Gå til innhold

Hvilke facebook statuser irriterer deg mest?


Villle

Anbefalte innlegg

Folk som deler absolutt alt av livet sitt. Har en slik på vennelisten, en typisk dag for henne ser ca slik ut:

"Aah, trøtt i dag gitt! Of to work soon :D:D"

"Sitter fast i rushen.."

"Da var jeg på jobb! Har mye å gjøre i dag."

"Kaffe <3"

"Tre timer til lunsj nåå :D"

"Kenneth min <3"

"I dag er det kyllingsalat til lunsj..namnamnam"

"To timer til, så er det hjem"

"FERDIG!!"

"På vei hjem"

"Hjemme!! Nå er det middag."

"Stappmett etter middagen"

Ja, dere skjønner poenget. Jeg overdriver ikke en gang, det er det verste. Vurderer å slette hele dama!

Haha! Har et par sånne jeg også. De burde vel heller hatt twitter..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her og hommrer og nikker ;) Veldig enig i det som nevnes over her, speielt de som slenger drit på en slik måte at alle skjønner hvem det er og vedkommende selv er på venneslisten. Lavmål! Hadde en venninne som gjorde akkurat det, "Tror dere ikke bitchen tok over hele fremføringen i dag da! Fikk ikke sagt noe... Fuck!!!" Og vedkommende gikk da i klassen og hadde henne på face. Kleint...

Selv irriterer jeg meg veldig over folk som hele tiden må oppdatere om hva de skal gjøre gjennom dagen ("dusjen no, ete, så jobb og lang nattevakt") og de som sutrer over at de er alene og svarer på sin egen status gjevnt og trutt om ikke noen vil finne på noe.

eks.

person klokken 16.47 - Kjeder meg, aleine hjemme. Noen som skal uuuuuuut?!"

"person liker"

person klokken 17.04 - Ikke noen som skal ut?!

person klokken 17.37 - Seriøst?! Hvor er folk!?

Person klokken 18.12 - blir innekveld med masse snop, spiser meg feit siden ingen vil være med meg ut :(

En bekjent har slike annen hver helg. Hun er veldig blokkert for å si det slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen slenger dritt om noen i statusen sin (selv om de ikke nevner navn, de fleste skjønner gjerne hvem det er uansett). Hvorfor kan de ikke ta slikt på tomannshånd?

Helt enig, og jeg har SÅ lyst til å si noe når noen legger ut slikt, men sitter hardt på hendene mine...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne la ut denne i statusfeltet sitt her om dagen:

"Everyone's rooting for a "dislike"-button for facebook, but what could really be huge here would be a "no one gives a crap"-button."

Den setningen sier vel det meste om hvor mye uinteressant folk skriver i statusen sin!

Ellers er jeg lei av de som skryter av hvor flinke de er til å trene. Har ei som i flere uker har benyttet enhver sjanse til å fortelle om at hun skal være med i Oslo maraton.

Jeg har også en som konstant syter, i går sto det "XXXX er verdiløs" i statusen hans. Festlig, ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg lei av de som skryter av hvor flinke de er til å trene. Har ei som i flere uker har benyttet enhver sjanse til å fortelle om at hun skal være med i Oslo maraton.

hehe ja treningsfolk tar helt av til tider med å fortelle hvor mye de trener.. Så slenger de av og til inn et "en dag uten trening er en dag uten mening" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Arbeidstider synes jeg er så utrolig kjedelig som statusoppdatering.

"Navn Navnesen jobber til klokken 18, etterpå blir det pizza!" for eksempel. Whey, det gir meg absolutt ingenting å vite hvor lenge du jobber!

Hvis jeg lurer på det så kan jeg jo spørre. :P

Har en kompis som informerer om hvilke tidspunkt han ikke er ledig på msn, det synes jeg er litt kult. Tror han gjør det bare for å være morsom, da. "Navn Navnesen skal trene fra 18-21 og dusjer etterpå, så er ikke på msn før klokka 22 folkens! Men dere kan ringe!"

Litt morsomt, litt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ei venninde på fb brukte ca 2mnd på å fortelle i detalje at typen var utro i mot hu "hater utro typer, vurderer å bli singel nå" "når du ikke kan stole på mannen din, hvem kan du stole på da" " lurer på hvem de utro tenker på når det går for dem jeg?" 2 min etterpå står det noe som "drømmen er knust og barna vil lide. på tide og begynne på en ny bok med blanke ark vel"

når noen da spør om mannen har hvert utro så svarte hun unnvikende eller var taus.

en kammerat skriver alt han gjør fra har pusser tenner til neste gang det skal pusses.

hater "trykk om du er glad i dit barn" , trykk liker om du liker meg" osv

også har du da de "beskriv meg med 3 ord" , "jeg har 6045 besøkende på profilen min på en mnd" .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg syns det er innmari irriterende med de som har xxx har verdens beste kjæreste, xxx elsker gutten sin, xxx savner den fantastiske kjæresten sin mens han er på jobb, xxx har fått middag av sin nydelige kjæreste osv osv

Hyggelig med litt positive kjærlighetsmeldinger nå og da, men det er jo grenser og da, har de ingenting annet som skjer i livet sitt liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...det blir jo litt feil svar dette her, for folk kan jo skrive hva de vil..uansett: personlig er jeg DRITLEI de som bruker status som "show off" over hvor lykkelige de er....hvor kule turer de har vært på....hvor mange middager de har med "gode venner"...hvor mye de gjør i hjemmet...hvor lykkelige de er i ekteskapet osv, osv...det virker som mange har et voldsomt behov for å overbevise andre (og seg selv) om at de har det bra.

Jeg mistenker faktisk de som er overlykkelige og superglade for at de innerst inne er usikre og ulykkelige mennesker

Dessuten ønsker jeg meg en "too much sharing" knapp

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Jeg syns det er irriterende med folk som har statuser uten mening og som er totalt unødvendig/unyttig, eks: "Å nei du! Var det sjokoladekake du sa?"

Eller folk som har "=(" og så spør man "er det noe galt?/hva er galt?" og så får man til svar "ikke noe/vil ikke snakke om det på facebook" Vil ikke snakke om det på facebook? Hvorfor tar du det opp der da!?

Flere eksempler på statuser som er teite:

- "*kjæresten* min <3<3<3"

- "Å mye å gjøre på jobbe i dag! har ikke tid til lunsj engang!" Men du har tid til å skrive det på facebook? :klø:

Edit: egentlig så syns jeg det meste med facebook er teit...

Endret av Thefainter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som irriterte meg mest var ei som jeg hadde som fb-venn. Hun har aldri vært noen close friend,bare noen jeg kjenner fra skolen. Dama kommenterte HVERT ENESTE av mine bilder, og skrev under: "such a great picture". Det samme gjorde hun med de felles vennene våre. Jeg måtte lese på veggen at hun LIKER hver eneste status også. Toppen av kransekaka var at hun skrev "such a nice picture" 3 ganger under samme bilde (og det med noen dagers mellomrom). Dette ble for slitsomt, og jeg har blokkert alle hennes innlegg, så selv om vi har over 30 felles venner, slipper jeg å lese samme kommentar skrevet 30 ganger hver dag

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med absolutt alle over! Og syms det verste er massemeldinggreier som "alle som har verdens beste søster/mor/barn/etc kopier dette og vis at du bryr deg". Jeeesus. Liker å vise at jeg bryr meg på andre måter, jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten ønsker jeg meg en "too much sharing" knapp

Ah, det hadde jo vært superfett med en TMI-knapp (to much information) og aller helst en dislike -knapp også.

Irriterer meg ikke så mye nå lenger jeg -har fjernet de fleste som irriterer meg fra å komme opp på "news feeden" og må fysisk oppsøke profilene for å få med meg hva de skriver på veggen sin. Så godt som alle småbarnsforeldrene jeg har på fb tilhører denne kategorien -så da slipper jeg billig unna! ;)

De fleste andre venner har et normalt forhold til facebook -kommer med gode linker til ting og deler musikk, planlegger konserter, diskuterer, viser frem bilder og snakker om livet på en litt mer normal måte.

Men er stort sett enig med alt som blir snakket om over her -og jeg tror kanskje at det som irriterer meg like mye som babysnakk og "jeg skifter status hvert 5.min" er når folk skriver ting som virkelig er TMI -og i tillegg skriver "dette burde jeg ikke sagt høyt men..." eller "gaaad, jeg håper jeg ikke får tyn for dette nå...". Hvorfor i alle dager skriver folk det så hele verden ser det da? Har du ikke lyst til at noen skal vite om noe så slenger du jo ikke i trynet på folk -rett i fleisen så alle kan se? *blargh*

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Nå leste jeg igjennom alle svarene her, og jeg ler litt! Det virker rett og slett som det er umulig å skrive en status som ikke er irriterende for noen :)

Det gjør forsåvidt ikke meg noe, tråden er underholdende og jeg håper flere bidrar!

Men jeg må si meg uenig med den personen som irriterte seg over mennesker som skriver om hvor fint de har det på ferie og på middag med gode venner. Du skal selvfølgelig få lov til å irritere deg over det, det kan ingen hindre deg. Men jeg synes det er oppriktig trist at du ikke finner glede i andres glede - men i steden lager en teori om at det er usikre, triste mennesker som skriver slikt for å overbevise seg selv og andre.

Det finnes nok mennesker som passer til teorien din, men å tro at dette gjelder for alle synes jeg blir litt merkelig. Jeg smiler og blir glad hvis jeg ser at "Navn Navnesen har vært på romantisk middag med kjærsten sin og er kjempefornøyd! I morra skal jeg møte jentene på cafe!" , det er jo viktig å kunne se det positive i hverdagen :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler og blir glad hvis jeg ser at "Navn Navnesen har vært på romantisk middag med kjærsten sin og er kjempefornøyd! I morra skal jeg møte jentene på cafe!" , det er jo viktig å kunne se det positive i hverdagen :)

Ska si meg enig i svaret ditt Kevlarsjäl, overså den over her. Men der igjen -for min del, så har jeg jo "fjernet" de folka jeg ikke orker/gidder å høre alt fra, så da står jeg igjen med gode venner -og de får lov til å skrive det aller meste uten at jeg irriterer meg. Er jo superhyggelig å høre om gode venners reiser og evt. dater de ønsker å dele -men igjen så er nok mine venner litt forsiktig med å dele alt for mye i den forstand at det er lite som kommer på fb av veeeldig private ting, og det er himmel i min bok. Sånt tar vi på chat eller face-to-face! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg satt også å flirte litt av at i følge denne tråden skal man strengt tatt ikke skrive noe i statusen sin...

man skal ikke være for lykkelig, ikke for deppa, ikke informativ, men heller ikke for hemlighetsfull, man skal ikke være kreativ, men heller ikke kopiere andre...

Det eneste alle er enige i er vel det at det er slitsom med de som omtrent informerer om hvordan de er i magen og hvor ofte de går på do,...alt skal på fb liksom...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som gleder seg VILT til gullrekka på NRK for i neste øyeblikk melde seg inn i gruppa: "Vil som skal kutte tv-lisensen"

Oppdateringer fra avføringen til avleggeren sin

Kjeder seg og synd-på-seg-selv-uten-å-svare-på-hva-som-er-galt-oppdateringer

Sikker flere, men disse er vel toppen :)

Endret av capricorn74
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er dritirr og når noen klager høylytt, så spør man så sier de at de ikkke kan svare på det -.- Har du sagt A, må du si B. Og alle de "skryter" av hvor fylle/fyllesjuke de er osv.. Og sånne fjortisgreier "jeg og .... hadde sex istad"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdag og savner vodka

lei av å være singel

savner en dame

trenger en dame er ensom

singel og uten en dame

lørdag og singel

tar kvelden alene uten vodka og damer

savner en singel dame

lørdag!og singel,

snart 36 år singel og trenger vodka

singel venter i lengsel etter kos og tja?

trenger dame og leve livet

TRENGER EN DAME

:skratte: eller :( ?

Endret av Neutral
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...