på prosjektene jeg jobber med og sånn først. Blir ikke ferdig med de uansett om jeg jobber til 1. sept. Men ingen av mine kollegaer jobber med det samme som meg, allikevel så blir de nødt til å ta over prosjektene. Så er vel derfor de vil at jeg skal bli lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jo det da, men de har ikke kunnet gi meg et svar ennå. Vi måtte se på prosjektene jeg jobber med og sånn først. Blir ikke ferdig med de uansett om jeg jobber til 1. sept. Men ingen av mine kollegaer jobber med det samme som meg, allikevel så blir de nødt til å ta over prosjektene. Så er vel derfor de vil at jeg skal bli lengst mulig.

Æsj, det er ulempen med å være den ene, uunværlige. Jeg forstår behovet for 3 måneders oppsigelse, men det er fryktelig kjipt når man må jobbe hele oppsigelsestida mens man er rimelig lite motivert og bare vil over i ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittdag på trening i dag. Orka ingenting, ingen energi og ingen motivasjon. Jeg kom meg sånn halvveis igjennom med for få reps, for få sett og lette vekter før jeg sykla til jobb. Sykler hjem også, også skal jeg møte ei venninne og gå på Hot FLX i dag. Hot FLX er bare 30 min, men tenker vi kjører litt core elns etterpå.

Det ble med sykling til og fra jobb i går, sykla litt ekstra på vei hjem da, kjørte en liten omvei bare fordi jeg visste jeg ikke kom til å orke løpetur, men trengte treninga. Helt greit i grunn, dette er helt tydelig ikke uka å leke superwoman. Mandag var eneste dagen hvor treninga gikk noenlunde ok, og i helga skal jeg til Toten så da blir det ingen superøkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykla ikke hjem, det var pissregn da jeg skulle dra, så jeg feiget ut og tok bussen. Frista ikke nevneverdig å bli klissvåt når jeg skulle videre på trening etterpå.

Løp til jobb i dag, regner med å sykle hjem. Satser på at været ikke blir alt for ille, men skal jo uansett bare hjem i dag da og kan bare hoppe i dusjen om jeg blir kald og våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet hjem fredag, lørdag morgen ble det styrketrening før jeg stakk til mamma. Mamma og jeg gikk på Stolpejakt i regnet. Stolpejakt er en noe forenklet form for turorientering, med en haug med stolper som er satt ut rundt omkring, ikke bare i terrenget. Søndag ble det det samme, en times gåtur på Stolpejakt. Deilig å få vært ute og gått litt før bursdagsselskap med masse kaker.

 

Mandag var jeg som jeg nesten alltid er etter en helg med familieselskap totalt utkjørt. Jeg klarte rett og slett ikke komme meg opp på morgenen, så sykling til/fra jobb utgikk. I stedet ble det en liten tur innom treningssenteret på kvelden.

 

Tirsdag morgen trente jeg styrke og syklet til jobb. Da jeg egentlig hadde tenkt å dra hjem pøsregnet det, men ettersom jeg ble sittende over en time over tida så hadde det sluttet å regne innen jeg skulle hjem og hadde det ikke vært for at sykkelen min mangler skjermer hadde jeg nok ikke vært spesielt våt. Ble blaut i ræva da, ettersom vannet sprutet opp bak, men får fikse skjermer sånn at det ikke lenger blir et problem. Syklet til jobb i dag, og sykler hjem i ettermiddag og så er planen en løpetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med å sykle til og fra jobb er at det tar så kort tid, jeg må riktignok dusje når jeg kommer på jobb, men det gjør jeg jo hjemme når jeg ikke sykler også, så tidsmessig om morgenen spiller det ingen rolle. Når jeg skal hjem på ettermiddagen er det jo ikke så farlig så lenge jeg ikke skal noe mer den dagen. Rekker knapt å bli svett på veien hjem.

 

Det litt negative er at det gir veldig liten effekt å sykle hjem igjen. Det er mye nedover og mye start og stopp pga. trafikk og røde lys, så man får ikke veldig mye igjen for det treningsmessig.

 

Det ble en løpetur i går kveld. Bruker Endomondo som løpecoach og det fungerte fint det. Riktignok jogget jeg lenger enn Endomondo ba meg om, og også noe fortere, men det er hovedsaklig fordi Endomondo har et litt lavt forventningsnivå. Tipper det blir litt bedre etter løpetest neste uke. Uansett får jeg jo intervallene osv. så at jeg bruker lenger tid på nedtrapping enn Endomondo ber om gjør jo ingenting. Jeg må jo komme meg hjem. :P

 

I morges var det styrketrening, la inn 5 minutters løpeintervaller på mølla innimellom øvelsene, så brukte litt mer tid og droppet skuldre på morgenen i dag. Skal en tur innom treningssenteret på vei hjem etter å ha truffet venninne i dag. Kjører skuldre, armer og core da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdag kveld ble det 30 min motbakke på mølla etterfulgt av litt styrke på skuldre.

 

Fredag ble det ca en halvtimes løpetur, 10 min oppvarming, øke farten i 1.2 km og så 10 min nedtrapping, løp litt fortere enn Endomondo hadde beregnet jeg skulle løpe, så det ble litt lenger distanse på litt kortere tid, men nesten 27 min løping, også en runde gåing rundt kvartalet etterpå for å roe ned pulsen yterligere.

 

I går ble det en lang og tøff styrkeøkt med supersett iblandet noen runder på mølla innimellom. Helt til slutt gikk jeg 30 min i motbakke på mølla,så økta ble på nesten 2 10 min. Litt senere på dagen møtte jeg ei venninne for hot vinyasa flow, men instruktøren som skulle ha det møtte ikke opp så vi fikk en temmelig grønn instruktør som visstnok var utdannet yogainstruktør, men bare har timer i hot mojo foreløpig. Timen bare preg av at dette ble tatt på sparket, og at han overhodet ikke er vant med å undervise i yoga. Han surret, var ikke flink til å forklare og i det hele tatt var det ikke særlig bra. Han irriterte meg grenseløst, og når det i tillegg var varmere enn det skulle være i rommet og dette var en 90 min time så var jeg rimelig grinete da den var over.

 

Kroppen var ganske tung i dag, så jeg så med gru fram til 9km løping med endomondo, men det gikk overraskende fint. Det ble riktignok 9,74km siden det er vanskelig å beregne nøyaktig, kommer til å løpe ca samme løypa neste søndag, men må finne en måte å strekke den til 10 km på. Endomondo endrer tydeligvis programmet etter hvordan jeg løper, for til nå så har den sagt 9 km på søndagene, men plutselig var det endret til 10. :P

 

Passer i grunnen greit, for jeg skal løpe 11km søndagen jeg er i Lisboa og det er med en aktiv løper, så det er bare å sparke meg selv i ræva og bli bedre fram til da.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endomondo sa jeg skulle jogge 3,7 km, jeg jogget 5, det passet litt bedre for å få en fin runde og dessuten ønsker jeg jo å løpe litt når jeg først er ute. Holdt et veldig rolig tempo da, og tror nok jeg kjenner meg selv godt nok til å gjøre fornuftige valg.

 

I morgen skal jeg teste ut barry's bootcamp. De skal ha salg på timer fra torsdag, så jeg må jo teste det ut først for å se om dette er noe jeg kunne tenke meg å kjøpe og teste ut litt framover. Passer bra at i morgen er bein-dag på barry's da hovedfokuset mitt tirsdager også er bein.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barry's bootcamp kan absolutt anbefales, så nå kommer 1000-lappene til å fly. :P Satser på at jeg kan få trent litt der i sommer og få litt avveksling fra min vanlige styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Jeg har faktisk lest litt om de i det siste, og de får jo veldig gode kritikker, men jeg er for feig til å kaste meg på den bølgen. Og helst vil jeg ikke bruke så mye penger på trening heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...