Gå til innhold

Hva slags grupper på facebook er de verste du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjemmelaget babymat-gruppa og norsk bæregruppe. 

 

Begge gruppene har forsåvidt intersant tema som passer meg  akkurat nå, men folk er så sykt fanatiske. Det kan virke som om enkelte der inne tror og mener at hvis man ikke lager all babymaten helt fra bunn av med økologiske sviske fra Sibir, så dør ungen din av ungen din av vitaminmangel. Greit at denne gruppen ikke diskuterer ferdig mat, men ofte får man inntrykk av hvis man ikke velger det ypperste av det ypperste av råvarer, så er det direkte giftig for babyen å spise.

 

I bæregruppa er det om å gjøre å ha de flotteste sjalene og påpeke hvor mye man bærer, for det er jo sååå praktisk å bære, enten du bæsjer, dusjer, lager mat eller går tur. Virker nærmest som om noen av disse ungene aldri få ligge et sekund for seg selv å leke og slappe av, uten å være klint inntil moren sin. Spesielt dersom man har en haug forskjellige sjal og slynger, så du kan bruke den ene til å bære ungen fra bilen og inn i butikken , før du bytter til et annet sjal når du skal gå videre til stranda. Og for ikke å glemme dissingen de  driver med av hva de ser andre bærer i når de er i dyrkeparken eller lignende. For gud forby om de ser noen bruke en babybjørn bæresele. 

 

Og veldig mye selvskryt i begge gruppene og fisking etter komplimenter. Også forholdsvis store grupper ( i norsk sammenheng), der en del deler bilder og videoer av ungene og utleverer seg selv en del.

 

Så hver sin smak kan man si:) og alt med måte tenker jeg...



Anonymous poster hash: 3d6e7...4d9
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gah, det er mye!

Jeg kjenner i hvert fall at jeg får fnatt av slike rasistiske grupper. Det skulle bygges et nytt asylmottak i byen min, og naturligvis måtte facebookgrupper mot dette skapes.

 

Argumentene mot mottaket var ikke saklige. Det var ting som at "om kommunen fortsetter dette prosjektet vil alle barna i nabolaget bli voldtatt", "nå blir alle syklene våre stjålet", "ja, når bombene starter har kommunen bare seg selv å takke"...

 

Rasistisk... Dessuten, vi har allerede seks andre asylmottak i byen, og der har ingenting skjedd! Bare brannalarmer som går på grunn av stekeos :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: syns beskrivelsene dere legger ut av gruppene er fantastisk morsomme å lese

 

Kanskje vi burde lage en egen gruppe for beskrivelser av irriterende grupper?

Anonymous poster hash: 0a262...44c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også medlem av en graviditets- og babygruppe hvor det er adgang forbudt for menn.

 

Selve gruppa er kanskje ok i seg selv, men det er mange gjøkhuer der! Merker mange KG-tendenser hvor de kjefter og dømmer hverandre fra nord til sør :P

 

For det første er ca. alle der inne alenemødre hvor barnefaren er så "grusom" og "alt er hans skyld". Vel, hva er oddsen for at det alltid er mannens feil hos alle? Tipper mange av de damene der inne er noen små bitches som gjør livet kjipt for denne barnefaren, og at det er ganske stor grunn til at det er slutt.

 

Uansett, det er mange tåpelige, hysteriske spørsmål der inne. Jeg skjønner at det kan være skummelt å være mor for første gang, men noen gang må man stole på instingtene (de er jo til for at vi skal bruke dem i slike situasjoner).

"Jeg måler temperaturen på datteren min fire ganger om dagen, men i dag ser jeg at hun er 0,5 grader mer enn hun vanligvis er! Hjelp, hva er galt? Legen har stengt, kan jeg ringe sykehuset? Eller bør jeg kjøre til legevakta? Hjelp meg, jeg er så redd!!!"

:glare:

 

Også var det ei som var så forbanna på svigerfaren at hun vurderte å aldri komme på besøk lenger. Husker ikke ordrett hva som ble skrevet, men det var mange utropstegn, for å si det sånn :P
Svigerfar hadde nemlig gitt babyen litt krem å sitte på fra bestefars finger. Mor var hysterisk og kjeftet som bare det, mens svigerforeldrene mente at det ikke var noe galt i å la henne smake litt. Men tror hun innså at hun overdrev litt da alle i kommentarfeltet skrev det samme som svigers sa. Hehe

 

Men i fare for å virke for negativ må jeg nevne at det er mye lærerikt i gruppa også. Tips og triks til å gjøre smertefull amming mindre smertefull, forklaring på de ubehagelige og skremmende graviditetssymptomene og råd til å få minsten til å sovne fortere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke så mange grupper som jeg syns er ille. Men jeg er bare medlem av grupper med mitt interessefelt og ikke noe politisk eller noe slikt, mulig det er derfor.

En hestegruppe jeg er medlem i har en policy om å skrive hvilke hester som er foreldrene til hestene på innlegg/bilder de legger ut (altså etter hingstens navn og under hoppens navn.) Dette er forsåvidt greit, da jeg syns det er kjekt å vite slik info om jeg leter etter avkom etter en viss hest eller er på jakt etter hest. Men det er som er litt morsomt at det er gjerne de samme folka som legger ut bilder og innlegg, gjerne den samme hesten flere ganger om dagen, så du ser at hele forsiden av gruppa er full av de samme navnene over og over igjen. Om denne personen glemmer å skrive dette er det refs å få. Trudde nå en burde fått med seg disse navnene når den samme hesten blir delt flere ganger daglig, men den gang ei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er en gjenganger å relatere alt til sykdommen uansett om det er fysisk eller psykisk i slike grupper.

Jeg er medlem av to angstgrupper,og den ene er bra og jeg skriver selv endel der.

Den andre synes jeg kan ta litt av til tider. Forstår jo at man sliter,men det blir så mye til tider.

Klaging på nav,folk som ikke gidder å prøve engang og bare skal ha uføretrygd,masse drama som ikke er relevant i det hele tatt og folk som må legge ved selfie av seg selv der de ser triste ut,gråter eller bare et helt tilfeldig bilde. Gjerne lettkledd eller med puppene i fokus.

Så jeg klarer ikke å ta den gruppa seriøst,og skriver aldri der. Føler at det er litt trynefaktor der uansett. De fremstiller seg som at det skal være en støttende gruppe for alle,men mange blir ignorert og det er bare et fåtall som kommenterer hverandres innlegg.

Ikke kan man skrive noe kritisk heller,for man skal bare være støttende og skrive "stakkars deg".

Jeg er bare medlem for underholdningens skyld.

Anonymous poster hash: 33de6...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så inne på den gruppen jeg er,for min sykdom.

Eks der: jeg har så vondt, vondere beskrives i detaljer. Siste setning: hvor har du vondt?

Trodde slike grupper skulle være for råd, og oppbygging av hverandre.

En skriver: jeg har store smerter. Går på aap på 4 året.

Går aldri tur,mann må gjøre alt.

På hennes facebook tre dager senere: vi har fått beiset huset, ryddet og plantet ute.

Grillparty i kveld.

Så ser en at hun har to små barn.Mannen jobber. Så at hun ligger hele dagen. Tvilsomt.

Samme person ytrer hets mot nav pga hun ikke får uføre. Hun har spurt om det er hjelp å få til barnepass, hushjelp.

For en tid siden la hun ut om hvor dårlig tennene er pga sykdommen. Og at nav nektet å yte hjelp. Sykdommen og med har ikke noe med dårlig tann status.

Jeg har spurt der inne,om det er nødvendig å starte dagen med å fortelle så mye negativt.

Fikk 100 svar at jeg var negativ,for en plass må de få det ut.Er passiv medlem.

Anonymous poster hash: 51249...1ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en kort periode medlem av to ulike grupper som handlet om bryllup. Tenkte det var lurt, kanskje det var noen tips osv. Herrefred for et mas! Ei som er medlem der (i begge grupper) er bryllupsplanlegger og driver med blomsterdekorering. Jeg ble slakta når jeg svarte ei annen at jo, du kan lage buketten selv for en ganske lav pris. Jeg har prøvd. Jeg kjøpte to buketter med blomster til 200 kr totalt. Helt fine blomster. Brukte et kvarter på å lage buketten. Totalpris på under 300 kr. Fikk kjeft fordi jeg påstod at det gikk an, man må jo bruke minst 1000 kr på bukett for at det skal bli pent.

Var mye sånne småting som gjorde at jeg ikke orka det. Folk svarte hverandre frekt osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så inne på den gruppen jeg er,for min sykdom.

Eks der: jeg har så vondt, vondere beskrives i detaljer. Siste setning: hvor har du vondt?

Trodde slike grupper skulle være for råd, og oppbygging av hverandre.

En skriver: jeg har store smerter. Går på aap på 4 året.

Går aldri tur,mann må gjøre alt.

På hennes facebook tre dager senere: vi har fått beiset huset, ryddet og plantet ute.

Grillparty i kveld.

Så ser en at hun har to små barn.Mannen jobber. Så at hun ligger hele dagen. Tvilsomt.

Samme person ytrer hets mot nav pga hun ikke får uføre. Hun har spurt om det er hjelp å få til barnepass, hushjelp.

For en tid siden la hun ut om hvor dårlig tennene er pga sykdommen. Og at nav nektet å yte hjelp. Sykdommen og med har ikke noe med dårlig tann status.

Jeg har spurt der inne,om det er nødvendig å starte dagen med å fortelle så mye negativt.

Fikk 100 svar at jeg var negativ,for en plass må de få det ut.Er passiv medlem.

Anonymous poster hash: 51249...1ca

Jeg meldte meg inn i en gruppe som er for folk med en sykdom med mange like symptomer som jeg har, men jeg har ikke selve sykdommen. Trodde jeg skulle få litt tips til hvordan man takler smerter og utmattelse o.l. men Hallo så mye syting da!! Forstår at de har behov for å klage sin nød en plass, men ingenting positivt i det hele tatt? ?

Anonymous poster hash: 2622c...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Hvorfor er dette plassert i data, spill og elektronikk delen av forumet?

Alle grupper som handler om terror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette plassert i data, spill og elektronikk delen av forumet?

Alle grupper som handler om terror...

 

Data/internett vel??

 

 

Anonymous poster hash: 2622c...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette handler om grupper man misliker. Hadde passert bedre på skråblikk og generalisering :)

 

Ser poenget ditt...

Anonymous poster hash: 2622c...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg har kommet på nå: Kostholdsgrupper... 
Ser ofte innlegg komme opp i feeden min, og det er alt fra lavkarbo til vegetar. 
Og det er det samme som går igjen i dem alle ut fra hva jeg har sett. Ting som at det er ikke rart at alle andre er feite når de ikke spiser nøyaktig det samme som dem selv, eller de regelrett rakker ned på alle matvarer de ikke spiser selv. 



 

Typisk på lavkarbogrupper: De påstår at folk spiser kun loff og raffinert sukker til alle måltider, drikker brus hele tiden, og at de er så negative og at de ikke skjønner hvor fantastisk lavkarbo er selv. Lurer på om de har sett selv at de som er medlem der faktisk er de mest irriterende og negative (mot andre) personene som finnes i samfunnet? 

Vegtar: Det er jo nærmest den hellige gralen, og det deles artikler fra alternative fora hele tiden om at man kan kurere kreft, ME, leddplager, hudproblemer, osv bare ved å spise vegetarisk. Gjør det dere, så går jeg heller til lege den dagen jeg trenger å kurere noe slikt... 

 

Og sist, men definitivt ikke minst så har man de gruppene hvor folk skal noen kilo ned før jul, påske, sommer, osv. Og da skal man ikke ha et snev av fett i kostholdet, og man er rene maratonløperen når man har gått et par kilometer. 
Går det ikke som de hadde håpet i løpet av en uke så er forklaringen noe sånn som "jeg visste at jeg ikke skulle spist den salaten med dressingen jeg bestilte på kafeen :sukk:

 

Så konklusjonen er: Spiser man ikke lavkarbo er man dum, men dør av kreft om man spiser kjøtt, og grunnen til at man ikke går ned i vekt når man prøver på det så er det fordi det var dressing på salaten, og absolutt ikke fordi usle 2 km gåtur i max 2 km/t tempo blir regnet som en effektiv og hard treningsøkt. 

 

Alt mulig man skal rote seg innpå av grupper :ler:

Endret av Tekola
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja

Selv spiser jeg lavkarbo, men jeg har vært nødt for å melde meg ut av lavkarbogrupper igjen

Det toppet seg for meg en gang når ei sa at hun hadde lært dattera si å fortelle alle på skolen sin at sukker var gift

Jeg mener at lavkarbo er et fantastisk kosthold, men jeg presser det ikke ned over andre og jeg mener langt ifra at det er det eneste riktige å spise

Når jeg har sagt at andre mennesker får spise som de selv ønsker og mener er riktig for dem, så får jeg så busta fyker og at karbohydrater "døøøør" man av

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg er medlem i en gruppe for folk med lavt stoffskifte og der skal absolutt ALT lenkes opp mot den sykdommen. "Jeg hikker i dag, er det noen av dere andre som gjør det? Lurer på om det har noe med stoffskiftet å gjøre.", "Jeg får så vondt på baksiden av kneet når jeg går i trapper, men bare når jeg går oppover, ikke nedover. Har dere andre med lavt stoffskifte det også sånn?". "Er det noen andre som ikke får reist på ferie pga lavt stoffskifte?". Veldig mye stakkarslige folk som ER sykdommen sin inne på den gruppa. 

Anonymous poster hash: c63fb...7a1

 

Jeg er medlem av noen cøliaki-sider. Mest for å få tips og kanskje lære litt mer om sykdommen, da jeg er nydiagnostisert. Der linkes også alt til cøliaki. ALLE har et eller annet som høres helt søkt ut at det kan linkes til cøliaki, men okke som så syter folka om det.

Jeg har fjernet alle gruppene fra feeden min, så går jeg kun inne på de om jeg trenger noe.

Anonymous poster hash: c3203...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er mange grupper på fb jeg ikke liker. Men for å nevne noe, så er det bl.a disse anti-barnevernsgruppene, hvor foreldrene bretter ut alle detaljer om sine barn offentlig. Man kan si litt av hvert om barnevernets metoder, men at foreldre kan få seg til å skrive så åpent, er for meg helt uforståelig. Synes synd på disse barna, som tydeligvis har foreldre som ikke ha forstått at personvern også gjelder for barn.

 

 

Anonymous poster hash: b6856...21b

 

 

Det at de legger ut om dette tyder jo bare på at barnevernet trolig gjorde helt rett i å gripe inn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av ei kjæledyrside, og jeg blir rent frustrert over hvor uvitende mange er!

 

Nå er det kattunger som gies bort i bøtter og spann. Det flommer over av kattunger (kan ikke folk bare kastrere kattene sine?), og det er så ufattelig mange som skal gi de bort når de er 6-8 uker! Jeg skriver og linker hver eneste gang jeg ser det at kattunger skal få være til kattemammaen sin til de er minimum 12 uker. Flere ganger så får jeg sinnakommentarer fra folk som ikke ser problemet med å gi bort kattungene når de er altfor unge. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av ei kjæledyrside, og jeg blir rent frustrert over hvor uvitende mange er!

 

Nå er det kattunger som gies bort i bøtter og spann. Det flommer over av kattunger (kan ikke folk bare kastrere kattene sine?), og det er så ufattelig mange som skal gi de bort når de er 6-8 uker! Jeg skriver og linker hver eneste gang jeg ser det at kattunger skal få være til kattemammaen sin til de er minimum 12 uker. Flere ganger så får jeg sinnakommentarer fra folk som ikke ser problemet med å gi bort kattungene når de er altfor unge. 

 

Hjelper ikke hvor mye man gir beskjed om det, selv da dyrebeskyttelsen/FOD la ut en beskjed om hvor viktig det var å vente til 12 uker var det fremdeles en haug som kommenterte at de visste hva som var best for sine katter og at det bare var sprøyt å vente.

 

Idioter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...